![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Dit zei Ataturk voor een grote veldslag tijdens de onafhankelijkheidsstrijd:
Ik heb gehoord dat sommige kameraden het verlangen hebben terug te keren naar hun woonstreken omdat ze door grote gebreken niet geloven in de overwinning. Kameraden! Ik heb jullie niet met het dreigement van een geweer naar deze nationale strijd gebracht en jullie kunnen zien dat ik ook geen geweer heb om jullie hier te houden. Jullie kunnen teruggaan naar jullie woonstreken als jullie willen. Maar jullie moeten een ding weten. Ook als al mijn vrienden mij verlaten, als ik hier alleen in het parlement blijf, ik heb gezworen te gaan strijden. Als de vijand stap bij stap alles verovert en Ankara nadert, zal ik in een hand mijn geweer, in het andere hand een Turkse vlag pakken en de appelberg beklimmen. Hier zal ik in mijn eentje tot de laatste kogel tegen de vijand strijden. Hierna zal ik deze vlag om mijn borst binden en een martelaar worden. Terwijl deze vlag mijn stromende bloed absorbeert, zal ik voor de eer van mijn volk gedag zeggen tegen het leven. Ik zweer dit met jullie als getuigen. Mustafa Kemal Atatürk Na deze toespraak hebben de Turken de oprukkende Grieken verpletterend verslagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Welke zou een doorsnee vlaming kiezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
graag gedaan hoor
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() [size=6][/size]Vraag lezen(onderwerp) zou ik zeggen. En wat zijn ze toch sociaal! Bedankt voor je verbetering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of Europa met Atatürk gaat strijden tegen de Grieken? Of Europa net zoals Atatürk zal strijden tegen islam? maar om nog eens terug te komen op je onderschrift: Citaat:
Of wat is je bedoeling met dat onderschrift?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Economisch is de EU trouwens zeer vriendelijk geweest voor jullie land, sinds 1995 behoren jullie zelf tot de douane unie. Moest dat allemaal wegvallen... .
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik ben een Turk maar ben tegen toetreding van Eu. Turkije verwaarloosd contacten met Iran en Arabische Landen om bij westen te horen wat ik vreselijk vind. Eu zal Turkse politiek in de negatieve zin beïnvloeden. Voor economische partnerschap heg ik niets tegen maar politiek mag het absoluut niet. Ik kan me inbeelden Turkije vraagt goedkeuring van Frankrijk om Kirkoek en Mousul TERUG te nemen
![]() ![]() ![]() macht te worden in M-Oosten waarom zouden FR, D en GB daar turkije moeten adviseren? [/b] Ik vind het ook vreselijk dat EU met Turkije speelt. Ze moeten duidelijk iets zeggen. Aangezien dat Turkije meer hervormingen heeft ingevoerd dan Roemenië en Bulgarije en zelfs Slowakijke mogen we nog niet tot Eu behoren muahaaha. Aantal mensen die tegen EU zijn blijft stijgen in Turkije. Vinden jullie dat Turkije in de EU moet? Ik sta liever naast VS dan EU. Ze zijn meer geloofwaardig.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() welke van de onderstaande betekenen het meest voor een doorsnee vlaming assertiviteit, nationalisme of racisme? Abi duzelt hatam olursa daha pembe caginda olan bir toz pembe cocugumda
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Fronske schreef
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() hehe lachwekkend waarom geen lobby vormen in België? Tuurlijk wil ik dit koude land zo snel mogelijk verlaten maar eerst produceren. Ik wil 4 �* 10 kindjes op aarde bregen. Goed voor jouw sociale zekerheid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
kandidaat stelde. Los dit op en jullie zijn lid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom wilt gij Kirkoek en Mousul veroveren terwijl ge goed genoeg weet dat de mensen daar niet bij Turkije willen horen. Evolueer, stop met te denken in termen van macht, en denk eerder aan welvaart, vooruitgang, vrijheid, solidariteit,...
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() fronske schreef
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() By the way ik heb misschien te harde termen gebruikt uit frustratie. Weet je hoeveel zaken dat we hebben verloren wegens onze ras? Mensen hebben complex tegen Turkse nationaliteit (nog altijd) Dat kan je niet vermijden met knuffelbelied eh ![]() [/quote] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Elke moslim is er één teveel...........
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Tuurlijk mogen jullie maar de Grieken mogen dan ook hun steden terug hebben waarvan jullie hen verdreven hebben. En dat is nog minder dan 100 jaar geleden. En over Cyprus gaan we maar zwijgen.
Citaat:
Citaat:
Maar ik geef toe. Turks beleid tot '04 ![]() ![]() Ooit had zelfs oud Turks premier Turgut Özal voorgesteld om van Turks gedeelte Monte-Carlo van Midden-Oosten te maken. Maar tja zielige regering (van turks cyprus) van toen had het geweigerd ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() kwoot elturco
Vinden jullie dat Turkije in de EU moet? Ik sta liever naast VS dan EU. Ze zijn meer geloofwaardig.. unkwoot Kan ik best geloven. EU is en blijft een politieke dwerg zonder politieke eenheid van bevel. Natuurlijk, voor jullie gaat het niet alleen om economie, je moet je eerst zwaar maatschappelijk aanpassen. Overigens duwt Bush jullie voortijdig naar ons toe. Voortijdig, voor ons. Het blijft een dubbeltje op zijn kant, maar ik blijf voor. Op termijn. Op termijn zullen jullie erbij zijn. Eno2 |
![]() |
![]() |