![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Islamitische scholen komen niet van de grond in Nederland
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ederland.dhtml Citaat:
Wat scheelt er dat zulke bijna geen vergunning kunnen krijgen ?? Is dit bevooroordeeld , of terecht ?? Hebben zulke scholen wel enig nut ?? Meisjes & jongens volledig gescheiden , juist of fout ?? Iedereen heeft er een ander beeld/inzicht over , maar .... hoe zou een goede maatschappij moeten verlopen (volgens jullie) ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat in 't verleden gebleken is dat de besturen van dat soort scholen meermaals sjoemelden met de subsidies, er oa reisjes naar Mekka mee financierden? Omdat examenfraude gepleegd werd? Enzovoorts...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Koepelorganisatie ISBO vindt dat islamitische schoolbesturen geen eerlijke kans krijgen. Om een nieuwe school te kunnen stichten, is een bestuur wettelijk verplicht aan te tonen dat het voldoende leerlingen trekt. Een belangrijke graadmeter is het aantal kinderen dat al op islamitische basisscholen zit. "Zelfs in Den Haag en Utrecht zijn er te weinig. Daar kunnen we nu echt geen middelbare school starten", merkt voorzitter Yusuf Altuntas op. Veel islamitische kinderen gaan nu naar andere basisscholen. Die leerlingen tellen niet mee." Bevooroordeeld natuurlijk. Bovenstaande graadmeter zegt weinig over het aantal leerlingen dat de middelbare school zal aantrekken. Een school kan er trouwens ook altijd mee stoppen of worden gesloten bij te weinig interesse? [/quote] Ja, uiteraard. Het bevordert de integratie van moslims in Nederland - zoals er ook een katholiek, vrij, joods,... scholennet mag zijn. Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 maart 2016 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Euh, hoe precies bevordert het hun integratie? Door hen te scheiden van hun niet-islamitische leeftijdsgenoten en -invloeden?
Lijkt mij eerder een belangrijke stap in het traject hoe-zorg-ik-ervoor-dat-mijn-kind-later-niet-aan-een-job-geraakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om dan nadien te gaan klagen dat werkgevers racisten zijn.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw mening is zoals steeds te gek voor woorden. Islamitisch onderwijs bevordert integratie voor geen meter, de islam legt immers beperkingen op die hier betekenen dat je hoe dan ook onvoldoende sociale vaardigheden aanleert, om in de samenleving te kunnen functioneren. Je kunt gerust stellen dat islamitisch onderwijs jongeren van hun kansen berooft, islam is immers vooral een leer die ieder aspect van het leven van mensen beheerst, vaak tegengesteld aan wat de samenleving verwacht, voor houdt, nodig vindt. Geen islamitische scholen dus, klaar met die islamitisering van deze samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, en dan worden er quota's opgelegd waarbij werkgevers moeten aannemen...nee dus, aan dat islamitisch onderwijs!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn toch landen waar in elk dorp wel 10 Islamitische scholen zijn. Gaat en gij zult vinden!
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet , waarom zou ik ??
Man & vrouw horen evenwaardig te zijn , ze zijn het zelfs ook !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |