![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hedenmorgen werd ik gecontacteerd door de recherche-afdeling van de politie op de Oudaan in Antwerpen, omtrent een inbraakpoging in mijn auto de voorbije nacht.
Groot was m'n verbazing want ik had deze ochtend toen ik in mijn autootje stapte om naar het werk te rijden, niks gemerkt. Na dat telefoontje ben ik wel mijn auto gaan bekijken en zag ik dat het schuifdak van mijn kleine auto (in PVC-materiaal) inderdaad aan één zijde was opengewrikt maar ik heb het gemakkelijk en snel zelf kunnen herstellen. Balans: geen enkelijke materiële schade. Wat was er gebeurd? Dat kwam ik deze middag te weten toen ik een verklaring op het hoofdkantoor van de Politie gelegen aan de Oudaan moest afleggen. Met die verklaring was haast meegemoeid volgens de politie. Het waarom van die haast bleek meteen. Vannacht poogden twee Polen in te breken in mijn auto. Helaas voor hen werden ze op heterdaad betrapt door een patrouille politie en opgepakt. Het bleek te gaan om twee Polen die achter mijn hoek woonden. De ene Pool was hier illegaal en werd nog deze ochtend op het vliegtuig gezet richting Polen. De andere Pool die hier was met een geldig toeristenvisum, kreeg een schriftelijk bevel in de handen geduwd om het land te verlaten binnen de vijf dagen. Samengevat: Voor het eerst in 30 jaar dat ik in het Statiekwartier/Jodenkwartier woon word ik het slachtoffer van een criminele actie gepleegd door allochtonen. Bovendien werd, dankzij de opmerkelijk snelle interventie van de politie, deze daders meteen opgepakt en gestraft (uitzetting). Is nu mijn gevoel voor onveiligheid werkelijkheid geworden? Hoezo? Helemaal niet. Zeg nu zelf: de eerste keer in 30 jaar tijd en de daders werden dan ook nog onmiddellijk gevat en berecht. Antwerpen is mijns inziens nog steeds één van de veiligste grootsteden van Europa. Vergelijk het bv maar eens met Parijs, Londen, Amsterdam enz... Ziezo, nu heeft U het ook eens uit de eerste hand en niet van horen zeggen!
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 27 oktober 2004 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() “De andere Pool die hier was met een geldig toeristenvisum, kreeg een schriftelijk bevel in de handen geduwd om het land te verlaten binnen de vijf dagen.”
Gestraft ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ga je nu Vlaams blokker worden ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() En Piano, hoeveel keer hebben er zo al autochtone Belgen ingebroken in uw wagen ten opzichte van allochtonen?
Kwestie dat ik wat statistiekjes en percentjes heb uit eerste hand. ![]()
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kregen ze ook een schriftelijk bevel in de handen geduwd om de stad te verlaten binnen de vijf dagen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Piano zegt maar dat ge verdomd veel sjans gehad hebt dat toevalig de pakkemannen paseerden en toevalig ook zagen dat er in uw voiture werd ingebroken.... Bovendien had die pool geweldig veel pech dat m geen papieren had, en dien anderen, wel ik zou toch een oogsken op mijnen auto houden, want hoe gaat die het land verlaten denkte, ? Als hij het al aftrapt natuurlijk... Wij woonden op den buiten, Inbraak door Roemeense gangsters om een kleine 2000 euro gepiekt, daders nooit gevat, (modus opperandi wees op Roemeense gangsters hollekesboorders) Mijn broer in een provinciestad poging tot steaming meegemaakt, was gelukkig in een goei conditie om het op een lopen te zetten, en te ontsnappen Ikke zelf in Antwerpen poging tot steaming van mijne kozen op da moment een jaar of 12, die samen met mij op stap was in Antwaarpen. Ikke zelf mij eens rechtgezet, de twee aanbidders van Allah, kozen eiren voor hun geld en stoven als laffe honden weg. Ook in Antwerpen meegemaakt, : getuige van een diefstal door twee Allah aanbiddende zakkenrollertjes, ... Toen ze zich omdraaiden om te gaan vluchten zagen ze dat ik achter hun stond met een "Make my day grijns" op mijn gezicht. Ze besloten om mij dat plezier niet te gunnen en het portemonaike zat wreed rap terug in de sjakosjh van de jonge dames in kwestie. En dit Piano in een periode van ongeveer 10 jaar... De laatste tijd neem ik de metro nie meer om dit soort shit te vermijden, in het nachtleven begeef ik mij ook niet meer zo vaak, dus de wilde avonturen die we daar al meegemaakt hebben met onze allochtone medemensen zijn in dat opzicht wel verminderd, Maar vorig jaar na een avondje cinema was het weer bekanst koekenbak, weliswaar onder elkaar, maar ge zult er maar in betrokken geraken als onschuldige bijstander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weeral wreed veel sjans allé, ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De politie uw vriend. Als ze hun werk goed doen, mag het ook eens gezegd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja da is ook waar, ! Maar zo ne praktiserende katholiek is ook niet te onderschatten hé, ... zie die Roemenen van bij ons... Maar dat is 1 op 3 hé, maar als ik alle feiten eens moet gaan samentellen die ik al heb meegemaakt, moet ik zeggen dat de eindballans op 1/7 staat, ... Ja, ik vind dat ook niet uit, ik heb het hier enkel over eigen ervaringen met inbraak, diefstal, poging tot steaming, bedreiging enz... Niets van dit alles uitgelokt door mezelf, laat ons duidelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk voelt het jodenvriendje zich veilig tussen de dievenbendes. Soort zoekt soort, nietwaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Belg krijgt hoogstens wat boetes, en wordt verplicht uw schade te vergoeden, terwijl die Polen gedeporteerd worden. ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 oktober 2004 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t'is ver gekomen dat ze nu al plastieken auto's beginnen stelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() [quote=thePiano]:
Voor het eerst in 30 jaar dat ik in het Statiekwartier/Jodenkwartier woon word ik het slachtoffer van een criminele actie gepleegd door allochtonen. Bovendien werd, dankzij de opmerkelijk snelle interventie van de politie, deze daders meteen opgepakt en gestraft (uitzetting). QUOTE] en die keren dat me de daders oppakt en derict terug laat lopen, ingevoerd crapuul die een mens vermoorden en een berisping krijgt? Worden dirict gestraft? Laatst gewijzigd door jef : 28 oktober 2004 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
|