Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2024, 11:44   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.335
Standaard Waarom de Duitse auto-industrie achterop geraakte

Voor de Duitskundigen een interessante TV-discussie met gerenommeerde experten, en sowieso China-expertise:

5-6 jaar hebben ze minstens verloren door te laat op eigen batterijproductie in te zetten, enz...

En nu kunnen ze niet zonder Chinese (start)hulp, ttz de Chinese batterijbouwers zullen sneller in Europa in massa batterijcellen en -packs maken, als de Europeanen dat zou lukken.

In elk geval geven alle experten toe dat ze alles onderschat hebben, ook door hun eigen automobilstolz...

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=BLak9KP_etk

Ist die deutsche Autoindustrie noch zu retten? | Markus Lanz vom 24. Oktober 2024
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2024 om 11:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 02:32   #2
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor de Duitskundigen een interessante TV-discussie met gerenommeerde experten, en sowieso China-expertise:

5-6 jaar hebben ze minstens verloren door te laat op eigen batterijproductie in te zetten, enz...

En nu kunnen ze niet zonder Chinese (start)hulp, ttz de Chinese batterijbouwers zullen sneller in Europa in massa batterijcellen en -packs maken, als de Europeanen dat zou lukken.

In elk geval geven alle experten toe dat ze alles onderschat hebben, ook door hun eigen automobilstolz...
Danke Sehr!

Genoten van de discussie.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 11:27   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.524
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor de Duitskundigen een interessante TV-discussie met gerenommeerde experten, en sowieso China-expertise:

5-6 jaar hebben ze minstens verloren door te laat op eigen batterijproductie in te zetten, enz...

En nu kunnen ze niet zonder Chinese (start)hulp, ttz de Chinese batterijbouwers zullen sneller in Europa in massa batterijcellen en -packs maken, als de Europeanen dat zou lukken.

In elk geval geven alle experten toe dat ze alles onderschat hebben, ook door hun eigen automobilstolz...
Werd er ook vermeld dat "we" ook alle know-how en zelfs machines naar ginder hebben verscheept voor een habbekrats, in de hoop de aandeelhouders blij te houden.

'k Heb dat al gezien in 1996. Stoomketels, enorme bestelling, van elk standaard type 2. In 1999 viel de Aziatische markt stil voor dat type stoomketel, Chinese kopietjes overspoelden de markt, en om te proberen te concurreren begon de VS moederfirma Mexicaanse stukken naar België te zenden , in de hoop de kosten te drukken.

Ze bestaat nog, die firma. Maar met een personeelsbestand van 1/3 van 25 jaar geleden. En zo goed als geen productiecapaciteit meer. Goed voor lokale herstellingen en onderhoud. Daar stopt het.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 14:52   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Werd er ook vermeld dat "we" ook alle know-how en zelfs machines naar ginder hebben verscheept voor een habbekrats, in de hoop de aandeelhouders blij te houden.

'k Heb dat al gezien in 1996. Stoomketels, enorme bestelling, van elk standaard type 2. In 1999 viel de Aziatische markt stil voor dat type stoomketel, Chinese kopietjes overspoelden de markt, en om te proberen te concurreren begon de VS moederfirma Mexicaanse stukken naar België te zenden , in de hoop de kosten te drukken.

Ze bestaat nog, die firma. Maar met een personeelsbestand van 1/3 van 25 jaar geleden. En zo goed als geen productiecapaciteit meer. Goed voor lokale herstellingen en onderhoud. Daar stopt het.

Ja wat al die Westerse bedrijven er in zagen om met die chinezen te gaan samen werken...

allee ginder een fabriek openen zodat uw technologie kon gecopyeerd worden , waarna ge uiteraard niks of zo goed als niks meer verkocht.

en allemaal trappen ze erin .

Zelf mikiesoft, die hebben daar een datacenter opgericht Azure China, maar dat is dus niet van hen maar van de chinese staat m.a.w totale controle over wat je daar in zet.

maar ja je kan bijna niet anders want als je de Signapore data centers gebruikt bvb. voor mainland China te bedienen zit je met de grote chinese muur die u een latency bezorgd van hier tot in Tokyo.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 15:05   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Danke Sehr!
Bitte schön!
Citaat:
Genoten van de discussie.
Ik ook.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 15:08   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Werd er ook vermeld dat "we" ook alle know-how en zelfs machines naar ginder hebben verscheept voor een habbekrats, in de hoop de aandeelhouders blij te houden.

'k Heb dat al gezien in 1996. Stoomketels, enorme bestelling, van elk standaard type 2. In 1999 viel de Aziatische markt stil voor dat type stoomketel, Chinese kopietjes overspoelden de markt, en om te proberen te concurreren begon de VS moederfirma Mexicaanse stukken naar België te zenden , in de hoop de kosten te drukken.

Ze bestaat nog, die firma. Maar met een personeelsbestand van 1/3 van 25 jaar geleden. En zo goed als geen productiecapaciteit meer. Goed voor lokale herstellingen en onderhoud. Daar stopt het.
De Chinezen hebben zelfs in onze gemeente de spinnerijmachines "deskundig "meegenomen" om in China te gebruiken.

En dit op alle gebied, en dus ook dit:
Citaat:
https://www.made-in.be/kempen/turnho...het-omgekeerd/

12 oktober, 2023

Turnhoutse ondernemer helpt Belgische bedrijven met zakendoen in China: “Vroeger hadden wij de touwtjes in handen, nu is het omgekeerd”

Ondernemer Bart Horsten (54) uit Turnhout vertrekt deze maand voor de honderdste keer naar China. Hij helpt er bedrijven onder meer met het vinden van leveranciers of verdelers voor hun producten en prijst er Belgische producten aan op beurzen. “De cultuur om zaken te doen in China is heel anders dan bij ons. Chinezen zullen altijd ja zeggen en je ophemelen, ook als ze niet akkoord gaan met wat je zegt.”

(....)

Jij ging zelf in 1999 voor het eerst naar China. Wat is er in 24 jaar tijd veranderd?

Bart Horsten: “Het grote verschil is dat wij als Europeanen in 1999 de touwtjes in handen hadden. Vandaag is het omgekeerd. Destijds gingen voor mij als Europeaan alle deuren in China open. Ik kon toen vrij makkelijk met gouverneurs spreken, en zakenpartners kwamen me met plezier ophalen op de luchthaven. Vandaag is dat ondenkbaar. Ik moet al een heel sterk dossier hebben als ik een ontmoeting met een topmanager van een bedrijf wil, omdat Europese en andere buitenlandse bedrijven nu in een lange rij staan om zaken te doen in China.”
[...
[.... = de moeite om verder te lezen)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2024 om 15:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 15:33   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.335
Standaard

We zullen zien wanneer de (volledige) Europese auto-industrie (eindelijk) gaat aanvaarden dat ze niet meer toonaangevend zijn.

Bepaalde CEOs weten dat maar al te goed, en komen er ook voor uit, met oplossingen op korte termijn.
Citaat:
https://www.automotive-online.nl/man...-meer-leidend/

Renault-ceo De Meo: Europese auto-industrie is niet meer toonaangevend

Industrie • Volgens De Meo ligt de oplossing niet meer in schaalgrootte en efficiency.

23 februari 2024

De auto-industrie staat volgens Renault-ceo Luca de Meo voor de grootste transitie in de afgelopen 150 jaar. Het terugdringen van de milieu-impact, het uitfaseren van de brandstofmotor in 2035 en steeds veranderende wetgeving behoren tot de grootste uitdagingen, aldus De Meo op de website van het Britse Autocar.

“De gemiddelde Europese auto is 60 procent zwaarder dan 20 jaar geleden en hij is 50 procent duurder.” Het gevolg is volgens De Meo dat de gemiddelde leeftijd van het wagenpark in Europa is opgelopen van 7 naar 12 jaar. In Nederland waren auto’s in 2022 volgens brancheorganisatie ACEA 11,7 jaar oud.

Andere uitdagingen die De Meo noemt zijn de ontwikkeling van elektrische auto’s, software, mobiliteitsdiensten en de circulaire economie. Er is volgens hem een hele nieuwe wereld ontstaan die bovendien enorm volatiel is. “Een miljardeninvestering in een gigafactory kan zo weer in twijfel worden getrokken als er een nieuwe technologie opkomt. Daarnaast is de afgelopen drie jaar de prijs van lithium eerst vertwaalfvoudigd en daarna gehalveerd.” De discussie over de Euro7-norm is volgens hem een goed voorbeeld van een onvoorspelbare politiek.

Volgens De Meo is de Europese auto-industrie niet meer leidend en ligt de oplossing niet meer, zoals vroeger, in schaalgrootte en efficiency maar in innovatie en strategische flexibiliteit. “Dat moeten autofabrikanten in de kern centraal stellen bij alles wat ze doen. Met de brandstofmotor waren we 100 jaar toonaangevend. Nu moeten we investeren in nieuwe technologieën en producten voor betaalbare en duurzame mobiliteit. ”
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2024 om 15:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 10:05   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.335
Standaard

Ik zal het maar hier zetten ipv een nieuw draad.

Volkswagen Group gaat nu definitief samenwerken met het Amerikaanse Rivian.

Rivian zal de ganse hardware en software leveren, dat mag al wat kosten.

Dat gaat het noodlijdende VW op enkele jaren 5,8 miljard kosten.
Citaat:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...rucht-in-2027/
13 november 2024

Volkswagen en Rivian omarmen elkaar: eerste VW-vrucht in 2027
Joint-venture definitef


Volkswagen en het Amerikaanse Rivian hebben hun joint venture officieel beklonken. Volkswagen investeert miljarden euro's in Rivian en krijgt er onder meer een flinke dosis elektrische know-how voor terug.

Eerder dit jaar werd bekend dat Volkswagen en Rivian samen een joint venture zouden oprichten. Volkswagen beloofde een investering van één miljard dollar in Rivian en zou de de komende jaren nog eens vier miljard dollar in de fabrikant van de R1S en R1T pompen. Aan het samenwerkingsverband tussen de Volkswagen Group en Rivian is nu definitief het leven geschonken. De naam: Rivian and Volkswagen Technologies.

Het samenwerkingsverband gaat 'de volgende generatie elektrische architectuur en software' voor elektrische auto's van beide fabrikanten ontwikkelen. Het gaat volgens de twee bedrijven om elektrische auto's in alle relevante segmenten. Daar zitten ook compacte auto's tussen, zo wordt toegezegd. Rivian lijkt vooral verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de voor EV's benodigde hard- en software, waar Volkswagen vooral bijdraagt met zijn zijn kennis en kunde op het gebied van 'produceren op grote schaal'. Met de samenwerking hopen Rivian en de Volkswagen Group sneller en goedkoper nieuwe technologie te ontwikkelen.

De huidige technologie van Rivian wordt onder meer in 2026 toegepast onder de al aangekondigde R2. Ook moet deze techniek worden toegepast onder 'modellen van de Volkswagen Groep'. Die zouden we al omstreeks 2027 kunnen verwachten. Rivian en de Volkswagen Group hebben naar eigen zeggen al een rijdbaar prototype ontwikkeld, waarbij Rivians techniek in een bestaand model van de Volkswagen Group is geperst. De Volkswagen Group mikt erop om omstreeks 2027 in totaal 5,8 miljard dollar in de joint venture te hebben gestoken. Eén miljard dollar daarvan is al in het samenwerkingsverband gepompt.
https://www.teslarati.com/rivian-vol...ev-transition/

De hard-/software zou pakweg 4 maanden geleden uitvoerig getest zijn, filmpje met uitleg (met het ganse softwareverhaal van luchtbel Cariad die mislukte):
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=DwOVc5sw29o

VW Tested Rivian Architecture in Audis; EVs Save Up to $10K/100,000 Miles - Autoline Daily 3843
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2024 om 10:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 10:10   #9
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.703
Standaard

Energiekost swingt de pan uit. Industrie trekt weg. Investeringen blijven uit. Dit itt China, maar ook de VS weten zich nog aardig te redden. Meer dan eens net ten koste van Europa. Denk aan sabotage en politieke controle over Europa.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 10:15   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Energiekost swingt de pan uit. Industrie trekt weg. Investeringen blijven uit. Dit itt China, maar ook de VS weten zich nog aardig te redden. Meer dan eens net ten koste van Europa. Denk aan sabotage en politieke controle over Europa.
De eerste echte Silicon Valley die ## Europa probeert op poten te zetten... (anders zou de VW Gp toch daar winkelen? Zijn die te duur?)

uiteraard zijn alle serieuze Europese bedrijven daar in SV minstens 10 jaar vertegenwoordigd.

Hier een kaartje van 2015: https://www.linkedin.com/pulse/autom...ohn-zimmerman/

Citaat:
https://techcrunch.com/2024/06/28/vo...rivian-talent/

Volkswagen’s Silicon Valley software hub is already stacked with Rivian talent

June 28, 2024
## daarom:
Citaat:
https://www.debelegger.nl/post/hoe-e...n-cre%C3%ABren
27 juli 2024

Hoe Europa zijn eigen Silicon Valley kan creëren

In het kort:

- De EU creëert jaarlijks meer hightech start-ups dan de VS, maar veel falen door gebrek aan financiering.

- Europese beleggers zijn terughoudender, met 31% van hun spaargeld in valuta of deposito's, vergeleken met 12% in de VS.

- De VS heeft 20 keer zoveel durfkapitaal als de EU, wat cruciaal is voor de groei van start-ups.


Ondanks een veelvoorkomend beeld, presteert de Europese Unie beter dan de Verenigde Staten bij het creëren van hightech start-ups. Jaarlijks ontstaan er in de EU meer van deze innovatieve bedrijven dan in de VS. Dit succes is echter vaak van korte duur. Veel van deze start-ups falen omdat ze niet de benodigde financiering kunnen aantrekken om te groeien en te schalen.

Een belangrijke oorzaak van dit financieringsprobleem is de terughoudendheid van Europese beleggers. In de EU wordt 31% van de huishoudelijke besparingen aangehouden in valuta of deposito's, tegenover slechts 12% in de VS. Dit betekent dat er in Europa minder geld beschikbaar is voor aandelen en obligaties. Dit resulteert in een situatie waarin de EU, relatief gezien, twee keer zoveel geld in haar banken heeft als de VS, maar slechts de helft in kapitaalmarkten voor aandelen en obligaties.

Dit financieringsprobleem is bijzonder acuut voor start-ups. Amerikaanse bedrijven hebben toegang tot 20 keer zoveel durfkapitaal als hun Europese tegenhangers, met €1,3 biljoen in de VS tegenover slechts €72 miljard in de EU. Dit verschil in beschikbaar durfkapitaal is een cruciale factor in het succes van Amerikaanse start-ups en het falen van veel Europese start-ups om te schalen.

Een belangrijk element van het succes van Silicon Valley was een verandering in de regelgeving rond pensioenfondsen in de VS. In 1974 werd de ERISA-wet ingevoerd, die pensioenfondsen toestond om in risicovollere investeringen te beleggen. Dit leidde tot een groeiende stroom van pensioenfondsgeld naar durfkapitaalfondsen, wat cruciaal was voor de ontwikkeling van Silicon Valley.

In de EU houden pensioenfondsen momenteel ongeveer €4 biljoen aan activa, terwijl de verzekeringssector, die ook vaak pensioenplannen aanbiedt, ongeveer €9 biljoen aan activa beheert. Ondanks deze enorme kapitaalbronnen investeren Europese pensioenfondsen slechts een klein deel van hun activa in durfkapitaal, veel minder dan wat nodig zou zijn om een Europese versie van Silicon Valley te creëren.

Er is een duidelijke en eenvoudige oplossing voor dit probleem: Europese pensioenfondsen moeten worden aangemoedigd om meer in durfkapitaal te investeren. Een twintigvoudige toename van de huidige investeringen zou de jaarlijkse bijdrage aan durfkapitaal in de EU verdrievoudigen, maar zou nog steeds minder dan twee tienden van een procent van de totale activa van pensioenfondsen vertegenwoordigen.

