![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Vorige week de vrolijke mededeling in de bus gekregen dat mijn voorschotfactuur van Electrabel van 129 naar 165 euro gaat.
Ik ga morgen maar eens bellen om te horen mensen van de klantendienst dat moeten verkopen, wetende dat ze het allemaal zelf ook moeten betalen. We worden gewoon gepluimd waar we bijstaan, hoe ver gaan ze gaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met als resultaat dat volgend jaar de stekker uit de verwarming gaat en de kolen zullen gloeien.
Ze kunnen daar dan weer over zeuren.
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Tja, er gaan er veel 30% proberen minder te verbruiken. 400 euro meer per jaar vind ik er zwaar over. Zeker als het is om Fernand Huts zijn subsidies te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 jaar geleden was dat minder dan 150€ Dat is wel veel meer dan 30%. En ik woon niet in een kasteel of zo.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog niks gehoord, maar als we van €100 op de maand naar €130 gaan...
Niet dat we het niet kunnen betalen, maar da's €360 op een jaar dat we niet kunnen uitgeven aan de horeca in Blegië.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betaal 19.45 % meer dan 5 maand geleden bij Ecopower (nieuwe voorschotfactuur onlangs bij de mail) of van € 0,2175 €/kWh naar € 0,2598 €/kWh, op pakweg 3500 kWh/j is dat € 148 €/jaar meer. Daar zou dan nog de Turtelhefffing bijkomen van 100 €/jaar, afzonderlijk aangerekend: http://www.ecopower.be/prijsberekening.htm beide tesamen is dat ruim 32 % meer.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2016 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Omdat die dikke heren in Brussel weten dat de "lompe" vlaming een kort geheugen heeft en over 3 jaar dit schandaal vergeten is als ze weer pre-verkiezingscadeaus uitdelen ?
Anyway, dit is een belastingsregering pur sang. Men vindt gewoon creatievere manieren uit om het geld uit de mensen hun zakken te slaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De oplossing is duidelijk => minder staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nagel kloppen of niet.
In de laatste 2 jaar hebben de intercommunales hun belastingen bij de rekening van de klant gezet. Is de distributie omhoog en de tarieven. En komt turteltaks er bovenop met een minimum van 100€ Minimum he. Het kan 700€ ook worden. Huur en energie samen is voor veel mensen nu een jaarloon geworden.
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat wij te suf en te laf zijn om de boel op stelten te zetten uit protest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste klant,
U hoorde ongetwijfeld in het nieuws dat een aantal overheidsmaatregelen, zoals de taks op zonnepanelen, de energiefactuur doen stijgen. We hebben de impact voor u persoonlijk berekend. Om te vermijden dat u een aanzienlijke meerkost betaalt op uw afrekening in juni, stellen we voor om de kosten over de resterende maanden te spreiden. Daarom zullen we uw maandelijkse voorschot vanaf maart tot en met juni aanpassen. Huidig bedrag :82,15€ Aangepast bedrag : 196€ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Dat kan er wel bij zeker? Alsof we niet meer te verduren kregen.
Daarom dat we dat slikken. We zijn het al gewoon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel % van de elektriciteit komt trouwens nog uit fossiele brandstoffen? Op zich een goede zaak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k had net met nieuwjaar 300€ opslag gekregen. Na belastingen nog 150€ en met de verhoging van allerlei belastingen en taksen blijft er niets van over, integendeel, 'k steek er nog aan in. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ik meer moet betalen voor de productie van properdere energie: geen probleem.
Dat ik zoveel meer moet betalen omdat Di Rupo en zijn sossenmachine het spel naar de kloten geholpen hebben gedurende 26 jaar ononderbroken federale deelname aan de regering ... dat is andere koek. Net zoals we nu nog altijd moeten betalen voor alles wat Steve Stunt den duiker dacht dat gratis was ... andere koek. Maar boven al: heeft iemand een valabel alternatief ? (valabel wil zeggen: niet naar Grieks model) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |