![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En houdt moed kindertjes, de islam is aan het oprukken ![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 januari 2016 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is dat trouwens, in geloven?
Ik doe m'n ogen toe en draai 'n knop om zodat ik alles ineens zomaar aanvaardt? Of is dat weer zo iets wat ik "niet kan begrijpen"? Maar aan de andere kant wel beweren dat iedereen diep vanbinnen in gelovig is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Godslaster wordt misschien terug plezant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betekent dat bij slechts 50 % de indoctrinatie gewerkt heeft.
Nog steeds te veel, maar er is hoop.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paste zijn leer niet in het kraam van een woestijn rover? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij wil dat zeggen dat de helft van de ouders thuis zeer duidelijk vertellen dat die show inderdaad show is;
en de andere helft zwijgt. En dan krijgt ge voor zo'n jonge gasten een Sinterklaasgevoel. Ze horen daar iets over, niemand zegt er iets negatiefs over; dus "geloven" ze. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() )*( !
Life is a game of Chess, changing with each move. Laatst gewijzigd door Indomitable : 29 januari 2016 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() De vraag is wat ze geloven want de christenen hebben - in jullie ogen - toch alles vervalst. En jullie hebben dat rechtgezet. Zeggen jullie.
Of hoe 'heiligheid' verandert in schijn 'heiligheid', het gebruik van verhullende leugens.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kom al lang genoeg - een halve eeuw - in 'islamgebied' om te zien wat er speelt. De hoofddoek - om maar een symbool te noemen - werd in sneltreinvaart afgelegd. Zelfs in de theologische universiteit van Zitouna(Tunesië) in de jaren 50 wierpen de vrouwen, dochters en zusters van schriftgeleerden de sluier af. In Marokko liet koning Mohammed V zijn dochters de sluier afleggen in naam van de moderniteit. Overal in de Arabische wereld bewoog de Arabische wereld omtrent de onderworpenheid van de vrouw waarvoor de sluier symbool stond, bijvoorbeeld door het werk van Qasim Amin Tahrir al-Mar'a (de bevrijding van de vrouw) van eind 19e eeuw. Helaas is de sluier terug. In armoedige vorm. De diversiteit is vervangen door versie van de Saoedische monocultuur die in bijvoorbeeld Turkijë of Marokko , maar ook hier, staat als een tang op een varken, cultureel volkomen vreemd. En zo komen we bij de oorsprong van het probleem, het rijkelijk stromen van de petrodollars die de islam overal vervalsen in zijn eng integrisme en wahabisme. Maar er is nog hoop, ook hier laat de jeugd meer en meer de moskee achter zich. En de petrodollars zijn bijna op. Dus niet te snel juichen. En niet te veel praten over zaken, ook uit de islamwereld, waar je geen benul van hebt. En zeker geen victorie kraaien. Het culturele en technische verval van de islam is al honderden jaren bezig. En wat petrodollars alleen zullen dat niet veranderen
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wordt je uiteindelijk ouder en rationeler. Bij het zien van zoveel absurditeiten, onrecht, geweld en pseudowetenschappelijke nonsens die de religies op de wereld loslaten begon ik kritisch na te denken waardoor ik meer en meer overtuigt geraakte dat het allemaal puur zelfbedrog is.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 29 januari 2016 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() dubbel
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 29 januari 2016 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Opdringen van een atheïstisch wereldbeeld'... ik denk dat de meerderheid van mijn generatie (24 jaar) wel degelijk een christelijke opvoeding heeft gehad, maar gaandeweg zelf besefte dat het allemaal een grote pot onzin was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dient er geen onderscheid gemaakt te worden in het geloof in Christus en in God? Ik ken verschillende mensen die niet twijfelen dat Christus bestaan heeft en zinnige dingen gezegd heeft, zonder daarom in een God te geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Christelijke opvoeding is uitgaan van een geloof, dit in tegenstelling tot atheïsme wat geen indoctrinatie inhoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemde stellingname. Waar zie jij indoctrinatie bij ouders die hun kinderen gewoon niet inlepelen dat er een 'god' is, en de bijbehorende cultus gewoon laat liggen waar hij ligt ?
|
![]() |
![]() |