Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2003, 18:24   #1
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Maxima is bevallen van een gezond prinsesje. Van harte gefelicteerd aan het Nederlandse paar.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 18:45   #2
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De Rijksvoorlichtingsdienst deelt mede:

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima der Nederlanden heeft hedenmiddag , 7 december 2003, om een minuut na vijf uur in het Ziekenhuis Bronovo te Den Haag het leven geschonken aan een kerngezonde dochter.

'Het is een wolk van een baby' , aldus de vader de Prins van Oranje, die verder zei 'dankbaar en gelukkig' te zijn.

Mevrouw M.J.G.H. Smeets, gynaecoloog, en mevrouw J.H.Kreijen-Meinesz, kinderarts-neonatoloog stonden de Prinses bij de bevalling terzijde.

(RVD, 07.12.2003, 17.25 uur)

De pasgeboren dochter van Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje en Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima der Nederlanden woog bij de geboorte 3310 gram. De lengte van de baby is 52 cm.

(RVD, 07.12.2003, 17.40 uur)

Op zondagavond om 18.15 uur heeft minister-president Balkenende het paar in een televisietoespraak gefeliciteerd met de geboorte.

Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 18:54   #3
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Da's handig met 1 geschenk ben je er voor de verjaardag en Sinterklaas al vanaf.

proficiat alledrie

En wat is de naam ?

Fatima ? Zodanig dat waneer ze de troon bestijgt ze een passende naam heeft tov haar onderdanen

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 18:58   #4
Dimitri

Standaard

Saluutschoten

Na de geboorte werd het kind van prins Willem-Alexander en prinses Máxima met 101 kanonschoten verwelkomd. Saluutbatterijen gingen kort na de geboorte op vier verschillende plaatsen in het Koninkrijk aan de slag: Den Haag, Den Helder, Willemstad op Curaçao en Oranjestad op Aruba.

Militairen van de 11de Afdeling Rijdende Artillerie, gestoken in het ceremonieel tenue van de Gele Rijders, vuurden in Den Haag met vier '25-ponders'. In Den Helder, op Curaçao en op Aruba schoot de Koninklijke Marine met twee kanonnen vanaf de wal.

De kanonschoten zijn niet alleen een verwelkoming van de kleine Oranjetelg, maar ook een zeer ouderwetse bekendmaking van de geboorte. De echte bekendmaking kwam nu met een communiqué van de Rijksvoorlichtingsdienst.

Wimpel en klokken

Na de officiële bekendmaking van de geboorte wordt de Nederlandse vlag met oranje wimpel gevoerd tot zonsondergang. Klokken kunnen na de officiële bekendmaking tussen 07.00 uur en zonsondergang gedurende enige tijd worden geluid, met inachtneming van de plaatselijke traditie.

Omdat de geboorte van het kind nu plaatsvindt op een zondag, vindt het voeren van de Nederlandse vlag met oranje wimpel en het luiden van de klokken morgen plaats.
Oud 7 december 2003, 19:05   #5
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Da's handig met 1 geschenk ben je er voor de verjaardag en Sinterklaas al vanaf.
Als Koninginnedag tegen die tijd evt. verplaatst wordt naar 7 december kan het inderdaad gecombineerd worden met Sinterklaas. 6 en 7 december zouden dan nationale feestdagen kunnen worden. Sinterklaas wordt in Nederland echter op 5 december 's avonds gevierd.

Citaat:
En wat is de naam ?
Is helaas nog niet bekend, maar we wachten in spanning af.
Oud 7 december 2003, 20:28   #6
Stefanie
Minister-President

Standaard

Dimitri, die digitale foto hebben ze precies enkele minuten na de geboorte getrokken. Heb jij ook beschuiten gegeten vanavond?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 20:40   #7
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Dimitri, die digitale foto hebben ze precies enkele minuten na de geboorte getrokken.

Citaat:
Heb jij ook beschuiten gegeten vanavond?
Ik heb geen muisjes in huis.
Oud 7 december 2003, 20:43   #8
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ah, maar ze hebben al maanden geleden gezegd dat de baby in december ging komen. Je hebt voldoende de tijd gehad om 't te gaan kopen. Ze hadden december gezegd. Geen excuses. Misschien een beschuit alleen zonder die muisjes ook goed?
Oud 7 december 2003, 20:48   #9
Stefanie
Minister-President

Standaard

Aan de foto te zien was het precies een natuurlijke bevalling.
Oud 7 december 2003, 20:52   #10
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ah, maar ze hebben al maanden geleden gezegd dat de baby in december ging komen. Je hebt voldoende de tijd gehad om 't te gaan kopen. Ze hadden december gezegd. Geen excuses.
Sorry, Stefanie. Beschuit met muisjes kunnen eten is niet echt een van mijn prioriteiten en ik heb daar niet aan gedacht.
Citaat:
Misschien een beschuit alleen zonder die muisjes ook goed?
Ik vond de pizza van vanavond net iets lekkerder dan droog beschuit.
Oud 7 december 2003, 20:54   #11
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Ah, maar ze hebben al maanden geleden gezegd dat de baby in december ging komen. Je hebt voldoende de tijd gehad om 't te gaan kopen. Ze hadden december gezegd. Geen excuses.
Sorry, Stefanie. Beschuit met muisjes kunnen eten is niet echt een van mijn prioriteiten en ik heb daar niet aan gedacht.
Citaat:
Misschien een beschuit alleen zonder die muisjes ook goed?
Ik vond de pizza van vanavond net iets lekkerder dan droog beschuit.
Ja, zelf eet ik alleen maar beschuit als ik ziek ben en heb moeten overgeven. Maar ik zag dat daarnet op de Nederlandse T.V. Vreemde gewoonte. Mij doen die beschuiten te veel denken aan ziek zijn.
Oud 7 december 2003, 21:01   #12
Dimitri

Standaard

Is het in Vlaanderen geen gewoonte om beschuit met muisjes te eten als er een kindje geboren is? In Nederland wel, met blauwe muisjes voor een jongetje en met roze muisjes voor een meisje. Voor deze gelegenheid hadden ze op veel plaatsen oranje muisjes, dan zit je altijd goed.
Oud 7 december 2003, 21:06   #13
Stefanie
Minister-President

Standaard

Nee, dat is hier bij ons helem�*�*l niet de gewoonte. Ik heb net een site over doopsuiker gevonden. Is natuurlijk wel reclame voor diene winkel, dus ik weet niet of ik het hier van de moderators mag plaatsen.
Oud 7 december 2003, 21:08   #14
Stefanie
Minister-President

Standaard

Het is me niet gelukt om de foto hier te plakken, Dimitri. Het is nochtans 'n mooie foto van doopsuiker.
Oud 7 december 2003, 21:19   #15
Stefanie
Minister-President

Standaard

http://www.optimadoopsuiker.be/DSCN0633.JPG
Oud 7 december 2003, 21:29   #16
Dimitri

Standaard

Bedankt voor de verwijzing. Doopsuiker is toch duidelijk wat anders dan muisjes, maar wel een leuke traditie.
Oud 7 december 2003, 21:53   #17
Stefanie
Minister-President

Standaard

Oeps. 't Was de bedoeling om die foto hier te plaatsen en ik zie nu dat die link er staat.
Oud 7 december 2003, 23:18   #18
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Proficiat, zeker?

En voor de rest: GEEEEEUUUWWWWW

[size=1]VIVE LA REPUBLIQUE!!!!!!!![/size]
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 19:54   #19
Dimitri

Standaard

Hé, wat is dat hier, een beetje ons erfprinsesje bij de koetjes en kalfjes zetten! Is het al kerstmis ofzo?
't Is wel de toekomstige Koningin en regeringsleider, dus politiek.

Ik heb trouwens vandaag echt enorm veel vlaggen gezien. Overal werd gevlagd, van gemeentehuizen, kerken, politiebureaus, scholen, treinstations, fabrieken, kantoren, winkels, molens, de universiteit, maar bovenal natuurlijk van honderdduizenden zo niet miljoenen huizen. Zowel op het erf van boerderijen als van rijtjeshuizen en zelfs van flatwoningen - in elke straat waren wel een aantal vlaggen te zien, al dan niet met voorhanden zijnde oranje wimpel. Ook veel bussen reden met kleine oranje of rood-wit-blauwe vlaggetjes aan de voorzijde op de hoeken van het dak. Buiten misschien Koninginnedag en Bevrijdingsdag heb ik nog nooit zo'n uitbundig vlagvertoon gezien als vandaag. Ook werden vanochtend op heel wat plaatsen de klokken geluid. Eigenlijk kon je er gewoon niet omheen: er is een nieuw prinsesje geboren!

Het kindje gaat overigens waarschijnlijk Catharina Amalia heten. Een oplettende internetter kwam erachter dat de stichting Sigillis Regilis Praesidio ('ter bescherming van het zegel van de vorst'), de dienst van het Koninklijk Huis die het merkenrecht van de familie beschermt, vandaag een aantal domeinen met die naam heeft geregistreerd.
Oud 8 december 2003, 20:30   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kijk kijk! de belgen gaan nu ineens de wet veranderen dat onze prinsen nu wèl met oranjeprinsen mogen trouwen....

Kan ons Gabrielleke met het nederlandse catharinatje trouwen, heeft ie toch nog een kroontje, nu zijn zus hem van zijn plaatsje gewipt heeft

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be