Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2016, 13:34   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard De Amerikaanse bierhype ter plaatse getest.

En snel van teruggekomen...

Donkere bieren in overvloed, maar dat is niet mijn ding dus daar ben ik dan (op een enkele uitzondering na) ook niet aan begonnen. Ik hoor/lees wel dat die door de kenners op prijs gesteld worden maar dus niets voor mij.

Ik ga eerder voor de sterke blonde bieren (á la Duvel) bv of de Tripels en daar is het in (het Noordwesten van de USA althans) blijkbaar nog triestig mee gesteld.

Vraag je een blond bier krijg je als eerste advies steevast een pils en hoewel een voldoende pilssoorten gebrouwen worden, zo bijzonder zijn die niet.
Vraag je dan iets sterker komen ze geheid af met een IPA en hoewel ik af en toe een IPA kan waarderen, too much is trop. Bovendien had ik de indruk dat de meeste van die IPA's te overdreven gehopt waren. Beetje hop is lekker maar bier dat als hoplimonade gaat smaken hoeft voor mij nu ook niet meer. Het moet nog als bier te herkennen blijven.

Uiteindelijk beland je dan al snel bij de 'grotere spelers' en krijg je bv een Tank7 voorgeschoteld. Prima bier wat zeker mijn goedkeuring kan wegdragen maar waar ik niet voor naar Amerika hoef wegens ondertussen overgenomen door Duvel en ook hier vlot te krijgen.

Verder vond ik er ook redelijk wat "Belgian Style White Beers" en die zijn nog best oké al moet je bij bestelling zeker vermelden dat ze er geen schijf appelsien in moeten gooien. En verder dan oké gaan die ook niet echt.

Kortom: ze zijn op de goeie weg (vooral met hun donkere bieren naar verluidt) maar goeie sterke blonde of tripels (kortom, bieren die hun voornaamste smaak niet uit de hop halen) weten ze vooralsnog (een enkele uitzondering na) niet in mekaar te knutselen.
Oud 29 augustus 2016, 17:12   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En snel van teruggekomen...

Donkere bieren in overvloed, maar dat is niet mijn ding dus daar ben ik dan (op een enkele uitzondering na) ook niet aan begonnen. Ik hoor/lees wel dat die door de kenners op prijs gesteld worden maar dus niets voor mij.

Ik ga eerder voor de sterke blonde bieren (á la Duvel) bv of de Tripels en daar is het in (het Noordwesten van de USA althans) blijkbaar nog triestig mee gesteld.

Vraag je een blond bier krijg je als eerste advies steevast een pils en hoewel een voldoende pilssoorten gebrouwen worden, zo bijzonder zijn die niet.
Vraag je dan iets sterker komen ze geheid af met een IPA en hoewel ik af en toe een IPA kan waarderen, too much is trop. Bovendien had ik de indruk dat de meeste van die IPA's te overdreven gehopt waren. Beetje hop is lekker maar bier dat als hoplimonade gaat smaken hoeft voor mij nu ook niet meer. Het moet nog als bier te herkennen blijven.

Uiteindelijk beland je dan al snel bij de 'grotere spelers' en krijg je bv een Tank7 voorgeschoteld. Prima bier wat zeker mijn goedkeuring kan wegdragen maar waar ik niet voor naar Amerika hoef wegens ondertussen overgenomen door Duvel en ook hier vlot te krijgen.

Verder vond ik er ook redelijk wat "Belgian Style White Beers" en die zijn nog best oké al moet je bij bestelling zeker vermelden dat ze er geen schijf appelsien in moeten gooien. En verder dan oké gaan die ook niet echt.

Kortom: ze zijn op de goeie weg (vooral met hun donkere bieren naar verluidt) maar goeie sterke blonde of tripels (kortom, bieren die hun voornaamste smaak niet uit de hop halen) weten ze vooralsnog (een enkele uitzondering na) niet in mekaar te knutselen.
Gezien alle grondstoffen voor de aanmaak van bier in superieure kwaliteiten en in grote hoeveelheden beschikbaar zijn op het Amerikaans continent is het een kwestie van tijd.....

Net zoals de Australiers,De Californiers,de Zuid-Afrikanen.......al lang de Fransen bijgebeend hebben in de wijnsector...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2016 om 17:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 23:09   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Bier kan overal gemaakt worden. Een echte biercultuur is wat anders. Niet dat we te zelfverzekerd mogen zijn. De industriële biergiganten, die eigenlijk niet meer dan ordinaire bankiers zijn, hebben in België veel kapot gemaakt. Een deel van onze eeuwenoude biercultuur is onherroepelijk verloren gegaan.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 augustus 2016 om 23:12.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 17:11   #4
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Er bestaat niet zoiets als "teveel IPA".
Oud 30 augustus 2016, 22:41   #5
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Wél Amerikaanse IPA. Die mannen kennen geen maat, waardoor ze denken dat ze een wat flauw bier goed kunnen maken door er een emmer hop bij te kappen. Een beetje zoals hobbybrouwers in eigen land zo vlot tripels brouwen, het hogere alcoholpercentage verdoezelt ook kleine foutjes en geeft extra smaak waar de mout en hop tekort schieten...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 23:44   #6
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Wél Amerikaanse IPA. Die mannen kennen geen maat, waardoor ze denken dat ze een wat flauw bier goed kunnen maken door er een emmer hop bij te kappen. Een beetje zoals hobbybrouwers in eigen land zo vlot tripels brouwen, het hogere alcoholpercentage verdoezelt ook kleine foutjes en geeft extra smaak waar de mout en hop tekort schieten...
goh ja, bij alles heb je goed en minder goed. Er zijn echter massa's goede IPA's, meestal gebrouwen in erg kleine micro-breweries, waardoor ze niet snel de wereld zullen veroveren. Geeft deze koe wel een excuus om binnenkort nog eens naar de states te gaan
Oud 31 augustus 2016, 07:06   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wél Amerikaanse IPA. Die mannen kennen geen maat, waardoor ze denken dat ze een wat flauw bier goed kunnen maken door er een emmer hop bij te kappen.
Inderdaad, net wat ik dacht. Alsof men er daar van uit gaat dat de enige manier om smaak aan een bier te geven er een hoop extra hop aan toe te voegen. En verder niks. Ik zag brouwerijen die 10 bieren in het assortiment hadden waarvan 7 IPA's...
Veel van die IPA's zijn echt gewoon overdreven zwaar gehopt. Met bier hebben die dranken volgens mij nog weinig te maken. Hop is het enige nog wat je proeft.

Voor ik vertrok had ik een goei oog in de Amerikaanse bieren. Maar de teleurstelling was groot. Geen enkel noemenswaardig, echt goei bier geproefd daar. Jammer.
Met chauvinisme heeft dit niks te maken maar wat hij hebben wij hier in ons Belgenlandje toch een enorm aanbod onovertroffen bieren in huis.

Dat de Amerikanen op gebied van bier een inhaalbeweging aan't maken zijn en dat de Belgische brouwers schrik moeten gaan krijgen gaat er bij mij echt niet meer in. Eenzaam aan de top staan we. En dat gaat echt nog wel een tijdje duren volgens mij.
Oud 31 augustus 2016, 07:17   #8
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Alcohol is zo 20ste eeuws.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 07:43   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Bier kan overal gemaakt worden. Een echte biercultuur is wat anders. Niet dat we te zelfverzekerd mogen zijn. De industriële biergiganten, die eigenlijk niet meer dan ordinaire bankiers zijn, hebben in België veel kapot gemaakt. Een deel van onze eeuwenoude biercultuur is onherroepelijk verloren gegaan.
Onzin. Het aantal brouwerijen is de laatste 15 jaar verdubbeld in ons land.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 08:12   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

jupiler, belgen weten waarom
Oud 31 augustus 2016, 10:33   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gezien alle grondstoffen voor de aanmaak van bier in superieure kwaliteiten en in grote hoeveelheden beschikbaar zijn op het Amerikaans continent is het een kwestie van tijd.....

Net zoals de Australiers,De Californiers,de Zuid-Afrikanen.......al lang de Fransen bijgebeend hebben in de wijnsector...
Dat klopt wat je zegt maar we hebben wat geluk.
Ze willen daar echt Belgisch bier, dat in België gebrouwen is.
Niet iedereen natuurlijk maar wel significant veel Amerikaanse bierdrinkers.
We hebben ginds echt wel een reputatie.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 10:41   #12
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Wat is de overeenkomst tussen Amerikaans bier en een kano.

Ze zitten allebei heel dicht tegen water aan.

Oud 31 augustus 2016, 10:50   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Alcohol is zo 20ste eeuws.
Zeuren ook.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 11:47   #14
groentje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Wat is de overeenkomst tussen Amerikaans bier en een kano.

Ze zitten allebei heel dicht tegen water aan.

Over Heineken wordt wel eens hetzelfde gezegd. Wat al correcter is dan beweren dat Heineken slecht smaakt, wat mij betreft, Heineken mist karakter, en blijft daardoor weinig hangen, maar dat geldt in beide richtingen. Hoe dan ook, er zijn voldoende andere interessante Nederlandse brouwerijen om dit niet te kunnen veralgemenen naar alle Nederlandse bieren, en hetzelfde geldt voor de VS, er zit behoorlijk veel kaf tussen het koren, en over het algemeen zijn de Amerikaanse mastodonten net zo overtuigend als Heineken, maar zo negatief als BigF ben ik niet over 't algemeen, al hoop ik wel dat ze wat gevarieerder gaan brouwen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 31 augustus 2016, 12:22   #15
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over Heineken wordt wel eens hetzelfde gezegd. Wat al correcter is dan beweren dat Heineken slecht smaakt, wat mij betreft, Heineken mist karakter, en blijft daardoor weinig hangen, maar dat geldt in beide richtingen. Hoe dan ook, er zijn voldoende andere interessante Nederlandse brouwerijen om dit niet te kunnen veralgemenen naar alle Nederlandse bieren, en hetzelfde geldt voor de VS, er zit behoorlijk veel kaf tussen het koren, en over het algemeen zijn de Amerikaanse mastodonten net zo overtuigend als Heineken, maar zo negatief als BigF ben ik niet over 't algemeen, al hoop ik wel dat ze wat gevarieerder gaan brouwen.
De keren dat ik in de VS was, kwam ik vooral Budweiser en Coors tegen.

De Amerikanen nemen zelf het liefst de "light" versie en dat is echt net water met een smaakje.

Persoonlijk vind ik Budweiser net Heineken, je betaalt meer voor de naam dan voor goed bier.

Coors daarentegen heeft wel karakter maar ook een smaak die je moet liggen.

Een goede pils heeft een wat droge, bittere nasmaak en dat heeft Budweiser totaal niet. Coors een beetje. Het is allemaal wat zoeter, waarschijnlijk door de toevoeging van maïs.

In Nederland doet zich het rare feit voor dat juist de twee grote namen eigenlijk de minste zijn maar door hun goede en constante reclame uitdrukkingen zowel de meest verkochte als de populairste zijn.

Bij testen komt Bavaria steevast boven als het beste biertje.

Citaat:

Biertjes van de grote brouwers

De vier brouwers in het testpanel zijn het snel eens: eigenlijk is het pils van alle grote merken gewoon goed. De verschillen zijn klein. Toch is de winnaar best verrassend. Én goedkoop.

PietKees Roeland stond eind jaren 80 voor een lastige keuze. Als levensmiddelentechnoloog had hij een prima baan, maar zijn passie lag bij het brouwen van bier. Dat deed hij al in zijn vrije tijd, in de garage. ,,Ik heb in 1989 mijn baan opgezegd om fulltime met bier bezig te kunnen zijn.'' Hij kocht een oude boerderij. De mestput werd brouwerij, de koeienstal het proeflokaal: Bierbrouwerij Oijen was geboren. Zoon Fokke (27) heeft het bedrijf overgenomen, maar Roeland senior kijkt nog op de achtergrond mee.

Over de vraag of hij wilde meedoen aan een test van pils van enkele grote, Nederlandse brouwerijen en één Belgische, moest PietKees even nadenken. ,,Omdat pils best lastig te testen is. De smaken liggen heel dicht bij elkaar. En dat is niet negatief bedoeld, integendeel: het is een teken dat alle grote brouwerijen gewoon goede pils maken. Maar goed, laten we het doen. Misschien komen we voor verrassingen te staan.''

Om misverstanden te voorkomen: dit is een pilstest, geen biertest. Pils is een biersoort. De speciaalbieren zijn in opkomst, maar de grote massa drinkt nog steeds pils. Pils, ook wel pilsener genoemd, werd voor het eerste gebrouwen in het Tsjechische stadje Pilsen (Plzen), vandaar de naam. Pils is ondergistend bier, in tegenstelling tot bovengistend bier. Ondergisting vindt plaats bij lage temperaturen.

PietKees heeft drie biervrienden opgetrommeld: zoon Fokke, Frans van den Donk en Henry Thissen. Alle vier hebben ze verstand van bier en het brouwen ervan.

Blind
De test wordt blind uitgevoerd, achteraf horen de panelleden welke pilssoort ze in welke volgorde hebben gedronken. Plaats van handeling: een lange, houten tafel op het terras van Bierbrouwerij Oijen.

Pils nummer één is Jupiler. Belgische pils, maar in bijna elke supermarkt in Nederland verkrijgbaar. Mooi helder van kleur, zegt Fokke. ,,Ik proef geen bittertje. Een allemansvriendje. Lekker!''

Het tweede glas pils is van Grolsch. Henry knikt tevreden. ,,Deze is wat zoeter dan de eerste, maar ik vind dit wel een fijn pilsje. Is dit toevallig Jupiler?'' Frans is vooral blij met de goudgele kleur. ,,Zo hoort een glas pils eruit te zien. Qua smaak vind ik deze wat minder dan de eerste.''

Tijd voor Heineken, pils nummer drie. PietKees weet het bijna zeker: dit is Heineken. ,,Op de een of andere manier is Heineken mijn referentie. Wat ik van dit pilsje vind? 't Is niet mijn smaak. De afdronk is droog. Heel slim natuurlijk, vanuit commercieel oogpunt: je wil er nog één.'' Frans proeft een licht zoetje, Fokke juist een bittertje.

Het vierde pilsje is van Bavaria. Vanwege het bittertje denkt Frans dat niet iedereen ervan houdt. ,,Ik vind deze lekker, zeker bij warm weer. Ik zou rustig een tweede bestellen.'' Fokke zegt dat dit overduidelijk Grolsch is. ,,Ik proef een zuurtje, verder is de afdronk droog. Een fijn pilsje.''

Pils nummer vijf dan, de laatste: Hertog Jan. Niet mijn favoriet, zegt Frans. ,,Hij heeft de meest goudgele kleur van allemaal, maar ik proef een licht zoetje.'' Henry is een stukje positiever. ,,Dit pilsje heeft de meeste smaak van allemaal.'' Vindt ook Fokke. ,,Ha, Hertog Jan, kan niet missen. De lekkerste.''

Qua kleur zijn er weinig verschillen, het is vooral een kwestie van smaak: de een houdt van een zuurtje, de ander van een zoetje. Frans: ,,Reclame bepaalt voor een groot deel welke pils mensen gaan drinken.''

De heren zijn het eens: slechte pils bestaat niet meer. Biertje?

DE UITSLAG

Heerlijk helder... Bavaria. Troeft z'n geduchte concurrenten af in smaak en prijs.

1. Bavaria
(30 cl, alcoholpercentage 5,0 %).
,,De meest hoppige van allemaal, met een droge afdronk. Lekker!''
Prijs: 0,50 euro.

2. Hertog Jan
(30 cl, alcoholpercentage 5,1 %).
,,Heeft de meest goudgele kleur. Bloemig en een beetje zoet.''
Prijs: 0,63 euro.

3. Grolsch
,,De smaak is zoet weeïg. Niet de meest frisse die er tussen zit.''

4. Jupiler
(25 cl, alcoholpercentage 5,2 %).
,,Licht van kleur, lekker fris.''
Prijs: 0,61 euro.

5. Heineken
,,Dit pilsje heeft iets minder body dan de rest. Droge afdronk.''

Jeroen Kreule 22-06-16, 18:00

Bron: http://www.ad.nl/nieuws/biertjes-van...wers~ac42c758/
Oud 31 augustus 2016, 12:33   #16
groentje
Minister-President

Standaard

Ik zal ook eerder voor Bavaria gaan, ja. Verder grotendeels eens met wat je zegt, maar Jupiler of Stella zijn toch wel enigszins vergelijkbaar qua marktinname in België, en in hun pogingen om allemansvrienden te zijn.
Jeroen Boone
Oud 1 september 2016, 15:14   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, er zijn voldoende andere interessante Nederlandse brouwerijen om dit niet te kunnen veralgemenen naar alle Nederlandse bieren, en hetzelfde geldt voor de VS, er zit behoorlijk veel kaf tussen het koren, en over het algemeen zijn de Amerikaanse mastodonten net zo overtuigend als Heineken, maar zo negatief als BigF ben ik niet over 't algemeen, al hoop ik wel dat ze wat gevarieerder gaan brouwen.
Ik ben de laatste die gaat veralgemenen maar ik had, zoals je ook al aangeeft, wat meer variatie verwacht.
En let wel: ik heb het enkel over blonde bieren, qua donkere bieren was het aanbod meestal zeer groot (of zelfs overweldigend) maar daar ben ik niet aan begonnen.

Maar wat mij is bij gebleven is dat de Amerikaanse bieren zich veelal beperken tot
a) pils (waarvan ik er geen noemenswaardig goeie ben tegengekomen)
b) IPA's (die veelal veel te overdreven sterk gehopt zijn)
c) donkere tot zwarte bieren (die ik niet of nauwelijks geproefd heb)
en dus sterke blonde bieren of tripels ofzo er nauwelijks te vinden zijn.

Wat mij ook opviel is dat nagenoeg elke Amerikaanse (micro)brouwerij als snel 15 tot 20 bieren is zijn assortiment heeft. En dan stel ik mij de vraag of zo'n aanbod niet al snel leidt tot mindere kwaliteit in bepaalde soorten. Je gaat mij niet vertellen dat zo'n beginnende brouwer onmiddellijk 20 goeie bieren weet te brouwen. Maar ginds is het blijkbaar een verkoopsargument; hoe meer bieren in het aanbod, hoe beter gewaardeerd.
Oud 1 september 2016, 16:50   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Vorig jaar in de usa: geen enkel bier naar mijn smaak gevonden.

Paar jaar terug in Australië: wel een goed bier gevonden, maar de naam was nogal hard:

Maar in de uk drink ik alleen maar dit :

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 september 2016 om 16:51.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 03:26   #19
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vorig jaar in de usa: geen enkel bier naar mijn smaak gevonden.

Paar jaar terug in Australië: wel een goed bier gevonden, maar de naam was nogal hard:

Maar in de uk drink ik alleen maar dit:
Vreemdsoortige combinatie van vakantiekeuzes.
Ik ben het afgeloepen jaar in Italië geweest en in de Democratische Republiek Congo.
En ik heb daar veel bier gedronken.
Hele lekkere brouwsels dikwijls.
Als afgestuurde in dat domein weet ik ze wel te vinden.
Oud 2 september 2016, 07:04   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In Turkije bestelde ik een "bir birrha" (dat is één biertje) (en een bir su voor mijn heksie perfeksie).
De ober met een grote glimlach naar mij "ah, vitamien B" wijzend naar het bier.
Ik vroeg hem wat dan wel vitamien A was.
Nog grotere glimlach: "Raki".

Altijd een klein beetje de taal van ter plaatse proberen. Je wordt dan nog vlugger bediend als de arrogante Duitsers die pertang vette fooien geven.

Maar nu ga ik niet meer naar Turkije. Ik heb op mijn facebook een paar leuke spotprentjes van Erdogan gepost, en wie weet zit ik nu in hun database van geitenneukers.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be