![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Deze vraag begin je meer en meer te horen. Vandaag krijg je een premie voor het aankopen van een E-wagen of een hybride met heel weinig uitstoot. In eerste instantie zouden deze premies betaald moeten gaan worden door de verhoging van de taksen op dieselwagens. Er zal echter een moment komen dat er teveel E-wagens worden verkocht zodat ze de premies niet meer betaald gaan krijgen. Maar steeds meer mensen vergelijken dit met de groene stroomcertificaten van de zonnepanelen. Vanaf volgende maand zal iedereen mee moeten betalen voor de zonepanelen op het dak van zijn buurman. Ook al hebt u zelf geen zonnepanelen u betaalt mee. En wat met de steeds duurder wordende elektriciteit? Wat als er dagelijks massaal E-wagens op het net gaan aangesloten worden? De kerncentrales maar nog wat langer open houden? Terug gas- en steenkoolcentrales opstarten = verleggen van het probleem uitstoot van wagens naar die centrales.
Volgens experts zal de oplaadbare elektrische wagen nooit doorbreken omdat er meer nadelen dan voordelen aan verbonden zijn. Vooral als er toch veel E-wagens -meestal dankzij premies en fiscale voordelen- zouden verkocht worden. De wagens op waterstof zouden dan wel de voordelen hebben maar niet de nadelen. Autobussen bouwer Van Hool gelooft in ieder geval in het waterstof verhaal en gaat niet meer alleen nog verder investeren in research van autobussen op elektriciteit. Ook sommige -nog steeds- groeilanden kijken niet naar E-wagens maar gaan verder reserach doen naar wagens op waterstof. In ieder geval het zal een ware concurrentiestrijd worden. En voor diegenen die niet in een duur en wild avontuur wensen te stappen en niet voor proefkonijn wil spelen : er zullen nog tientallen jaren diesel en benzine wagens blijven, van allerlei merken, in allerlei modellen en in alle kleuren die je maar kan bedenken. En aan rpijzen voor iedereen betaalbaar. En de olieprijzen zullen de eerste jaren laag blijven dus duur rijden zal het niet zo snel worden als sommigen ons willen laten geloven ![]() (deels overgenomen artikel) Laatst gewijzigd door PORSCHE : 25 januari 2016 om 03:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.567
|
![]() hoh
denk zelf eens na: hoe moeilijk kan het zijn om een waterstofcel bij een elektrische wagen te stoppen ? |
![]() |
![]() |