![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De afgelopen week klonken er vreugdekreten uit belgicistische hoek: uit een enquête -afgenomen bij amper 600 Vlamingen
![]() HET bewijs was er dus! ...... willen we misschien even nuanceren....? Op de website van De Standaard staat namelijk OOK die vraag. "Willen we Belgie behouden?" Resultaat: 57,88% NEEN 42,12% JA Aantal stemmers: 1021 (dus bijna het DUBBEL van de Vers l'Avenir-enquête!) Is dit hét bewijs dat een meerderheid van Vlamingen afwil van Belgie? Neen, uiteraard niet. Dit is gewoon een peiling, net zoals die �*ndere peiling. ![]() Dus laten we toch maar voorzichtig zijn met dergelijke enquêtes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard dient zo een peiling een eenduidige vraag te stellen, dienen er voldoende mensen uit alle lagen van de bevolking geraadpleegd te worden etc., kortom, behoort die peiling op wetenschappelijk relevante manier gevoerd te worden. Nog beter ware dat de Belgische burger de beschikking had over het bindend referendum op volksinitiatief. Dan kon na het bewijzen van voldoende maatschappelijk draagvlak, na extensief debat, en na grondige informatie over de gevolgen van een voor- of tegen-stem, de burgermeerderheid zijn zin krijgen. Ik weet dus niet of die peiling uit de Standaard beantwoordt aan de normen om betrouwbaar te zijn. Was het een internet-poll? Dan al helemaal niet. Zo het om een correcte bevraging gaat, is de uitslag verontrustend, doch niet dramatisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof in elk geval meer in de enquête van de Standaard, die volgens mij dichter bij de waarheid is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Houd u maar vast aan het laatste strohalmpje. Ik begin zowaar medelijden te krijgen met u. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben juist eens terug gaan kijken naar die pagina op de standaard-on-line waar je zo kunt stemmen.
Je kan dus alleen je stem uitbrengen als je geabonneerd bent. Betalend geabonneerd. Dat wil toch wat zeggen. 1489 stemmers inmiddels. Terwijl hier toch graag gezegd wordt dat beter opgeleide mensen eer links zijn van politieke strekking. En 't zijn toch niet de ongeschoolde arbeiders doorgaans die de standaard lezen ... De elite van ons land (Vlaanderen) is overtuigd !! Haal de glazen uit de kast en ontkurk de champagne !!!! De schoofzak viert !!!!!!!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel betalende leden mogen stemmen op de polls van de Standaard. Wie nog altijd niet wil zien wat er loos is heeft een aantal vijzen los.
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hans1 : 24 oktober 2004 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bravo Zeno, je wordt vandaag verkozen tot Koning Stoer!
Je mag fier zijn op jezelf!
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Actie --> reactie, nietwaar?
![]() Heerlijk om zo net voor het slapengaan nog eens goed te schuddebuiken. Sweet dreams, people! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Westland New Post : 25 oktober 2004 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom haalde jullie mening het dan als de BUB toch die van zowat alle Belgen vertegenwoordigt?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 oktober 2004 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 Laatst gewijzigd door A : 25 oktober 2004 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |