![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks dat AM in Europa leeg begint te lopen ,
heeft het nog zin om een AM-antenne te plaatsen ?? En daar ik op een appartement woon , hoe begin je er aan ?? De middengolf gaat hier werkelijk miserabelig !! Of ik zou de antenne aan de CV kunnen vastmaken ![]() Enig advies zou dus welkom zijn , aub ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me redelijk nutteloos om nog te "investeren" in antennes om te kunnen luisteren naar "algemene" zenders op de LG,de MG en zelfs steeds meer de KG,(die inderdaad vol zaten met zenders van het Amplitude-Modulatie-type)want inderdaad,het wordt steeds leger op die oude frequenties.
Aangezien de golflente van die radiosignalen vele honderden meters is,en een echt goede antenne ervoor de "kwart-goflengte" zou moeten benaderen ,is het voor een huisgebruiker niet praktisch een constructie van enklele tientallen meters lengte in de tuin te plaatsen(iets wat vroeger wel regelmatig gebeurde,waarbij de mensen een lange koperdraad van het huis naar bvb het tuinhuisje spanden..... ![]() Op een appartement moet je bovendien ook de toestemmning van de mede-eigenaars verkrijgen om buiten constructies te plaatsen... Neen,die oude AM-banden zijn bijna dood,ze worden het particuliere speelveld van zendamateurs...laat het zo.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2016 om 06:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals kelt al wist te schrijven:
oude AM-banden zijn bijna dood, ze worden het particuliere speelveld van zendamateurs ... En misschien bent u hier wat mee: NL Forum over 'oude' radio's (zelfbouw) Een FM/AM-antenne aansluiten Antenne Hoe een AM-radio-antenne maken Laatste link lijkt mij best 'handig' ![]() Nostalgisch Media Museum blog
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 januari 2016 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat massaal omschakelen naar FM heb ik altijd als een droevige bedoening ervaren. Gans mijn leven heb steeds graag naar de BBC Radio Four geluisterd. Tot over een paar jaar was die steevast vrij goed te beluisteren op Lange Golf. Ik ben een leek inzake radiotechniek maar, naar ik gelezen heb, is het een eigenschap van de Lange Golf dat die zich zowel via de grond als via de ether verplaatst en dit zou voor een heel groot bereik zorgen. Jammer genoeg hebben de Britten ook hier forfait gegeven en overgeschakeld op FM. Nu kan ik het enkel nog beluisteren met behulp van een radio die ook op internet kan overschakelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op een Sony SW7600GR is die nog net te ontvangen hier op de ferrietantenne, mits die goed te richten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom luister je naar de radio om te beginnen?
ik moet zeggen, ik begrijp dat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog dat gekraak en schel geluid van am
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Een aluhoedje helpt voor betere ontvangst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.bonito.net/mini-whip
http://websdr.ewi.utwente.nl:8901 Info via sat4all bekomen ![]() Akai AX-M 440 http://i.ebayimg.com/00/s/MTA2OFgxNT...WMVNX/$_20.JPG
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in elk geval liever youtube , dan radio casa CM !! Maar nu de AM-band wegens besparingen begint leeg te lopen , kan je wat meer buiten Europa gaan ontvangen , dus gewoon voor de kick , zoals vroeger FM-piraten uitzonden ![]() http://fmscan.org/index.php?r=m
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Het volledige middengolfspectrum gemeten met de miniwhip, er zijn nog wel degelijk stations! |
|
![]() |
![]() |