Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2004, 12:17   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard Communautair gezever kost 1700 banen

De DHL woordvoerder verklaarde gisteren formeel dat de onderhandelingen met de Belgische regeringen spaak gelopen zijn. Hij sprak echter vol lof over de federale, doch niet over de gewestregeringen, met in het bijzonder Vlaanderen en Brussel. Deze twee kemphanen hebben ervoor gezorgd dat 1700 mensen hun job verliezen. Daarom:

[size=5]BEDANKT!!!![/size]
Oud 22 oktober 2004, 12:23   #2
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

De DHL woordvoerder verklaarde gisteren formeel dat de onderhandelingen met de Belgische regeringen spaak gelopen zijn. Hij sprak echter vol lof over de federale, doch niet over de gewestregeringen, met in het bijzonder Vlaanderen en Brussel. Deze twee kemphanen hebben ervoor gezorgd dat 1700 mensen hun job verliezen. Daarom:

[size=5]BEDANKT!!!![/size]
Correctie : de BRUSSELSE WINDBUILEN hebben van meetaf aan het dossier geblokkeerd. De [size=7]BRUSSELSE WINDBUILEN[/size] die graag leuteren over "Bruxelles Nationale", maar liever alle geluidsoverlast afschuiven op de Vlaams Noordrand.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 12:39   #3
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wist dat ze naar Leipzig zouden verhuizen, het was te verwachten. Het verbaast me niet. Enfin, als men weet dat we in een apenland leven, kan men niet verbaasd zijn. Arme België...................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 12:45   #4
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

verhofstad wist dit al bijna een jaar

uit wraak moet er een boycot komen van nachtvluchten te Bierset over Zuid-Limburg

oog om oog, tand om tand
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 12:48   #5
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

U doet net of deze mislukking enkel aan de Vlaamse en Brusselse regeringen ligt.

De federale regering is minstens even schuldig aan een totale afwezigheid van een realistische visie in dit debat!

Maar vermoedelijk geeft het feit dat zij zich "nationale" regering noemen, hen in de ogen van de BUB nog wat krediet?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 12:53   #6
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ik wist dat ze naar Leipzig zouden verhuizen, het was te verwachten. Het verbaast me niet. Enfin, als men weet dat we in een apenland leven, kan men niet verbaasd zijn. Arme België...................
Toch verbazend dat alle partijen nu overeen komen om mede te delen dat het DHL al de fouten gemaakt heeft.

Een paar dagen geleden kwamen ze zo goed niet overeen!
Als ze zelf maar niet met de vinger gewezen worden he,onze dappere koene strijders voor recht en voor de mensen!

De Brusselse regering heeft hier veel mee te maken,maar ja DHl ligt in den hof van de buren he,over hypocrisie gesproken!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 13:55   #7
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
verhofstad wist dit al bijna een jaar

uit wraak moet er een boycot komen van nachtvluchten te Bierset over Zuid-Limburg

oog om oog, tand om tand
Oh, hoe ongeloofelijk primitief!
Mosaurus lijkt wel een verrezen Neanderthaler,
Destructie hebben we al genoeg gezien de laatste tijd altijd tenkoste van de kleine werknemer,
en wat is de constructieve oplossing?
Vergeet niet dat er in Bierset enorm veel vlamingen werken,het zou weeral eens een own-goal zijn!
Typisch
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 14:15   #8
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Oh, hoe ongeloofelijk primitief!
Mosaurus lijkt wel een verrezen Neanderthaler,
Destructie hebben we al genoeg gezien de laatste tijd altijd tenkoste van de kleine werknemer,
en wat is de constructieve oplossing?
Vergeet niet dat er in Bierset enorm veel vlamingen werken,het zou weeral eens een own-goal zijn!
Typisch
Constructief zou zijn dat we elk een eigen weg op gingen, zelfbedruipend, en dat ieder gewest zijn accenten legt met z'n eigen geld!!!
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 14:25   #9
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
U doet net of deze mislukking enkel aan de Vlaamse en Brusselse regeringen ligt.

De federale regering is minstens even schuldig aan een totale afwezigheid van een realistische visie in dit debat!

Maar vermoedelijk geeft het feit dat zij zich "nationale" regering noemen, hen in de ogen van de BUB nog wat krediet?
Nee, ik zeg maar wat de DHL woordvoerder himself heeft gezegd.

Verhofstadt en Vandelanotte kregen een positieve beoordeling. In tegenstelling tot de Brusselse en Vlaamse ruziemakers.

L'union fait la farce? Op deze manier wel ja...

Laatst gewijzigd door Yann : 22 oktober 2004 om 14:29.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 14:56   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

L'union fait la farce? Op deze manier wel ja...
Vandaar. Scheiden is de boodschap.

Kijk het op een positieve manier. Jij mag zelfs voor een Waalse paspoort kiezen. Zo kun je ook nadat wij onafhankelijk zijn verder samenleven met je Waalse vrienden. Je bent dan zelf Waal geworden. Is dat geen opwindende gedachte voor jou?

Laatst gewijzigd door Antoon : 22 oktober 2004 om 14:56.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 15:08   #11
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Inderdaad; was België nog de goede oude franstalige centralistische staat, dan had Vlaanderen weer eens kunnen dokken ...

Je ziet wat er gebeurt als Vlaanderen eens terecht het been stijf houdt ...

Dat die omhooggevallen kwibussen in Brussel maar eens een toontje lager beginnen zingen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 15:24   #12
Piet Hein
Minister

Standaard

Er zou eigenlijk geen brusselse regering hebben mogen bestaan. Brussel zou onder de vlaamse regering moeten komen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 22:06   #13
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Vandaar. Scheiden is de boodschap.

Kijk het op een positieve manier. Jij mag zelfs voor een Waalse paspoort kiezen. Zo kun je ook nadat wij onafhankelijk zijn verder samenleven met je Waalse vrienden. Je bent dan zelf Waal geworden. Is dat geen opwindende gedachte voor jou?
Je bent zó grappig Antoon. Ik lig hier al een paar uur plat van het lachen.
Oud 22 oktober 2004, 22:06   #14
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Er zou eigenlijk geen brusselse regering hebben mogen bestaan. Brussel zou onder de vlaamse regering moeten komen.
Er zou eigenlijk geen Vlaamse regering hebben mogen bestaan. Vlaanderen zou onder de nationale regering moeten komen.
Oud 22 oktober 2004, 22:52   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Inderdaad; was België nog de goede oude franstalige centralistische staat, dan had Vlaanderen weer eens kunnen dokken ...
In de huidige toestand met een drietal regeringen die ruim hun boterham verdienden ondanks een maandenlange mislukte palaver, hoeft er niks betaald te worden.......

De duizenden werklozen zullen binnen een paar jaar van den hemelschen dauw leven.

Of niet?
Dan kunt ge over die transfer zagen.
Oud 22 oktober 2004, 22:54   #16
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Er zou eigenlijk geen Vlaamse regering hebben mogen bestaan. Vlaanderen zou onder de nationale regering moeten komen.
eigenlijk zou belgië nooit mogen bestaan hebben.
Oud 22 oktober 2004, 23:11   #17
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eigenlijk zou belgië nooit mogen bestaan hebben.
Waarom niet?
Oud 22 oktober 2004, 23:25   #18
Piet Hein
Minister

Standaard

zie voorbeeld DHL
Oud 22 oktober 2004, 23:33   #19
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
zie voorbeeld DHL
Je kan het omdraaien en gewoon zeggen eigenlijk zou Vlaanderen als regering niet mogen hebben bestaan....
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2004, 23:35   #20
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zie voorbeeld DHL
Bedoel je dit:

Dit dossier is verknoeid dankzij de vele regeringen en niveau's in België. De federale regering kwam meteen tot een akkoord, de Vlamingen en de Brusselaars vonden het nodig nog lang te bekvechten, met als gevolg dat er geen uitbreiding van DHL komt.

Mijn vraag voor u:

Wat zou een onafhankelijk Vlaanderen hieraan verholpen hebben? Denkt u dat u niet meer met Brussel hoeft te onderhandelen als zij het buitenland zijn? En als laatste: waar gaat u die muur optrekken en hoe hoog moet die zijn?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be