Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 18 februari 2016, 05:09   #1
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard Instorting Zweedse rechtsstaat op Til?

http://m.hln.be/hln/m/nl/960/Buitenl...ssysteem.dhtml

Die landen die massaal veel gelukszoekers opnemen lijken zich meer en meer te vergalopperen in de ongebreidelde instroom.

In een ander artikel op HLN kwamen allochtone uitbaters van discotheken aan het woord die beweren geen asielzoekers binnen te laten in hun zaken omdat ze gewoon geen enkel respect tonen. Ze schamen zich voor het gedrag van de nieuwkomers (dat ze met eigen ogen beleven) en vrezen dat de autochtone bevolking zich op een gegeven moment collectief tegen Duitsers van allochtone afkomst zullen keren...

http://m.hln.be/hln/m/nl/34662/Buite...phlnbe&ref=yfp

Hetzelfde artikel stond ook op De Morgen, maar is er intussen afgehaald...
Derde zoekresultaat:
https://www.google.be/search?q=duits...&client=safari

Het gaat dus niet langer meer om de vraag "kunnen we zomaar iedereen blijven binnen halen", zo langzamerhand wordt het de vraag of de totale instorting van staten niet op handen is...

Duitsland kreeg er vorig jaar op een kleine zes maand een miljoen binnen, dat worden er dus minstens 2 miljoen dit jaar. Dat kunnen ze onmogelijk aan, dus wie gaat ze tegen houden en waar gaan ze worden tegen gehouden? De Turken zullen druk zetten om hen met rust te laten in hun Syrisch/Koerdisch avontuur en zullen meer geld eisen, Griekenland laat ze sowieso door...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 februari 2016 om 05:10.
Nierika is offline  
Oud 18 februari 2016, 05:28   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Lang leve de "godsdienstvrijheid"!
subocaj is offline  
Oud 18 februari 2016, 05:37   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is een in Zweden een rood/groen links zootje aan de macht. Dit is dan ook een duidelijke illustratie van wat er in detgelijke omstandigheden gebeurd. Die dreigende instorting kan je zomaar doortrekken naar alle landen waar enorm veel vluchtelingen zijn toegekomen.
Hypochonder is offline  
Oud 18 februari 2016, 07:42   #4
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Citaat:
Blijkbaar is een in Zweden een rood/groen links zootje aan de macht. Dit is dan ook een duidelijke illustratie van wat er in detgelijke omstandigheden gebeurd. Die dreigende instorting kan je zomaar doortrekken naar alle landen waar enorm veel vluchtelingen zijn toegekomen.
Heel die Europese samenzwering is nog erger schoeisel aan de voeten , de Verhofstadjes die zweren bij luchtige oplossingen terwijl de grond onder de voeten aan het wegzakken is .. .. Europa met zijn miserie ,,alleen nog een kort gesnoerde kordate aanpak is de redding , maar ja ge moet naar het unief geweest zijn om aan politiek te doen.... niewaar
de vuile muilekoek is offline  
Oud 18 februari 2016, 08:03   #5
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
http://m.hln.be/hln/m/nl/960/Buitenl...ssysteem.dhtml

Die landen die massaal veel gelukszoekers opnemen lijken zich meer en meer te vergalopperen in de ongebreidelde instroom.

In een ander artikel op HLN kwamen allochtone uitbaters van discotheken aan het woord die beweren geen asielzoekers binnen te laten in hun zaken omdat ze gewoon geen enkel respect tonen. Ze schamen zich voor het gedrag van de nieuwkomers (dat ze met eigen ogen beleven) en vrezen dat de autochtone bevolking zich op een gegeven moment collectief tegen Duitsers van allochtone afkomst zullen keren...

http://m.hln.be/hln/m/nl/34662/Buite...phlnbe&ref=yfp

Hetzelfde artikel stond ook op De Morgen, maar is er intussen afgehaald...
Derde zoekresultaat:
https://www.google.be/search?q=duits...&client=safari

Het gaat dus niet langer meer om de vraag "kunnen we zomaar iedereen blijven binnen halen", zo langzamerhand wordt het de vraag of de totale instorting van staten niet op handen is...

Duitsland kreeg er vorig jaar op een kleine zes maand een miljoen binnen, dat worden er dus minstens 2 miljoen dit jaar. Dat kunnen ze onmogelijk aan, dus wie gaat ze tegen houden en waar gaan ze worden tegen gehouden? De Turken zullen druk zetten om hen met rust te laten in hun Syrisch/Koerdisch avontuur en zullen meer geld eisen, Griekenland laat ze sowieso door...
Zoals altijd blijkt Europa een reus op lemen voeten te zijn ! Frontex verdient veel meervgeld en ambtenaren . Zo heeft Europa het Paard van Troje al binnengehaald
Oud 18 februari 2016, 08:54   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door averechts Bekijk bericht
Zoals altijd blijkt Europa een reus op lemen voeten te zijn ! Frontex verdient veel meervgeld en ambtenaren . Zo heeft Europa het Paard van Troje al binnengehaald
En men blijft het nog steeds, maar meer en meer binnenhalen, dat paard van Troje.

Zweden verzoekt asielzoekers: blijf weg

Detail tekst:

Citaat:
De Zweedse minister voor Migratie Morgan Johansson heeft vluchtelingen opgeroepen niet meer naar Zweden te komen maar in Duitsland te blijven.
Een goed plan, stuur ze allemaal naar zij die ze met open armen uitnodigde, de genaamde Merkel.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2016 om 09:19.
Universalia is offline  
Oud 18 februari 2016, 09:47   #7
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En men blijft het nog steeds, maar meer en meer binnenhalen, dat paard van Troje.

Zweden verzoekt asielzoekers: blijf weg

Detail tekst:

Een goed plan, stuur ze allemaal naar zij die ze met open armen uitnodigde, de genaamde Merkel.
Het is dweilen met de kraan open , vrees ik .

Oud 18 februari 2016, 10:51   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Als je landen hebt waar de burgers hun zaken niet op orde kunnen houden en vasthouden aan een religie die je regelrecht de middeleeuwen in wil houden, dan is het toch niet verwonderlijk dat het misloopt als je ze met miljoen tegelijk importeert?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 18 februari 2016, 11:11   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cello stroke Bekijk bericht
Heel die vluchtelingencrisis is een joke van de werkgevers!
Zij varen er wel bij: de lokale arbeidsmarkt komt op losse schroeven te staan door goedkope arbeiders uit het buitenland.
Het is inderdaad een 'joke' van de werkgevers.

Verwonderde ik er mij een tijdje geleden over dat er in verschillende gebouwen/bouwwerken in de buurt, men aan het werken was op een zaterdag (kan zijn dat dit al toegelaten is tegenwoordig, geen idee van) en er mensen aan het werk waren die meestal zijn komen aanrijden met bestelwagens met exotische nummerplaten.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2016 om 11:12.
Universalia is offline  
Oud 18 februari 2016, 12:27   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is inderdaad een 'joke' van de werkgevers.

Verwonderde ik er mij een tijdje geleden over dat er in verschillende gebouwen/bouwwerken in de buurt, men aan het werken was op een zaterdag (kan zijn dat dit al toegelaten is tegenwoordig, geen idee van) en er mensen aan het werk waren die meestal zijn komen aanrijden met bestelwagens met exotische nummerplaten.
Welke 'exotische' nummerplaten/landen waren dat dan wel; Syrische, Arabische, Afghaanse, Irakese, Afrikaanse...?
't Zullen eerder Oost Europese geweest zijn, die werken immers wèl nog.

Wie denkt dat "oorlogsvluchtelingen" gekomen zijn om te "werken" dwaalt of is ontzettend naïef.
SDX is offline  
Oud 18 februari 2016, 12:57   #11
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Welke 'exotische' nummerplaten/landen waren dat dan wel; Syrische, Arabische, Afghaanse, Irakese, Afrikaanse...?

Wie denkt dat "oorlogsvluchtelingen" gekomen zijn om te "werken" dwaalt of is ontzettend naïef.
2

Met het open grenzenbeleid binnen Europa hebben de werkgevers inderdaad die moslim-vluchtelingenstroom totaal niet nodig om goedkope arbeidskrachten te vinden...
En indien door die instroom van vluchtelingen van buiten Europa, Europa werkelijk desintegreert zal het voor de binnenlandse KMO's vlug gedaan zijn met nog gouden zaken te doen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 februari 2016 om 13:00.
marie daenen is offline  
Oud 18 februari 2016, 14:18   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

U heeft gelijk hoor, ik heb mij 'miskeken'.

Het ging voornamelijk om de landcodes PL (op kop), H, Bul ...

Toch ben ik van mening dat die ook onze jongeren hun werk niet moet komen 'afpakken' omdat ze even onder de prijs gaan werken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be