Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2016, 20:24   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Komen er ook asielzoekers naar uw gemeente? (en drie andere vluchtelingenvragen)

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Uit welke landen komen de asielzoekers vooral? Komen er nu meer asielzoekers naar België dan vroeger? En hoeveel asielzoekers komen er naar België? Vier vluchtelingenvragen in kaart gebracht.
Citaat:
Komen er ook asielzoekers naar mijn gemeente?.

Ja. Eind vorig jaar bereikte de federale regering een akkoord om, vanaf dit voorjaar, 5.000 asielzoekers verplicht over alle gemeenten te verspreiden. OCMW’s zullen voor die asielzoekers individuele opvangplaatsen (LOI’s) moeten zoeken, bijvoorbeeld door een appartement te huren.
Stel ik mij vraag of er ooit iemand geweest is die dat gevraagd heeft aan onze mensen of we daar eigenlijk gelukkig met zijn, met dat men maar asielzoekers blijft binnenhalen en verspreiden over héél ons kleine landje.

Of moet ik van het standpunt uitgaan dat wij (lees: de brave autochtone belastingbetalers) totaal niets meer te zeggen hebben laat staan iets in de pap te brokken hebben? Zijn we reeds monddood gemaakt?

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 februari 2016 om 20:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 20:37   #2
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

De autochtone bevolking word niks gevraagd, die moeten er maar mee akkoord zijn.
De autochtone bevolking zijn nochtans de mensen die belastingen betalen en hier in België al generaties wonen en werken.
Maar daar houd de regering geen rekening mee.
De asielzoekers zijn volgens de regering een verrijking voor België, als ge vechtpartijen en verkrachtingen een verrijking kunt noemen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 20:38   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Stel ik mij vraag of er ooit iemand geweest is die dat gevraagd heeft aan onze mensen of we daar eigenlijk gelukkig met zijn, met dat men maar asielzoekers blijft binnenhalen en verspreiden over héél ons kleine landje.

Of moet ik van het standpunt uitgaan dat wij (lees: de brave autochtone belastingbetalers) totaal niets meer te zeggen hebben laat staan iets in de pap te brokken hebben? Zijn we reeds monddood gemaakt?
In mijn dorp zijn maar liefst 3 asielcentra.
Niemand van het gemeentebestuur vroeg ooit de mening van de bevolking hierover.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 februari 2016 om 20:42.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2016, 22:00   #4
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De autochtone bevolking word niks gevraagd, die moeten er maar mee akkoord zijn.
De autochtone bevolking zijn nochtans de mensen die belastingen betalen en hier in België al generaties wonen en werken.
Maar daar houd de regering geen rekening mee.
De asielzoekers zijn volgens de regering een verrijking voor België, als ge vechtpartijen en verkrachtingen een verrijking kunt noemen.
Moderne democratie is niets anders dan de illusie van inspraak.
Het volk heeft natuurlijk helemaal geen inspraak.
De fundamentele lange termijn beleidslijnen liggen al lang vast: multiculturalisering, de vervanging van de Europese bevolking, globalisering, vrije markt, een Europese superstaat die met harde repressie waakt...
Democratie betekent dat het gepeupel voor 5 jaar de marionetten mag kiezen die dit beleid voortzetten.
Een 'debat' tussen liberalen, sociaaldemocraten, christendemocraten en nva-cucks is een rondje schaduwboksen over punten en komma's.
Over de fundamentele overkoepelende beleidslijnen (zie boven) zijn ze het allemaal eens.
En duikt er eens een partijtje op die van deze beleidslijnen durft afwijken dan noemt men die partij een 'gevaar voor de democratie' en bouwt men er een schutskring rond.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 20 februari 2016 om 22:03.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 09:17   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Moderne democratie is niets anders dan de illusie van inspraak.
Het volk heeft natuurlijk helemaal geen inspraak.
De fundamentele lange termijn beleidslijnen liggen al lang vast: multiculturalisering, de vervanging van de Europese bevolking, globalisering, vrije markt, een Europese superstaat die met harde repressie waakt...
Democratie betekent dat het gepeupel voor 5 jaar de marionetten mag kiezen die dit beleid voortzetten.
Een 'debat' tussen liberalen, sociaaldemocraten, christendemocraten en nva-cucks is een rondje schaduwboksen over punten en komma's.
Over de fundamentele overkoepelende beleidslijnen (zie boven) zijn ze het allemaal eens.
En duikt er eens een partijtje op die van deze beleidslijnen durft afwijken dan noemt men die partij een 'gevaar voor de democratie' en bouwt men er een schutskring rond.
Citaat:
Ik antwoordde dat vele burgers het gevoel hebben dat de politiek onmachtig is geworden om nog echt verandering te brengen. Steeds meer burgers hebben de indruk dat de bepalende keuzes voor hun toekomst niet meer genomen worden in de Wetstraat, maar wel elders.
Bron

Citaat:
Het begrip 'democratie, afgeleid van de Griekse woorden 'demos' (volk) en 'krateo' (heersen, regeren, wat dus samengesteld 'volksheerschappij betekent, hield in het oude Athene in dat het volk zelf stemde over het al dan niet goedkeuren van de wetten.
Bron

Dat mag je altijd wel met enige 'graagte' doen als de tijd er rijp voor is, gaan kiezen/stemmen?

Sorry, maar ik blijf in mijn bed liggen de eerstvolgende keer, naar alle waarschijnlijkheid in goed gezelschap 'verkerende'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be