![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij (of zij) kan natuurlijk seksueel getinte handelingen plegen.
Dat was toch dat dat wij vroeger noemden "doktertje spelen" ? Is dat misbruik ? Of is dat "groeien en ontdekken" ? Het kan natuurlijk wel dat hij (of zij) andere kinderen dwingt met geweld, of afdreigt met geweld. Dat zou ik dat afwijkende agressief gedrag noemen, maar toch geen "seksueel" misbruik. Zitten we nog altijd met een Dutroux-complex ? Of zit ik op een verkeerd seksueel spoor ? titel: Internaat onderzoekt misbruik door elfjarige leerling http://www.standaard.be/cnt/dmf20160309_02174000 Ik durf geen tekst meegeven, 't is misschien uit het betalend gedeelte. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelf pleegzorg gedaan en misbruikte kinderen opgevangen. Stel deze vraag eens aan mensen uit de jeugdpsychiatrie - op dit forum ga je geen antwoorden vinden. De wereld is veel meer (en slechter) dat wat er iemand in gedachten van maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij/zij kan seksueel misbruik plegen. Een heel andere vraag is natuurlijk of hem/haar schuld kan worden toegerekend.
(Vergelijk het met iemand die ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard. Het misdrijf wordt wel begaan, maar dat neemt niet weg dat hij/zij niet schuldig wordt verklaard). |
![]() |
![]() |