![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag je gratis muziek downloaden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 61,11% |
Ja, onder voorwaarden (vermeld in post) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,11% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
5 | 27,78% |
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Mag je gratis muziek downloaden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja. Het is anders te duur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() onder voorwaarde dat je ze in mp3 op je harde schijf laat staan en niet op cd brand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb al enkele CDs gebrand. Waarvoor verkopen ze dat dan... software zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 26 oktober 2004 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Het mag niet maar ik doe het toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Waarom betaal ik auvibel taks op lege cds die ik enkel gebruik om mijn eigen (zoals in zelf gemaakte) foto's en muziek op te slaan ?
Auvibel die soms 50% van de prijs van een lege cd bedraagd. Laatst gewijzigd door parcival : 27 oktober 2004 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parcival, die auvibel tax is niet meer dan een extraatje voor de staat. Met als excuus dat iedereen toch fraudeerd.
Er zijn muziekstukken die vrij van het net te halen zijn. Of ze zijn door de artist zelf vrijgegeven. Of ze zijn zou oud, dat iedereen ze toch al heeft.Al de rest is potentieel een serieuze bron van boetes, indien je niet de orginele gegevensdragers kan voorleggen. Ik verwacht elk moment een dat de politie een omzendbrief krijgt dat de CD speler in de wagen ook aan controle onderworpen moet worden, om te zien dat het orginelen zijn die erin zitten. Ikzelf ben hier eerlijk in, en ja ik download soms muziek, met als intentie de muziek orgineel aan te schaffen, of het stuk na het beluisteren de prullebak in te flikkeren. Tot nu toe ben ik daar ook consequent in geweest.Desondanks dat een CD een serieuze melkoe is geworden voor de staat.
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() je mag zoveel downloaden als je wil, maar ge moet u aan de regels houden en uw "royaltees" (sabam) betalen, t'kost twéé keren niks ma ja de meeste pippo's zijn té dom of té lui of gewoon té arrogant (mij zullen ze wel niet pakken) om dit te doen met als resultaat dat er steeds minder en minder goeie artiesten aan een platencontract geraken..... en als ze dan tegen de lamp lopen zoals mijne maat (dj op trouwfeesten met geripte muziek) dan verschiet den stommerik ervan dat hij een boete van 18.600 € aan zijn broek heeft plus inbeslagname van zijnen discobar én zijn muziek !
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom kosten CD's zoveel: omdat gans de muziekindustrie van dat geld afhangt. 't Aantal muzikanten daarin is beperkt, hoeveelheid marketingmannen en ander parasieten is enorm. Parasieten JoeQ ![]() Dat slag volk zorgt niet voor betere muziek, enige wat ze doen is zorgen dat alles op mekaar gaat lijken en dat voorspelbaarheid toeneemt. Video-clips van ettelijke miljoenen zijn en lijven niet meer dan reclame voor een nummerke. Shit-zenders zoals eMpTyV wisselen de reclame voor artiesten af met reclame voor andere nutteloze brol. Yeah, lekker rebels. We can market revolution, too right! Yep, gij zijt ne alternatieveling met uw rugzakske van eastpak, wel spijtig dat er alleen al in België meer dan een half miljoen onnozelaars met juist dezelfde rondlopen. En als ne BV ne hanenkam heeft, is de lol d'er ook vanaf... Waarom denkt ge dat er vandaag de dag zoveel eenheidsworst, covers en andere troep gemaakt wordt? Zijn de muzikanten minder creatief dan vroeger? Hell no. De platenmaatschappijen zijn gewoon veel te voorzichtig en saai geworden. Gdvd benieuwd wanneer na de punk (3e keer al) het tijd is voor weeral ne andere "revival". Zelf nest kopiëren van oude groepen en heropwarmen... Alles gericht op de 10- tot 14-jarigen, die kunt ge nog alles wijsmaken en die hun ouders kopen toch alles als ze er maar lang genoeg om janken. Blijf braaf luisteren naar wat die ouw venten aan het hoofd van de muziekindustrie vertellen jongens en meisjes, de levensles die ge kunt leren is: obey, consume, conform. Breed and repeat. Breed and repeat. ...
--E eigen vork eerst --E Laatst gewijzigd door JoeQpublic : 27 oktober 2004 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Soms erg dat sommigen niks van marketing snappen.
Het is nochtans simpel: marketing werkt alleen als mensen de aangeprezen producten KOPEN. Wie heeft er dus het meeste invloed op wat er gemarket wordt? Juist. |
![]() |
![]() |