![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Nu zijn er al een aantal topics gestart over de transfers van Vlaanderen naar Brussel en Wallonië. Niemand, zelfs de BUB, kan niet meer ontkennen dat er een structurele stroom van geld van Noord naar Zuid vloeit...
Mijn vraag is simpel: Wat moet volgens, de Belgisten, Vlaanderen hiervoor terugkrijgen, of blijft zij met lege handen staan?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Hoe ging het spreekwoord ook alweer: Give a man a fish and he has food for a day, teach a man how to fish and he has food for the rest of his life ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Transfers tonen aan dat er hulp nodig is van een sterkere groep naar een zwakkere. In dit geval is Wallonië het zwakkere broertje. Vanuit mijn standpunt zal u begrijpen dat ik solidair ben met mijn mede-landgenoten. In tegenstelling tot de Vlaams-nationalisten, zij hebben geen voeling met deze bevolkingsgroep. Zoals de staatsschuld moet men die transfers afbouwen. Elke regio moet op haar eigen benen kunnen staan. Enkel op die manier kunnen we België laten evolueren tot een economisch sterk Europees land, dat tegen een stootje kan. Nogmaals, vanuit mijn standpunt moet u begrijpen dat ik in principe weinig problemen heb met tranfers. Ik bezie het als een investering, in tegenstelling tot de flaminganten, zij bezien het als weggesmeten geld.
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar een groot probleem is dat een deel (zonder te speculeren of hoe groot dat deel is) van de Vlamingen de Walen niet zien als landgenoten. Zij zien het net als dat Walen geld moeten afdragen aan Friesland... Dat gevoel leeft en hoe komen jullie/jij daar aan tegemoet?
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals Antoon en andere flaminganten suggereren, zijn Belgicisten personen die het uitsluitend voor de franstaligen opnemen. Dat is onwaar. Ik streef naar een unitair België, waar de regio's perfect afgestemd zijn op elkaar, en waar het goed is om leven. Zowel voor Vlamingen, Walen als Brusselaars.
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() "Nogmaals, vanuit mijn standpunt moet u begrijpen dat ik in principe weinig problemen heb met tranfers. Ik bezie het als een investering, in tegenstelling tot de flaminganten, zij bezien het als weggesmeten geld."
Wat natuurlijk een nogal logische visie is als bovenop de transfers telkens weer blijkt dat iedere gunstige verandering voor Vlaanderen, ieder wetgevend ontwerp, meteen ook dient te worden "betaald" en "afgekocht". Wallonië gedraagt zich alsof Vlaanderen voor ieder zinnig initiatief vooraleerst Waalse toestemming nodig heeft en blokkeert zelfs de simpelste verandering als er "geen compensaties" voor in de plaats gesteld worden. Nogal arrogant voor een "bedelaar die voortdurend zijn hand moet ophouden".... Klaarblijkelijk nog een overschotje uit de tijd toen de franstalige "elite" het hele land bestuurde en Vlamingen werden beschouwd/behandeld als tweederangsburgers.... "Solidariteit" moet van beide kanten komen en dat is in dit land duidelijk niet het geval. Dus : Leve de Vlaamse Republiek ! ![]() Pierke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun productiviteit ligt nochtans een stuk lager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En accurater is m.i. te zeggen dat je die 'sukkelaar' nu al sinds jaar en dag dagelijks geld 'geeft' waarmee die dan direct naar de hoeren holt en het café induikt ipv het te besteden in het belang van zijn eigen toekomst. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 oktober 2004 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Wat krijgt Vlaanderen terug?
GRATIS partijkaarten en vriendendiensten van de PS. GRATIS partijkaarten en vriendendiensten waar de sossen zo tuk op zijn, dat het de Vlaamse belastingbetaler wel wat mag kosten. Je beseft toch dat de regeringsdeelname van het SPA micro-partijtje enkel gegarandeerd blijft zolang de PS dat wil.Maar voor die vriendendienst hoort wel een compensatie : de blijvende gelegaliseerde diefstal van 10 mia per jaar bij de Vlaamse belastingbetaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je trouwens niet Friesland, maar de Antillen als voorbeeld had genomen, zou je dichter bij de realiteit zitten. De Antillen kosten Nederland veel geld, waarvan een groot deel op de verkeerde plaats terechtkomt of niet goed besteed wordt, met als gevolg dat de economie even slecht blijft draaien. Daarom vinden veel Nederlanders dat de Antillen of volledig onderdeel moeten worden van Nederland, met alle rechten en plichten die daar bijhoren (en controle op de uitgave door de Nederlandse regering) of volledig onafhankelijk moeten worden en �*lles zelf moeten regelen (ook de financiën). Volgend jaar wordt de relatie met de Antillen ook daadwerkelijk veranderd, waarbij de eilanden individueel en de Rijksregering meer macht krijgen t.k.v. het overkoepelende Antilliaanse bestuursniveau. |
|
![]() |
![]() |