![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En snel van teruggekomen...
Donkere bieren in overvloed, maar dat is niet mijn ding dus daar ben ik dan (op een enkele uitzondering na) ook niet aan begonnen. Ik hoor/lees wel dat die door de kenners op prijs gesteld worden maar dus niets voor mij. Ik ga eerder voor de sterke blonde bieren (á la Duvel) bv of de Tripels en daar is het in (het Noordwesten van de USA althans) blijkbaar nog triestig mee gesteld. Vraag je een blond bier krijg je als eerste advies steevast een pils en hoewel een voldoende pilssoorten gebrouwen worden, zo bijzonder zijn die niet. Vraag je dan iets sterker komen ze geheid af met een IPA en hoewel ik af en toe een IPA kan waarderen, too much is trop. Bovendien had ik de indruk dat de meeste van die IPA's te overdreven gehopt waren. Beetje hop is lekker maar bier dat als hoplimonade gaat smaken hoeft voor mij nu ook niet meer. Het moet nog als bier te herkennen blijven. Uiteindelijk beland je dan al snel bij de 'grotere spelers' en krijg je bv een Tank7 voorgeschoteld. Prima bier wat zeker mijn goedkeuring kan wegdragen maar waar ik niet voor naar Amerika hoef wegens ondertussen overgenomen door Duvel en ook hier vlot te krijgen. Verder vond ik er ook redelijk wat "Belgian Style White Beers" en die zijn nog best oké al moet je bij bestelling zeker vermelden dat ze er geen schijf appelsien in moeten gooien. En verder dan oké gaan die ook niet echt. Kortom: ze zijn op de goeie weg (vooral met hun donkere bieren naar verluidt) maar goeie sterke blonde of tripels (kortom, bieren die hun voornaamste smaak niet uit de hop halen) weten ze vooralsnog (een enkele uitzondering na) niet in mekaar te knutselen.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals de Australiers,De Californiers,de Zuid-Afrikanen.......al lang de Fransen bijgebeend hebben in de wijnsector... Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2016 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bier kan overal gemaakt worden. Een echte biercultuur is wat anders. Niet dat we te zelfverzekerd mogen zijn. De industriële biergiganten, die eigenlijk niet meer dan ordinaire bankiers zijn, hebben in België veel kapot gemaakt. Een deel van onze eeuwenoude biercultuur is onherroepelijk verloren gegaan.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 augustus 2016 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er bestaat niet zoiets als "teveel IPA".
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Wél Amerikaanse IPA. Die mannen kennen geen maat, waardoor ze denken dat ze een wat flauw bier goed kunnen maken door er een emmer hop bij te kappen. Een beetje zoals hobbybrouwers in eigen land zo vlot tripels brouwen, het hogere alcoholpercentage verdoezelt ook kleine foutjes en geeft extra smaak waar de mout en hop tekort schieten...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van die IPA's zijn echt gewoon overdreven zwaar gehopt. Met bier hebben die dranken volgens mij nog weinig te maken. Hop is het enige nog wat je proeft. Voor ik vertrok had ik een goei oog in de Amerikaanse bieren. Maar de teleurstelling was groot. Geen enkel noemenswaardig, echt goei bier geproefd daar. Jammer. Met chauvinisme heeft dit niks te maken maar wat hij hebben wij hier in ons Belgenlandje toch een enorm aanbod onovertroffen bieren in huis. Dat de Amerikanen op gebied van bier een inhaalbeweging aan't maken zijn en dat de Belgische brouwers schrik moeten gaan krijgen gaat er bij mij echt niet meer in. Eenzaam aan de top staan we. En dat gaat echt nog wel een tijdje duren volgens mij.
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Alcohol is zo 20ste eeuws.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() jupiler, belgen weten waarom
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen daar echt Belgisch bier, dat in België gebrouwen is. Niet iedereen natuurlijk maar wel significant veel Amerikaanse bierdrinkers. We hebben ginds echt wel een reputatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat is de overeenkomst tussen Amerikaans bier en een kano.
Ze zitten allebei heel dicht tegen water aan. ![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Over Heineken wordt wel eens hetzelfde gezegd. Wat al correcter is dan beweren dat Heineken slecht smaakt, wat mij betreft, Heineken mist karakter, en blijft daardoor weinig hangen, maar dat geldt in beide richtingen. Hoe dan ook, er zijn voldoende andere interessante Nederlandse brouwerijen om dit niet te kunnen veralgemenen naar alle Nederlandse bieren, en hetzelfde geldt voor de VS, er zit behoorlijk veel kaf tussen het koren, en over het algemeen zijn de Amerikaanse mastodonten net zo overtuigend als Heineken, maar zo negatief als BigF ben ik niet over 't algemeen, al hoop ik wel dat ze wat gevarieerder gaan brouwen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Amerikanen nemen zelf het liefst de "light" versie en dat is echt net water met een smaakje. Persoonlijk vind ik Budweiser net Heineken, je betaalt meer voor de naam dan voor goed bier. Coors daarentegen heeft wel karakter maar ook een smaak die je moet liggen. Een goede pils heeft een wat droge, bittere nasmaak en dat heeft Budweiser totaal niet. Coors een beetje. Het is allemaal wat zoeter, waarschijnlijk door de toevoeging van maïs. In Nederland doet zich het rare feit voor dat juist de twee grote namen eigenlijk de minste zijn maar door hun goede en constante reclame uitdrukkingen zowel de meest verkochte als de populairste zijn. Bij testen komt Bavaria steevast boven als het beste biertje. Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik zal ook eerder voor Bavaria gaan, ja. Verder grotendeels eens met wat je zegt, maar Jupiler of Stella zijn toch wel enigszins vergelijkbaar qua marktinname in België, en in hun pogingen om allemansvrienden te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En let wel: ik heb het enkel over blonde bieren, qua donkere bieren was het aanbod meestal zeer groot (of zelfs overweldigend) maar daar ben ik niet aan begonnen. Maar wat mij is bij gebleven is dat de Amerikaanse bieren zich veelal beperken tot a) pils (waarvan ik er geen noemenswaardig goeie ben tegengekomen) b) IPA's (die veelal veel te overdreven sterk gehopt zijn) c) donkere tot zwarte bieren (die ik niet of nauwelijks geproefd heb) en dus sterke blonde bieren of tripels ofzo er nauwelijks te vinden zijn. Wat mij ook opviel is dat nagenoeg elke Amerikaanse (micro)brouwerij als snel 15 tot 20 bieren is zijn assortiment heeft. En dan stel ik mij de vraag of zo'n aanbod niet al snel leidt tot mindere kwaliteit in bepaalde soorten. Je gaat mij niet vertellen dat zo'n beginnende brouwer onmiddellijk 20 goeie bieren weet te brouwen. Maar ginds is het blijkbaar een verkoopsargument; hoe meer bieren in het aanbod, hoe beter gewaardeerd.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vorig jaar in de usa: geen enkel bier naar mijn smaak gevonden.
Paar jaar terug in Australië: wel een goed bier gevonden, maar de naam was nogal hard: ![]() Maar in de uk drink ik alleen maar dit : ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 september 2016 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het afgeloepen jaar in Italië geweest en in de Democratische Republiek Congo. En ik heb daar veel bier gedronken. Hele lekkere brouwsels dikwijls. Als afgestuurde in dat domein weet ik ze wel te vinden.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Turkije bestelde ik een "bir birrha" (dat is één biertje) (en een bir su voor mijn heksie perfeksie).
De ober met een grote glimlach naar mij "ah, vitamien B" wijzend naar het bier. Ik vroeg hem wat dan wel vitamien A was. Nog grotere glimlach: "Raki". Altijd een klein beetje de taal van ter plaatse proberen. Je wordt dan nog vlugger bediend als de arrogante Duitsers die pertang vette fooien geven. Maar nu ga ik niet meer naar Turkije. Ik heb op mijn facebook een paar leuke spotprentjes van Erdogan gepost, en wie weet zit ik nu in hun database van geitenneukers. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |