Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2004, 20:34   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Dit zei Ataturk voor een grote veldslag tijdens de onafhankelijkheidsstrijd:

Ik heb gehoord dat sommige kameraden het verlangen hebben terug te keren naar hun woonstreken omdat ze door grote gebreken niet geloven in de overwinning. Kameraden! Ik heb jullie niet met het dreigement van een geweer naar deze nationale strijd gebracht en jullie kunnen zien dat ik ook geen geweer heb om jullie hier te houden. Jullie kunnen teruggaan naar jullie woonstreken als jullie willen. Maar jullie moeten een ding weten. Ook als al mijn vrienden mij verlaten, als ik hier alleen in het parlement blijf, ik heb gezworen te gaan strijden. Als de vijand stap bij stap alles verovert en Ankara nadert, zal ik in een hand mijn geweer, in het andere hand een Turkse vlag pakken en de appelberg beklimmen. Hier zal ik in mijn eentje tot de laatste kogel tegen de vijand strijden. Hierna zal ik deze vlag om mijn borst binden en een martelaar worden. Terwijl deze vlag mijn stromende bloed absorbeert, zal ik voor de eer van mijn volk gedag zeggen tegen het leven. Ik zweer dit met jullie als getuigen.

Mustafa Kemal Atatürk

Na deze toespraak hebben de Turken de oprukkende Grieken verpletterend verslagen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 21:07   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Ja en?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 16:23   #3
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Welke zou een doorsnee vlaming kiezen?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 16:27   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmacioglu
We hebben EU niet nodig, integendeel zij hebben ons nodig. Meer economische samenwerking is wel welkom but WE DON'T NEED THEY!!! Laat die maar onderling elkaar optutten. Turkije moet een onafhankelijke politieke beleid voeren in M-Oosten. Als ze ons niet willen zullen we onze handen maar openen voor Arabische landen, Iran & Rusland!
We don't need THEM!

graag gedaan hoor

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 16:49   #5
JusticeLover
Banneling

Standaard

[size=6][/size]Vraag lezen(onderwerp) zou ik zeggen. En wat zijn ze toch sociaal! Bedankt voor je verbetering.
Oud 18 juni 2004, 17:01   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=6][/size]Vraag lezen(onderwerp) zou ik zeggen. En wat zijn ze toch sociaal! Bedankt voor je verbetering.
Wat IS de vraag?

Of Europa met Atatürk gaat strijden tegen de Grieken?
Of Europa net zoals Atatürk zal strijden tegen islam?

maar om nog eens terug te komen op je onderschrift:

Citaat:
Turkije moet een onafhankelijk- politiek- beleid voeren in M-Oosten. Als ze ons niet willen zullen we onze handen maar openen voor Arabische landen, Iran & Rusland!
Gaan jullie dan terug naar het moederland om daar samen met jullie landgenoten te genieten van de geneugten van de Arabische landen, Iran en Rusland?
Of wat is je bedoeling met dat onderschrift?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 juni 2004, 19:20   #7
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben EU niet nodig, integendeel zij hebben ons nodig. Meer economische samenwerking is wel welkom but WE DON'T NEED THEM!!! Laat die maar onderling elkaar optutten. Turkije moet een onafhankelijke politieke beleid voeren in M-Oosten. Als ze ons niet willen zullen we onze handen maar openen voor Arabische landen, Iran & Rusland!
Apparently you do!!! Sinds 1963( eerste kandidatuur) proberen jullie reeds er bij te komen, dus als we jullie echt NODIG hadden gehad, dan zatten jullie er reeds in. Maar blijkbaar is het te veel gevraagd de mensenrechten en de minderheden te respecteren evenals enkele grensgeschillen op te lossen. Mhhh... mischien is Iran en Rusland wel iets voor jullie, er zijn toch enkele gelijkenissen.
Economisch is de EU trouwens zeer vriendelijk geweest voor jullie land, sinds 1995 behoren jullie zelf tot de douane unie. Moest dat allemaal wegvallen... .
Oud 18 juni 2004, 19:23   #8
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke zou een doorsnee vlaming kiezen?
Ik begrijp je vraag niet. Kun je die mischien toelichten?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 19:24   #9
JusticeLover
Banneling

Standaard

Ik ben een Turk maar ben tegen toetreding van Eu. Turkije verwaarloosd contacten met Iran en Arabische Landen om bij westen te horen wat ik vreselijk vind. Eu zal Turkse politiek in de negatieve zin beïnvloeden. Voor economische partnerschap heg ik niets tegen maar politiek mag het absoluut niet. Ik kan me inbeelden Turkije vraagt goedkeuring van Frankrijk om Kirkoek en Mousul TERUG te nemen . Wij Turken zijn Aziaten totaal andere karakter als die van 'moderne en beschaafde' Europeanen die trots zijn op hun geschiedenis. Wat kan EU turkije op politiek vlak bijbrengen? Niets! Als Turkije meer zou samenwerken met Arabische landen kunnen we misschien fouten die in verleden zijn gebeurd vermijden in de toekomst. Iran is een niet te verwaarlozen land. Grote nucleaire kennis! De regering in Turkije voert alle hervormingen om tot Christelijke Unie (Europese Unie) te behoren . Ik ben voorstander van hervormingen die in Turkije gebeuren maar dat wordt toch niet geapprecieerd (al geluk). Turkije is op weg om DE grootste
macht te worden in M-Oosten waarom zouden FR, D en GB daar turkije moeten adviseren? [/b]

Ik vind het ook vreselijk dat EU met Turkije speelt. Ze moeten duidelijk iets zeggen. Aangezien dat Turkije meer hervormingen heeft ingevoerd dan Roemenië en Bulgarije en zelfs Slowakijke mogen we nog niet tot Eu behoren muahaaha. Aantal mensen die tegen EU zijn blijft stijgen in Turkije. Vinden jullie dat Turkije in de EU moet? Ik sta liever naast VS dan EU. Ze zijn meer geloofwaardig..
Oud 18 juni 2004, 19:27   #10
JusticeLover
Banneling

Standaard

welke van de onderstaande betekenen het meest voor een doorsnee vlaming assertiviteit, nationalisme of racisme? Abi duzelt hatam olursa daha pembe caginda olan bir toz pembe cocugumda
Oud 18 juni 2004, 19:37   #11
JusticeLover
Banneling

Standaard

Fronske schreef
Citaat:
Economisch is de EU trouwens zeer vriendelijk geweest voor jullie land, sinds 1995 behoren jullie zelf tot de douane unie. Moest dat allemaal wegvallen... .

Tja aalmoesjes van Eu hebben niet veel bijgebracht look! Maar douane unie is de oorzaak van zwakka valuta van Turkse Lire en ja wat we van EU hebben gekregen hebben toch mss 10 keer terugbetaald als schulden
Oud 18 juni 2004, 19:45   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij Turken zijn Aziaten totaal andere karakter als die van 'moderne en beschaafde' Europeanen die trots zijn op hun geschiedenis. Wat kan EU turkije op politiek vlak bijbrengen? Niets! Als Turkije meer zou samenwerken met Arabische landen kunnen we misschien fouten die in verleden zijn gebeurd vermijden in de toekomst. Iran is een niet te verwaarlozen land. Grote nucleaire kennis! De regering in Turkije voert alle hervormingen om tot Christelijke Unie (Europese Unie) te behoren . Ik ben voorstander van hervormingen die in Turkije gebeuren maar dat wordt toch niet geapprecieerd (al geluk). Turkije is op weg om DE grootste macht te worden in M-Oosten waarom zouden FR, D en GB daar turkije moeten adviseren?
Ik mag dan toch aannemen dat je zo snel mogelijk naar Turkije gaat vertrekken eens je groot geworden bent? Want ik zie totaal niet in wat je met die gedachtengang hier nog in Europa zou blijven rondhangen.

Oud 18 juni 2004, 20:25   #13
JusticeLover
Banneling

Standaard

hehe lachwekkend waarom geen lobby vormen in België? Tuurlijk wil ik dit koude land zo snel mogelijk verlaten maar eerst produceren. Ik wil 4 �* 10 kindjes op aarde bregen. Goed voor jouw sociale zekerheid Maar ook goed voor Turkish Pride. Onze revolutie gaat nog gebeuren. Tuurlijk wil ik naar Turkije terugkeren (ben hier geboren 8) ). Maar waarom nu? Geloof me als ik in Turkije 1/3 zou verdienen wat ik hier kan verdienen verlaat ik dit land onmiddelijk! Nu blij?
Oud 18 juni 2004, 20:38   #14
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook vreselijk dat EU met Turkije speelt. Ze moeten duidelijk iets zeggen. Aangezien dat Turkije meer hervormingen heeft ingevoerd dan Roemenië en Bulgarije en zelfs Slowakijke mogen we nog niet tot Eu behoren muahaaha.
Het is waar dat jullie op veel gebieden meer geschikt zijn en beter voldoen aan toegangs eisen dan vele nieuwe lidstaten, maar ze voldoen niettemin allemaal aan de toeganseisen : jullie daarentegen voldoen op drie gebieden niet:

Citaat:
Maar blijkbaar is het te veel gevraagd de mensenrechten en de minderheden te respecteren evenals enkele grensgeschillen op te lossen.
Dit is al het geval voor zo een veertig jaar, sinds jullie zich voor het eerst
kandidaat stelde. Los dit op en jullie zijn lid.

Citaat:
De regering in Turkije voert alle hervormingen om tot Christelijke Unie
Zever, christelijkheid heeft er niets mee te zien. Religie in de politiek is allang achterhaald in Europa. Mischien is het dat wat je stoort?

Citaat:
Ik kan me inbeelden Turkije vraagt goedkeuring van Frankrijk om Kirkoek en Mousul TERUG te nemen.
Citaat:
Turkije is op weg om DE grootste macht te worden in M-Oosten
Sorry, ik ga stoppen met discusieren met u. U bent duidelijk iemand die nog droomt van een machtig en groot Ottomaans rijk. Imperialisme en nationalisme zijn achterhaald, leiden enkel tot oorlog, ongelijkheid,.... .
Waarom wilt gij Kirkoek en Mousul veroveren terwijl ge goed genoeg weet dat de mensen daar niet bij Turkije willen horen.
Evolueer, stop met te denken in termen van macht, en denk eerder aan welvaart, vooruitgang, vrijheid, solidariteit,...
Oud 18 juni 2004, 21:48   #15
JusticeLover
Banneling

Standaard

fronske schreef
Citaat:
Waarom wilt gij Kirkoek en Mousul veroveren terwijl ge goed genoeg weet dat de mensen daar niet bij Turkije willen horen.
alsof Koerden in Turkije wel bij willen horen Als Turkije aan iedereen vroeg wat ze wouden hebben dan mogsten we alleen maar Anatolisch gebied hebben. Er woont in Kirkoek en Mousol ongeveer evenveel Koerden als Turkomaanen respectievelijk 5.5 en 4.5 mlj. En ja als je iemand van M-oosten was zou je me misschien beter verstaan Die steden zijn door Britten toegekend aan arabiers nog maar 100 jaar geleden. Nu zullen wss aan koerden toegekend worden door nog een imperialistische vetbrok Amerikanen. Mogen wij daar ooit terugnemen?

Citaat:
Zever, christelijkheid heeft er niets mee te zien. Religie in de politiek is allang achterhaald in Europa. Mischien is het dat wat je stoort?
Turks deel van Cyprus die voor hereniging stemde mag ook niet tot EU behoren toevallig zijn ze geen orthodoxen eh

By the way ik heb misschien te harde termen gebruikt uit frustratie. Weet je hoeveel zaken dat we hebben verloren wegens onze ras? Mensen hebben complex tegen Turkse nationaliteit (nog altijd) Dat kan je niet vermijden met knuffelbelied eh
[/quote]
Oud 23 juni 2004, 03:18   #16
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan je niet vermijden met knuffelbelied eh
We zullen het nooit meer doen;beloofd!

Elke moslim is er één teveel...........
Oud 23 juni 2004, 11:35   #17
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Turks deel van Cyprus die voor hereniging stemde mag ook niet tot EU behoren toevallig zijn ze geen orthodoxen eh
Tuttut, het was eerst onmogelijk gescheiden toe te treden: het moest verenigd toetreden of niet. Dit maakte in praktijk dat Turkije jarenlang een veto had, ongeacht wat het turks deel van het eiland dacht gebruikte ze het ook. Dus hebben ze maar afgezien van het verenigd toetreden.
Oud 23 juni 2004, 23:04   #18
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die steden zijn door Britten toegekend aan arabiers nog maar 100 jaar geleden. Nu zullen wss aan koerden toegekend worden door nog een imperialistische vetbrok Amerikanen. Mogen wij daar ooit terugnemen?
Tuurlijk mogen jullie maar de Grieken mogen dan ook hun steden terug hebben waarvan jullie hen verdreven hebben. En dat is nog minder dan 100 jaar geleden. En over Cyprus gaan we maar zwijgen.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 01:37   #19
JusticeLover
Banneling

Standaard

Tuurlijk mogen jullie maar de Grieken mogen dan ook hun steden terug hebben waarvan jullie hen verdreven hebben. En dat is nog minder dan 100 jaar geleden. En over Cyprus gaan we maar zwijgen.

Citaat:
Tuurlijk mogen jullie maar de Grieken mogen dan ook hun steden terug hebben waarvan jullie hen verdreven hebben.
Van welke Griekse steden hebben we ze verdreven? Ik denk dat je Izmir bedoelt maar Izmar was al heel lang Turks en ja tijdens zwakke periodes hebben ze het eventjes kunne bezetten 8)

Citaat:
En over Cyprus gaan we maar zwijgen.
Sinds 1571 wonen daar Turken hé. En de Grieken wonen daar nog altijd. En als ze willen herenigen is Turks deel altijd bereid voor hereniging. Misschien bedoel je Turkse reddingstroepen (hier bekend als Turkse invasie). Die waren daar ter hulp gegaan. Van 1961 - 1974 heeft Turkije VN gevraagd om in te grijpen steeds was men tolerant tegenover Griekse nationalisten onder leiding van Makarios. Turkije kon het niet verdragen dat landgenoten daar werden vermoord en verkracht. Ze waren daar om vrede te brengen. Er gaan toch niet zoveel liefdevolle dingens gebeuren hé waar Turken en Grieken samen in een eiland zijn en de Griekse populatie 3keer meer telt.
Maar ik geef toe. Turks beleid tot '04 was ondermaats. Men had communicatieproblemen met westen. Denktash was een held maar was niet slim genoeg om het westen te vertellen wat er gaande was. Diplomatisch waren grieken tot '04 beter.

Ooit had zelfs oud Turks premier Turgut Özal voorgesteld om van Turks gedeelte Monte-Carlo van Midden-Oosten te maken. Maar tja zielige regering (van turks cyprus) van toen had het geweigerd
Oud 2 juli 2004, 17:38   #20
eno2
Banneling

Standaard

kwoot elturco

Vinden jullie dat Turkije in de EU moet? Ik sta liever naast VS dan EU. Ze zijn meer geloofwaardig..

unkwoot

Kan ik best geloven.
EU is en blijft een politieke dwerg zonder politieke eenheid van bevel.
Natuurlijk, voor jullie gaat het niet alleen om economie, je moet je eerst zwaar maatschappelijk aanpassen.
Overigens duwt Bush jullie voortijdig naar ons toe.
Voortijdig, voor ons.
Het blijft een dubbeltje op zijn kant,
maar ik blijf voor. Op termijn.
Op termijn zullen jullie erbij zijn.

Eno2
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be