Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2004, 22:24   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Ik heb het ook eens meegemaakt: inbraakpoging in auto.

Hedenmorgen werd ik gecontacteerd door de recherche-afdeling van de politie op de Oudaan in Antwerpen, omtrent een inbraakpoging in mijn auto de voorbije nacht.

Groot was m'n verbazing want ik had deze ochtend toen ik in mijn autootje stapte om naar het werk te rijden, niks gemerkt. Na dat telefoontje ben ik wel mijn auto gaan bekijken en zag ik dat het schuifdak van mijn kleine auto (in PVC-materiaal) inderdaad aan één zijde was opengewrikt maar ik heb het gemakkelijk en snel zelf kunnen herstellen.
Balans: geen enkelijke materiële schade.

Wat was er gebeurd? Dat kwam ik deze middag te weten toen ik een verklaring op het hoofdkantoor van de Politie gelegen aan de Oudaan moest afleggen. Met die verklaring was haast meegemoeid volgens de politie. Het waarom van die haast bleek meteen. Vannacht poogden twee Polen in te breken in mijn auto. Helaas voor hen werden ze op heterdaad betrapt door een patrouille politie en opgepakt. Het bleek te gaan om twee Polen die achter mijn hoek woonden. De ene Pool was hier illegaal en werd nog deze ochtend op het vliegtuig gezet richting Polen. De andere Pool die hier was met een geldig toeristenvisum, kreeg een schriftelijk bevel in de handen geduwd om het land te verlaten binnen de vijf dagen.

Samengevat:

Voor het eerst in 30 jaar dat ik in het Statiekwartier/Jodenkwartier woon word ik het slachtoffer van een criminele actie gepleegd door allochtonen. Bovendien werd, dankzij de opmerkelijk snelle interventie van de politie, deze daders meteen opgepakt en gestraft (uitzetting).

Is nu mijn gevoel voor onveiligheid werkelijkheid geworden? Hoezo? Helemaal niet. Zeg nu zelf: de eerste keer in 30 jaar tijd en de daders werden dan ook nog onmiddellijk gevat en berecht. Antwerpen is mijns inziens nog steeds één van de veiligste grootsteden van Europa. Vergelijk het bv maar eens met Parijs, Londen, Amsterdam enz...

Ziezo, nu heeft U het ook eens uit de eerste hand en niet van horen zeggen!

Laatst gewijzigd door thePiano : 27 oktober 2004 om 22:26.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 22:33   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

“De andere Pool die hier was met een geldig toeristenvisum, kreeg een schriftelijk bevel in de handen geduwd om het land te verlaten binnen de vijf dagen.”
Gestraft ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 22:42   #3
thornberrys
Banneling

thornberrys's schermafbeelding

Standaard

Ga je nu Vlaams blokker worden ???
thornberrys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 22:49   #4
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thornberrys
Ga je nu Vlaams blokker worden ???
Heb ik daar dan opeens reden toe?
Oud 27 oktober 2004, 22:55   #5
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

En Piano, hoeveel keer hebben er zo al autochtone Belgen ingebroken in uw wagen ten opzichte van allochtonen?

Kwestie dat ik wat statistiekjes en percentjes heb uit eerste hand.
Oud 28 oktober 2004, 07:00   #6
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En Piano, hoeveel keer hebben er zo al autochtone Belgen ingebroken in uw wagen ten opzichte van allochtonen?

In februari 1999 hebben drie autochtonen (uit Deurne) 's avonds in mijn appartement ingebroken. Ik lag gelukkig thuis in mijn bed te slapen en kon bijtijds de politie verwittigen. Ook die drie zijn toen opgepakt.
Oud 28 oktober 2004, 11:22   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Kregen ze ook een schriftelijk bevel in de handen geduwd om de stad te verlaten binnen de vijf dagen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 11:37   #8
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor het eerst in 30 jaar dat ik in het Statiekwartier/Jodenkwartier woon word ik het slachtoffer van een criminele actie gepleegd door allochtonen. Bovendien werd, dankzij de opmerkelijk snelle interventie van de politie, deze daders meteen opgepakt en gestraft (uitzetting).
gelukzak
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 12:17   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hedenmorgen werd ik gecontacteerd door de recherche-afdeling van de politie op de Oudaan in Antwerpen, omtrent een inbraakpoging in mijn auto de voorbije nacht.

Groot was m'n verbazing want ik had deze ochtend toen ik in mijn autootje stapte om naar het werk te rijden, niks gemerkt. Na dat telefoontje ben ik wel mijn auto gaan bekijken en zag ik dat het schuifdak van mijn kleine auto (in PVC-materiaal) inderdaad aan één zijde was opengewrikt maar ik heb het gemakkelijk en snel zelf kunnen herstellen.
Balans: geen enkelijke materiële schade.

Wat was er gebeurd? Dat kwam ik deze middag te weten toen ik een verklaring op het hoofdkantoor van de Politie gelegen aan de Oudaan moest afleggen. Met die verklaring was haast meegemoeid volgens de politie. Het waarom van die haast bleek meteen. Vannacht poogden twee Polen in te breken in mijn auto. Helaas voor hen werden ze op heterdaad betrapt door een patrouille politie en opgepakt. Het bleek te gaan om twee Polen die achter mijn hoek woonden. De ene Pool was hier illegaal en werd nog deze ochtend op het vliegtuig gezet richting Polen. De andere Pool die hier was met een geldig toeristenvisum, kreeg een schriftelijk bevel in de handen geduwd om het land te verlaten binnen de vijf dagen.

Samengevat:

Is nu mijn gevoel voor onveiligheid werkelijkheid geworden? Hoezo? Helemaal niet. Zeg nu zelf: de eerste keer in 30 jaar tijd en de daders werden dan ook nog onmiddellijk gevat en berecht. Antwerpen is mijns inziens nog steeds één van de veiligste grootsteden van Europa. Vergelijk het bv maar eens met Parijs, Londen, Amsterdam enz...

Ziezo, nu heeft U het ook eens uit de eerste hand en niet van horen zeggen!

Piano zegt maar dat ge verdomd veel sjans gehad hebt dat toevalig de pakkemannen paseerden en toevalig ook zagen dat er in uw voiture werd ingebroken....

Bovendien had die pool geweldig veel pech dat m geen papieren had, en dien anderen, wel ik zou toch een oogsken op mijnen auto houden, want hoe gaat die het land verlaten denkte, ? Als hij het al aftrapt natuurlijk...

Wij woonden op den buiten,

Inbraak door Roemeense gangsters om een kleine 2000 euro gepiekt, daders nooit gevat, (modus opperandi wees op Roemeense gangsters hollekesboorders)

Mijn broer in een provinciestad poging tot steaming meegemaakt, was gelukkig in een goei conditie om het op een lopen te zetten, en te ontsnappen

Ikke zelf in Antwerpen poging tot steaming van mijne kozen op da moment een jaar of 12, die samen met mij op stap was in Antwaarpen. Ikke zelf mij eens rechtgezet, de twee aanbidders van Allah, kozen eiren voor hun geld en stoven als laffe honden weg.

Ook in Antwerpen meegemaakt, : getuige van een diefstal door twee Allah aanbiddende zakkenrollertjes, ... Toen ze zich omdraaiden om te gaan vluchten zagen ze dat ik achter hun stond met een "Make my day grijns" op mijn gezicht. Ze besloten om mij dat plezier niet te gunnen en het portemonaike zat wreed rap terug in de sjakosjh van de jonge dames in kwestie.

En dit Piano in een periode van ongeveer 10 jaar... De laatste tijd neem ik de metro nie meer om dit soort shit te vermijden, in het nachtleven begeef ik mij ook niet meer zo vaak, dus de wilde avonturen die we daar al meegemaakt hebben met onze allochtone medemensen zijn in dat opzicht wel verminderd, Maar vorig jaar na een avondje cinema was het weer bekanst koekenbak, weliswaar onder elkaar, maar ge zult er maar in betrokken geraken als onschuldige bijstander.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 12:18   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In februari 1999 hebben drie autochtonen (uit Deurne) 's avonds in mijn appartement ingebroken. Ik lag gelukkig thuis in mijn bed te slapen en kon bijtijds de politie verwittigen. Ook die drie zijn toen opgepakt.

Weeral wreed veel sjans allé, !
Oud 28 oktober 2004, 12:21   #11
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

De politie uw vriend. Als ze hun werk goed doen, mag het ook eens gezegd worden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 12:23   #12
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Die breken niet in in auto's, die plaatsen gewoon een bestelling bij de Polen...
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 12:30   #13
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ikke zelf in Antwerpen poging tot steaming van mijne kozen op da moment een jaar of 12, die samen met mij op stap was in Antwaarpen. Ikke zelf mij eens rechtgezet, de twee aanbidders van Allah, kozen eiren voor hun geld en stoven als laffe honden weg.

Ook in Antwerpen meegemaakt, : getuige van een diefstal door twee Allah aanbiddende zakkenrollertjes, ... Toen ze zich omdraaiden om te gaan vluchten zagen ze dat ik achter hun stond met een "Make my day grijns" op mijn gezicht. Ze besloten om mij dat plezier niet te gunnen en het portemonaike zat wreed rap terug in de sjakosjh van de jonge dames in kwestie.

.
Het ging hier wel om twee Jezus Christus aanbiddende Polen. Polen is tot nader order katholiek. Pas dus op voor de katholieken.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 12:35   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Het ging hier wel om twee Jezus Christus aanbiddende Polen. Polen is tot nader order katholiek. Pas dus op voor de katholieken.

Ja da is ook waar, ! Maar zo ne praktiserende katholiek is ook niet te onderschatten hé, ... zie die Roemenen van bij ons...

Maar dat is 1 op 3 hé, maar als ik alle feiten eens moet gaan samentellen die ik al heb meegemaakt, moet ik zeggen dat de eindballans op 1/7 staat, ...

Ja, ik vind dat ook niet uit, ik heb het hier enkel over eigen ervaringen met inbraak, diefstal, poging tot steaming, bedreiging enz...

Niets van dit alles uitgelokt door mezelf, laat ons duidelijk zijn.
Oud 28 oktober 2004, 15:36   #15
PAJOT
Banneling

Standaard

Tuurlijk voelt het jodenvriendje zich veilig tussen de dievenbendes. Soort zoekt soort, nietwaar.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 16:05   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien werd, dankzij de opmerkelijk snelle interventie van de politie, deze daders meteen opgepakt en gestraft (uitzetting).
Conclusie: we leven hier in een politiestaat, waar de flikken op crapuleuze fascistoïede wijze mensen discriminerend straffen op basis van hun afkomst.

Een Belg krijgt hoogstens wat boetes, en wordt verplicht uw schade te vergoeden, terwijl die Polen gedeporteerd worden.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 oktober 2004 om 16:05.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 17:04   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

t'is ver gekomen dat ze nu al plastieken auto's beginnen stelen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 17:12   #18
jef
Gouverneur

Standaard

[quote=thePiano]:

QUOTE]
en die keren dat me de daders oppakt en derict terug laat lopen, ingevoerd crapuul die een mens vermoorden en een berisping krijgt? Worden dirict gestraft?

Laatst gewijzigd door jef : 28 oktober 2004 om 17:12.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 17:58   #19
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De politie uw vriend. Als ze hun werk goed doen, mag het ook eens gezegd worden.
Voila, dat was mijn boodschap. Die ene keer dat mij wat overkomt worden de daders ook nog meteen gevat. Dat betekent niet dat ik geen oog heb voor criminaliteitscijfers, maar relativeren moet kunnen.
Oud 28 oktober 2004, 18:03   #20
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Conclusie: we leven hier in een politiestaat, waar de flikken op crapuleuze fascistoïede wijze mensen discriminerend straffen op basis van hun afkomst.

Een Belg krijgt hoogstens wat boetes, en wordt verplicht uw schade te vergoeden, terwijl die Polen gedeporteerd worden.
Precies. En zelfs dat vinden onze Zwart Blokkers nog niet voldoende. Waarschijnlijk zouden ze die Polen eerst nog willen vastknopen aan een publieke schandpaal, ze een paar weken stenigen en dan ondersteboven ophangen aan de kathedraal van Antwerpen (AVV-VVK).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be