![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eeuwig in de schaduw van zijn grote broer.
Zo vaak naast een ministerpost gepakt. Evenveel keer naast een topfunctie in eigen partij gepakt. Voorbij gestoken door vele anderen in zijn partij. Vooral dan Kris Peeters en Marjanneke Thyssen. En daarvoor Leterme, Van Bogaert, Schauvliege, Van Deurzen, Crevits, Verherstraete, Beke ... Verstoten van het Vlaams parlement naar de federale kamer, nadat het Vlaams parlement dan eindelijk flink wat bevoegdheden bij kreeg. En dan nog eens zijn partij die flink achteruit ging. Slaat nu wild om zich heen. Trachtte al enkele malen rechtstreeks het Weverke en de nva te raken; tevergeefs. Probeert het nu, via de MR-premier. Door die een zwakke leider te verklaren. Hij gaat een persona nog grata verklaard worden, en dat wordt hij helemaal zuurpruim. titel: Eric Van Rompuy (CD&V) verwijt premier zwak leiderschap http://www.standaard.be/cnt/dmf20150315_01580178 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps,
mijn toetsenbord was amper nog beroerd na mijn bericht, of het onweer barst los in tsjevenland : Beke fluit Van Rompuy terug na kritiek op premier Michel http://www.standaard.be/cnt/dmf20150315_01580230 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alle gekheid op een stokje, het zou er nog aan mankeren moest iemand anders dan Peeters de bevoegdheid van Peeters uitgevoerd hebben. Het kot zou gewoon te klein zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Rompuy heeft gelijk, Ch. Michel is een heel zwakke Premier.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De één-tweetjes tussen die twee was overduidelijk. Laat het ACV zich roeren ter profilering om zich staande te houden tav het ABVV en haal ze dan terug aan en zo kan CD&V op haar beurt scoren want zij hebben dan zogenaamd het sociaal overleg gered en God beware ons, van de stakingschaos. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wanneer gaat men die rat eens definitief het zwijgen opleggen, uitrangeren voor altijd naar de geschiedenis verwijzen? Verzuurde eenzaat die letterlijk gebogen gaat onder zijn afgunst en die niet alleen jaloers is op zijn eigen schaduw en vooral op degenen die het veel verder dan hem geschopt hebben, wat gezien zijn capaciteiten en achterbaksheid niet moeilijk is. Het vitriool van de CD&V is gelukkig nooit beloond voor zijn chagrijnigheid met een tof postje. Een wat ineengezakt hoopje miserie dat nooit boven het niveau van de zetel uitkomt waarin hij af en toe letterlijk hangt om zijn vette parlementarierspree te verantwoorden.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/cd...al-541655.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik tjeef
Jij tjeeft Hij tjeeft Wij tjeven Jullie tjeven Zij tjeven Voor de walen: Je Tjeef Tu Tjeef Il tjeef Nous tjevons Vous tjevez Ils Tjevent |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Rompuy, van haatzaaier tot nestbevuiler. Veel lager kan een politicus niet vallen. Ik stel me zijn kiezers voor als door en door verzuurde en oerdomme, hersendode mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo lang er in Vlaanderen genoeg achterlijk volk is die op zo iemand stemt zal hij niet verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Striemend hard in De Standaard van vandaag:
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een terechte kritiek. Van Rompuy is zijn rol ver te buiten gegaan. Dat hij een lap tegen zijn smoel krijgt van Beke is dan ook 100% terecht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat Van Rompuy bezield heeft is mij nog niet duidelijk. Misschien komt het wel nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 17 maart 2015 om 15:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De man heeft dus een job voor het leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarmee hebben ze de rode lijn overschreden.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Rompuy kan niet zwijgen over het Weverke.
Tsja, eigenlijk kan niemand zwijgen over het Weverke. Ik vraag me af of de pers nu ook een reactie van Beke gaat vragen over de nieuwe aanval op Michel, want Van Rompuy blijft vinden dat wie hem niet helpt om het Weverke af te breken, zelf ook moet afgebroken worden. Fijne reactie wel van de woordvoerder van Michel. http://www.standaard.be/cnt/dmf20150329_01603988 Titel: Van Rompuy over De Wever: ‘Hij is alleen met zichzelf bezig’ Dit is de tekst van het krantenartikel. Maar ik kan het niet laten wat commentaar op de juiste plaatsen in het rood te zetten. Citaat:
|
![]() |
![]() |