Een belangrijk punt van zorg is dat pensioenfondsen de pensioenen van toekomstige gepensioneerden niet in gevaar mogen brengen door te investeren in risicovolle activa. Echter, elke beleggingsadviseur zou aanbevelen om een gediversifieerde portefeuille te hebben met een mix van risicoprofielen die passen bij de beleggingsdoelen. Dit geldt ook voor pensioenfondsen, die kunnen profiteren van de hoge rendementen die durfkapitaal kan bieden.

Om de EU in staat te stellen haar eigen digitale kampioenen te creëren, zijn duidelijke en eenvoudige maatregelen nodig. Deze maatregelen zouden niet alleen de digitale sector van Europa ten goede komen, maar ook onze pensioenfondsen, de verzekeringssector en toekomstige gepensioneerden. Wat in de weg staat, is Europese terughoudendheid en conservatisme, samen met het ontbreken van een concreet beleidsprogramma om deze noodzakelijke veranderingen door te voeren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2024 om 10:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2024, 11:04   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.335
Standaard

vervolg op die laatste quote, welke Europese startups in de automotive hebben het jarenlang geprobeerd en zijn moeten stoppen?

Ik denk daar aan het Duitse Sono Motors en het Nederlandse Lightyear.
Zonder ... miljarden geen massaproductie.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 07:20   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.414
Standaard

Het is in de Volksrepubliek niet allemaal zonneschijn hoor.....De jeugdwerkloosheid is niet meer te vinden in statistieken maar bedraagt ondertussen tientallen procenten,halve industriezones liggen stil,immense steden met "nieuwbouw" staan te verkruimelen wegens onverkoopbaar en de demografisch vooruitzichten zijn.....wel.....


Dit lijkt heel erg op de absolute technologische overmacht in een zeer breed gamma die Japan had tussen ...pakweg 1978 en 1989.....En daarna deemsterde dat snel weg.........


Terug naar het onderwerp.
Cathodemateriaal voor Lithium batterijen......Europese onderzoeksprojecten die Wille Wortels subsidieerden om daar alles van te weten komen leverden een eindeloze stroom "papers" op en zelfs patenten....Maar,het valt eigenlijk wel op dat Europese subsidies voor INDUSTRIALISERING van zaken extreem efficient in de zakken van professionele subsidieslurpers geraken (management organisaties) en door allerlei juridische en reglementaire onzin kapotgemaakt worden....

Er zijn minstens 10 gesubsidieerde "Lithium battery superfactories" in Europa en geen enkel daarvan draait zoals het zou behoren tenzij er Chinezen in betrokken zijn.......dat zijn die paar die feitelijk een "subsidiary" zijn van Chinese groepen die eventuele Europese handelsbeperkingen voor wilden zijn en zich preventief al hier gevestigd hebben....en daar nog Kelts centen voor ontvangen hebben ook.....

Dit,mensen,is ook het gevolg van bijna 50 jaar investeren in ONZINONDERWIJS......speciaal aan onze Uniefs is te veel de nadruk gelegd op de alfa's en zijn de beta's zwaar onder gebleven.....We zitten in de bespottelijke situatie dat een master graad in ,pakweg,geschiedenis en moraalfilosofie op eenzelfde niveau staat als een Master in werktuigbouwkunde bijvoorbeeld....b e s p o t t e l i j k......

En breek me de mond niet open over communicatiewetenschappen en religie en andere onzin....


Een voordeel is dat ook in China momenteel een ganse generatie jonge mensen afgeleverd is aan een afkalvende arbeidsmarkt met dergelijke onzindiploma's.......Ik zie die ook niet deelnemen aan de volegnde stap,het vervangen van de koolstof-anode technologie in lithium batterijen door siliciumverbindingen gepaard gaande met solid electrolyten.....een technisch huzarenstukje zal dat zijn.....


het is ook mogelijk dat een "Europees onderzoeksteam" dat eerst uitvogelt ,en dan vervolgens de Chinezen dat gaan maken omdat we dat in Europa niet meer gaan kunnen........na benoeming van projectmanagers en DEI-officials zullen er namelijk geen techneuten blijken te zijn......

Laatst gewijzigd door kelt : 15 november 2024 om 07:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be