![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als je politieman wordt, kom je in conctact met de meest marginalen, de 'eigenvolkseerst dus ', je krijgt dus als allochtone politieman meer naar je kop gesmeten en krijgt daarvoor dezelde salaris, De meesten van je collega's zullen ook racisten zijn. Dit soort topics van nazi's als spolpoel is pure hypocrisie, hij zou er blij moeten zijn maar hij gebruikt het voor kritiek, dubbel gebruik dus, typisch populistisch denken. Altijd alle fout op de individuen leggen en nooit op het systeem, als het om allochtonen gaat en omgekeerd als het om autochtonen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik zal nooit stoppen voor een een chocolade-mannetje met politiepet op.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zijn "ons"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() No offense, beste Koriander, maar zonder mij verder te willen bemoeien met de wederzijdse aversies op dit forum, toch even 't volgende :
Quote : "Altijd alle fout op de individuen leggen en nooit op het systeem, als het om allochtonen gaat en omgekeerd als het om autochtonen gaat." Toch wel een beetje een dooddoener hoor.... Als mensen na enkele generaties in dit land nog steeds geen deftig nederlands kunnen spreken en het telkens om dezelfde groep gaat, roept dat toch bij mij óók serieuze vraagtekens op. Het artikel komt uit "de Morgen", de quotes in het rood ook - niet uit een "nazipamflet" dus... Mij dunkt dat de "fout" ook niet bij "individuen" gesitueerd wordt, maar bij de prestatiegerichtheid en mentaliteit van een bepaalde groep - toch een verschil, mij dunkt. Bovendien, de schuld ALTIJD op het systeem steken, terwijl datzelfde systeem in dit land a) iedereen uitgebreid de kans biedt op kwalitatief uitstekend onderwijs, b) notabene aan "positieve discriminatie" doet om bepaalde bevolkingsgroepen meer kansen te bieden en c) al héél lang wanhopig en tevergeefs hulpverleners en politieagenten van allochtone afkomst probeert te recruteren - dát vind ik niet bepaald fair, laat staan dat het als een "eerlijk argument" overkomt. ![]() Goed nederlands leren, als je hier geboren bent, zou nauwelijks een kunst mogen zijn. Wie zelfs d�*t niet klaarspeelt, moet niet komen klagen over "sociale achterstelling" - laat staan dat iemand anders dat in zijn of haar plaats moet gaan doen.... Het feit dat een hele (specifieke) groep op dit vlak faalt, heeft véél meer te maken met hún mentaliteit dan met ons systeem. Wellicht worden artikels en wetenswaardigheden inderdaad "misbruikt" door mensen met platte racistische intenties, maar die zouden dergelijke zaken nooit voor hun kar kunnen spannen, moest de allochtone groep waarvan sprake ook enige moeite doen om zich op een degelijke manier te integreren en op zijn minst toch onze taal te leren. Vriendelijke groet, 8) Pierke. |
![]() |
![]() |