![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Bron: Belga
BRUSSEL 19/02 (BELGA) = Soetkin Collier, de Nederlandstalige zangeres uit Doel van de Franstalige groep Urban Trad die in mei de RTBF zal vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival, staat bij de Staatsveiligheid genoteerd als "extreem-rechtse militante met een sterke overtuiging voor het Vlaams nationalisme". Zo wordt het haar aangewreven in 1996 te hebben deelgenomen aan een herdenking ter ere van nazi-leider Rudolf Hess, aldus La Dernière Heure woensdag. De zangeres verklaart vandaag geen politieke activiteiten meer te hebben. Maar een en ander zorgt in Franstalig België alvast voor een rel. Volgens de Franstalige minister voor de audiovisuele media, Richard Miller, kan zij onmogelijk België vertegenwoordigen op het Songfestival indien haar politieke antecedenten bevestigd worden. (LVR)
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een grap!!
Zoiets is natuurlijk alleen in Wallonie mogelijk! Een VlaamsNationalistische zangeres zou men in Vlaanderen nooit toelaten![/list] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() ik vroeg me af wat dit meisje al in haar leven verkeerd heeft gedaan dat zulke reactie (die waarschijnlijk zal leiden tot verwijdering uit de groep en niet deelname aan eurosong, om nog maar te zwijgen van haar zangcarriere) kan rechtvaardigen. Want je mag in dit landje blijkbaar veel, zeer veel verkeerd doen. Maar wacht u wanneer ge in het verleden foute gedachten hebt gekoesterd en hebt deelgenomen aan activiteiten van foute verenigingen. En stel je eens voor, wat er je zou kunnen gebeuren mocht je vandaag nog steeds van het rechte spoor afgeweken zijn en dingen denken die niet mogen.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, onze staatsveiligheid heeft zo haar prioriteiten! Opvallend is ook dat extreem-links en de staatsveiligheid hier op één lijn staan! Weten we weer wie er echt een bedreiging voor het etablishment vormt!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb altijd gedacht dat de staatsveiligheid ook hetgene ze weten over bepaalde personen niet openbaar mogen maken,in deze is dat dan toch gebeurt,WAAROM?Ik ken verschillende personen die vroeger communist waren,en nu cd&v,men kan toch in de loop der jaren van mening veranderen,maar het is altijd hetzelfde hier in Belgie,als men Vlaamse gedachten koestert is men een staatsvijand.maar hoe zou het komen dat dat men deze gedachten koestert? Wat heeft Belgie ooit gedaan voor de Vlamingen?niets,ik heb ook de tijd nog meegemaakt in het leger:et pour les flamands le meme chose,en ge kon uw plan trekken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Onverdraagzaam-links vermengt dus doelbewust muziek met politiek.
Een voorafsmaakje van wat we gaan te zien krijgen als ze ooit de macht grijpen? Wordt dan weer het etiket 'Entartete Kunst' ingevoerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Ikzelf denk dat ik me het etiket links kan opplakken,
maar ben gekant tegen het niet toelaten van een deelname. Zolang zij geen extreme filosofieen gaat verspreiden zie ik eigenlijk geen probleem. Eigenlijk kunnen we alleen op onze bek gaan bij de andere landen door geen punten te halen omwille hiervan veronderstel ik. En zeg nu zelf, een Vlaams-Nationaliste? die met een Waalse groep ons Belgenlandje gaat vertegenwoordigen, kan het nog romantischer? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Juffr. Collier die het volste recht heeft om haar eigen ideeën te hebben wordt een"berufsverbot"opgelegd omwille van de politieke dada's van de Walen. Maar het is typisch dat de Fransen en hun Waalse broeders zich altijd weer en met terugwerkende kracht als DE verzetsstrijders tegen de Nazi's profileren terwijl ze in feite de grootste collaborateurs van allemaal waren: Petain en Degrelle zijn ze zogezegd vergeten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoor zonet op het nieuws dat de dame in kwestie gebroken heeft met haar verleden en momenteel taallessen Nederlands geeft aan migranten!! Zo zie je maar...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat meisje heeft voor de walen een fout verleden omdat ze een rechts-nationalist is(was). Waar ze zich hoegenaamd niet voor moet schamen,als ze zoals op het nieuws werd beweerd,is aangehouden wegens haar uiting die rechts-nationalistisch getint was,denk ik :en dan?! Tot nader order (maar hoe lang nog)nog steeds vrije meningsuiting dacht ik,zo zie je maar weer dat de walen het niet kunnen laten om wat echt vlaams is te kloten en uit te sluiten! Ook hoe komen ze in godsnaam aan die info van de staatsveiligheid,gelekt kan niet anders. In discrediet brengen van een vlaamse zangeres,en haar verdere toekomst in die branche schade aanbrengen is de boodschap van hen. Ze ligt eruit dus ze hebben hun slag thuis,en merel waarom zou ze niet meedoen als vlaams nationaliste aan het song festival ,al is het voor het vertegenwoordigen van belgie. Geen punt vind ik in dit geval,het gaat om de zangkwaliteit niet om echt belgie op te hemelen me dunkt. Gewoon iets dat ze kon aanhalen om op haar palmares te zetten. En nog effe vermelden dat ik er niets van geloof van de zogezegde neo-nazi meeting die ze zou bijgewoond hebben,das weer niet om terloops te beweren zeker :zie je wel alle rechts-nationalisten zijn neo -nazi aanhangers! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Die info is niet gelekt, staatsveiligheid heeft deze doorgegeven aan de betrokken minister.
En vlaanderen 72 voor de duidelijkheid ik ben niet tegen een deelname. Ik schreef: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben die niets belangerijkers te doen?! Voor mijn part ,moet ze meedoen ,alleen al om die walen een toontje lager te laten zingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Dit is pure discriminatie op grond van iemands anders overtuiging.
Ze geeft geen enkel wettelijk misdrijf begaan. Ze werd met haar groep geselecteerd vanwege haar zangtalenten. Dat is de einige criteria die telt. De uitgekozen kandidaat achteraf schorsen omdat ze een andere mening heeft is RACISME op iemands overtuiging. Moest ze vroeger lid zijn geweest van PVDA of Animal Libe ration Front. Dan was er niets aan de hand. Moest ik in haar schoenen staan ik ging naar de rechtbank ! ![]() Zou het CVGK zich geen partij stellen ?
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Is natuurlijk de consequentie van een dossier bij staatsveiligheid. Stel je voor dat ze het niet melden, dan zou je wat horen als er iets misgaat. En ik kan je verzekeren niet alleen extreem-rechtse of vermeende extreem-rechtse personen kunnen daar het slachtoffer van zijn.
En dat niet iedereen terecht is geclasseerd dat beaam ik eveneens, aanvechten is de boodschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() In België kan men met een extreem-links verleden zonder problemen MINISTER worden maar met een extreem-rechts verleden een liedje zingen kan niet! Dat is de nieuwe variante op:
Voor poetsvrouw in Brussel moet je minstens tweetalig zijn maar met eentalig Frans word je gemakkelijk mini-ster. 't Wordt tijd dat we in dit apeland de "proef met de harde kl.ten" eens toepassen!
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() niet voor niets dat de nederlanders ons domme belgen noemen.
iemand als dutroux behandelen ze volgens de mensenrechten en krijgt genoeg te eten, en een kind dat een liedje wil gaan zingen word tegengewerkt omdat haar levensvisie niet gewenst is door de heersende macht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Steun aan iemand van het linkse Vrijbuiter???
Steun aan een zogenaamde Vlaams-nationaliste die het belgikske wil vertegenwoordigen op een songfestival? Steun aan iemand die de vroegere vrienden plots niet meer kent en afstand neemt van het "door jeugdzonden" omzwachtelde gedachtengoed? Steun aan iemand die mak*kken "knappe" mensen vind? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar de vraag is niet of ze uit die popgroep moet gezet worden, helemaal niet en dat is ook geen eis. De vraag is: moeten wij als natie (België) een extreem-rechts sujet op Belgische kosten naar Eurosong zenden, een internationaal gebeuren. En dan is het antwoord altijd: NEEN. Mijn advies: bezint eer ge begint. Meelopen met een anti-democratische en racistische organisatie heeft zo z'n risico's. ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||