Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2015, 07:37   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Antwerpse jongens dwongen veertienjarige meisjes in de prostitutie

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Antwerpen - Voor drie Antwerpse loverboys is dinsdag de maximumstraf van vijftien jaar cel en 5000 euro boete geëist. De twintigers lieten meisjes van veertien jaar in hotels seks hebben met klanten.
Loverboys, het klinkt 'mooi' maar het is het totaal niet. Het zijn gewoon smeerlappen die meisjes/vrouwen gebruiken voor eigen geldgewin en eigen 'pleziertjes'.

Citaat:
Nadat een zestienjarig Marokkaans meisje in april van dit jaar in paniek haar moeder had opgebeld omdat ze in een huis door mannen werd vastgehouden, deed de politie een inval waarbij het meisje huilend onder een bed werd aangetroffen.
Of het meisje(s) in kwestie nu een Marokkaanse/Belgische is of een andere Nationaliteit heeft dat heeft er niets met te maken dat die een zwaar vergrijp is en in onze leefwereld totaal niet thuis hoort.

Best eigenaardig dat er nog zoveel meisjes/vrouwen zijn die zich aan dat soort types laat vangen. (meestal zal dat wel onder bedreiging zijn maar toch ... )

De straffen zijn te goedkoop naar mijn mening. (Vijftien jaar cel, 5000 euro en ontzetting uit hun rechten de maximumstraf voor de drie beschuldigden.)

Straffen voor de 'klanten' geen woord over precies?

Citaat:
‘Klanten’ konden online foto’s bekijken van de slachtoffertjes. Sommige afspraken werden gemaakt in rendez-voushotel Sud (achter KMSKA) op het Zuid. Ook in het Ibis-hotel aan het Theaterplein werden twee kamers geboekt.
Ook eigenaardig dat men in de 'kamerverhuurtehuizen' en hotels niets gemerkt heeft, dat moet toch opvallen
Oud 2 december 2015, 09:25   #2
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dit soort verhalen doet me oprecht walgen. Zal je dochter maar zijn dat keer haar verstand verliest tijdens de puberteit en gans haar leven is om zeep.

Ik geloof niet dat die meisjes hier ooit nog van herstellen, dat zijn vogels voor de kat voor de rest van hun leven. Echt walgelijk. Bah.

En eerlijk gezegd, kun je daar als ouder werkelijk niets tegen doen? Zou men dochter opsluiten en eventueel enkele meppen geven tot het verstand weer in haar kop zit. Het is misschien makkelijk spreken omdat ik gelukkig nog niet in zo'n situatie ben geraakt, maar wat kan je in godsnaam doen?
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 09:27   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Dit soort verhalen doet me oprecht walgen. Zal je dochter maar zijn dat keer haar verstand verliest tijdens de puberteit en gans haar leven is om zeep.

Ik geloof niet dat die meisjes hier ooit nog van herstellen, dat zijn vogels voor de kat voor de rest van hun leven. Echt walgelijk. Bah.

En eerlijk gezegd, kun je daar als ouder werkelijk niets tegen doen? Zou men dochter opsluiten en eventueel enkele meppen geven tot het verstand weer in haar kop zit. Het is misschien makkelijk spreken omdat ik gelukkig nog niet in zo'n situatie ben geraakt, maar wat kan je in godsnaam doen?
Loverboys gewoon een anale beurt geven met een langstekelige cactus. Aangezien de politie en de magistratuur pas lang na de feiten iets gaat doen, is daar ook geen enorm probleem mee.
Oud 2 december 2015, 09:34   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de beste preventie naar je eigen dochters toe, er in bestaat om een behoorlijke opvoeding te geven, waar bloot, seks en relaties naast de andere zaken van school, vrijetijd ... een fatsoenlijke plaats krijgen, op de fatsoenlijke momenten.

Mogelijks zijn islamitische meisjes rapper slachtoffer, omdat ze eigenlijk van de wereld niet afweten. Dat is niet erg in een ver gebergte of in de woestijn, maar wel hier.
(en dit is tegelijk een sneer naar extreem-kaloten van bij ons)

Over wat in de gazet staat omtrent de strafmaat, kunnen we weinig zeggen.
Die domme journalisten geven in dit stadium van het proces meestal alleen de maximaal mogelijke straf.
De reëel uitgesproken straf ligt dan veelal veel lager (te laag), om nog maar te zwijgen van de effectief uitgevoerde straf.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 09:47   #5
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat de beste preventie naar je eigen dochters toe, er in bestaat om een behoorlijke opvoeding te geven, waar bloot, seks en relaties naast de andere zaken van school, vrijetijd ... een fatsoenlijke plaats krijgen, op de fatsoenlijke momenten.
Vanaf welke leeftijd? Hier gaat het om meisjes vanaf 14 jaar, maar heb al van verhalen gehoord vanaf 12 jaar. Op dat moment moeten meisjes nog spelen en geleidelijk aan hun seksualiteit ontdekken met leeftijdsgenootjes. Niet met gasten van 18+ in bed belanden en van lul tot lul doorgegeven worden.
Oud 2 december 2015, 09:51   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Mogelijks zijn islamitische meisjes rapper slachtoffer, omdat ze eigenlijk van de wereld niet afweten. Dat is niet erg in een ver gebergte of in de woestijn, maar wel hier.

Die domme journalisten geven in dit stadium van het proces meestal alleen de maximaal mogelijke straf.
De reëel uitgesproken straf ligt dan veelal veel lager (te laag), om nog maar te zwijgen van de effectief uitgevoerde straf.

.
veel geluk daarmee.
ik zou de schuld niet a priori bij de ouders leggen hoor...dan heb je nog nooit een bakvis in haar compleet verzonnen fantasiewereld bezig gezien.

mocht je toch een dochter hebben, wens ik je vooral veel sjans toe en hoop ik voor je dat zo'n prooidier haar nooit in z'n vizier krijgt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 10:49   #7
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nagaan waarom ze de aandacht, opwinding, nodig heeft.
Vaak worden die meisjes " verliefd" omdat ze thuis in een treurige situatie zitten, amper gezien worden, nooit aandacht krijgen, maar vooral in de zorg -rol zitten, als ondersteuning van moeder en broers, vader...
Wanneer er dan een man passeert die je wel aandacht geeft, raak je daarin vertrekt en omdat je die aandacht en het gevoel van geborgenheid nodig heft( je omgeving biedt dat immers niet) ben je vatbaar voor misbruik.

Als ouder eens goed kijken wat je dochter tekort komt, kan helpen!
Geef meisjes een positief zelfbeeld en bewust zijn, het beste wapen tegen mannen met minder fraaie bedoelingen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 10:52   #8
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
veel geluk daarmee.
ik zou de schuld niet a priori bij de ouders leggen hoor...dan heb je nog nooit een bakvis in haar compleet verzonnen fantasiewereld bezig gezien.

mocht je toch een dochter hebben, wens ik je vooral veel sjans toe en hoop ik voor je dat zo'n prooidier haar nooit in z'n vizier krijgt.
Je kunt meisjes anders best wapenen tegen die gasten, maar de traditionele " islamitische opvoeding " voor meisjes is nogal wereldvreemd, wat hen kwetsbaar maakt. Speelt ook nog het begrip " eer" waardoor het zowat onmogelijk is om iets over problemen te zeggen. Liegen is vaak een middel om te overleven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 10:55   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je kunt meisjes anders best wapenen tegen die gasten, maar de traditionele " islamitische opvoeding " voor meisjes is nogal wereldvreemd, wat hen kwetsbaar maakt. Speelt ook nog het begrip " eer" waardoor het zowat onmogelijk is om iets over problemen te zeggen. Liegen is vaak een middel om te overleven.
ik denk dat vooral niet islamitische meisjes slachtoffer zijn hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 12:01   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
veel geluk daarmee.

Als je onder je nakomelingen één dochter en twee kleindochters telt, dan is alle geluk dat je kan krijgen, inderdaad meegenomen. En ook alle (intelligente) steun van de maatschappij.

Bij opvoeding hoort nooit een garantie.

Ik blameer niemand.

Op dit vlak heb ik - waar ik het verdiend heb weet ik niet - waarlijk tot op heden al alle geluk van de wereld gehad.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 december 2015, 12:13   #11
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Antwerpen - Voor drie Antwerpse loverboys...
"autochtone" loverboys ???
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 12:21   #12
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

.
"De reëel uitgesproken straf ligt dan veelal veel lager (te laag), om nog maar te zwijgen van de effectief uitgevoerde straf."

Maar.....dat ging "veranderen"

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 2 december 2015 om 12:22.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 12:26   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Loverboys, het klinkt 'mooi' maar het is het totaal niet. Het zijn gewoon smeerlappen die meisjes/vrouwen gebruiken voor eigen geldgewin en eigen 'pleziertjes'.

Of het meisje(s) in kwestie nu een Marokkaanse/Belgische is of een andere Nationaliteit heeft dat heeft er niets met te maken dat die een zwaar vergrijp is en in onze leefwereld totaal niet thuis hoort.

Best eigenaardig dat er nog zoveel meisjes/vrouwen zijn die zich aan dat soort types laat vangen. (meestal zal dat wel onder bedreiging zijn maar toch ... )

De straffen zijn te goedkoop naar mijn mening. (Vijftien jaar cel, 5000 euro en ontzetting uit hun rechten de maximumstraf voor de drie beschuldigden.)

Straffen voor de 'klanten' geen woord over precies?

Ook eigenaardig dat men in de 'kamerverhuurtehuizen' en hotels niets gemerkt heeft, dat moet toch opvallen
Gaat het om Marokkanen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 12:30   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nagaan waarom ze de aandacht, opwinding, nodig heeft.
Vaak worden die meisjes " verliefd" omdat ze thuis in een treurige situatie zitten, amper gezien worden, nooit aandacht krijgen, maar vooral in de zorg -rol zitten, als ondersteuning van moeder en broers, vader...
Wanneer er dan een man passeert die je wel aandacht geeft, raak je daarin vertrekt en omdat je die aandacht en het gevoel van geborgenheid nodig heft( je omgeving biedt dat immers niet) ben je vatbaar voor misbruik.

Als ouder eens goed kijken wat je dochter tekort komt, kan helpen!
Geef meisjes een positief zelfbeeld en bewust zijn, het beste wapen tegen mannen met minder fraaie bedoelingen.
Stuur dochters op tijd naar een school. Van domme mensen wordt er altijd geprofiteerd.
Oud 2 december 2015, 12:32   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat vooral niet islamitische meisjes slachtoffer zijn hoor ...
Waarom ?
Oud 2 december 2015, 12:40   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
"De reëel uitgesproken straf ligt dan veelal veel lager (te laag), om nog maar te zwijgen van de effectief uitgevoerde straf."

Maar.....dat ging "veranderen"
We wegen al meer op de minister van justitie, dan het resultaat van de verkiezingen zou laten vermoeden.

Dank u.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 december 2015 om 12:40.
Oud 2 december 2015, 12:44   #17
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom ?
Niet geheel zeker, maar op de islamitische meisjes mag niet geoefend worden en die moeten "intact" zijn voor het huwelijk, anders geen bruidsschat.

Er zullen natuurlijk andere factoren in het spel zijn.
Oud 2 december 2015, 12:45   #18
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veel geluk daarmee.

Klopt. In een ver gebergte is dat niet erg. Daar worden dat gewoon kindbruidjes van af hun zes jaar. De Mo heeft gezegd dat het ok was...

Pas maar op want seffens reageert hier nog iemand die echt denkt dat jij met dat soort zaken geen probleem zou hebben...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 13:32   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet geheel zeker, maar op de islamitische meisjes mag niet geoefend worden en die moeten "intact" zijn voor het huwelijk, anders geen bruidsschat.
Mag er op de Vlaamse meisjes wel worden geoefend ?

Citaat:
Er zullen natuurlijk andere factoren in het spel zijn.
welke factoren, beste vriend ?
Oud 2 december 2015, 13:53   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice. Stel je ook eens de vraag of die islamitische meiden zich bevrijd zouden voelen met onze traditionele normen.

Het ziet er naar uit dat de traditionele Europeaan zich zal moeten aanpassen aan meerdere normen (en waarden).

Zo ver moeten we het allemaal niet zoeken. Zie Spanje. Ik ga regelmatig naar Barcelona. Multicultuur alom. En als 'k met m'n vrouw om drie uur 's morgens op de Ramblas loop, da zie ik er meiden van amper 17 jaar oud die zich te koop aanbieden. het zijn er die opgevoed zijn met Maria.

Kortom. Zwijg over cultuurgebonden prostitutie, of over prostitutie gelinkt aan geloofsovertuiging. Binnen armoede speelt geloof en cultuur geen rol.
Als je met 50 € een dag kan overleven is één klant die 50 € betaalt voor 15 minuten een 'gemakkelijke bron van inkomsten'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be