Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2016, 17:29   #1
AndreasFirewolf
Vreemdeling

Standaard Nexit, nederland uit de EU

Een week geleden had ik de britten geadviseerd om in de EU te blijven. Maar na afgelopen weekend ben ik om. De britten kunnen beter uit de EU. En Nederland ook. En Denemarken, Zweden, Finland, Belgie, Frankrijk, et cetera, De EU-leiders hebben me helemaal overtuigd: Ze lijden collectief aan chronische stompzinnigheid. Of wellicht is er een ernstige uitbraak van Gekke Mensen Ziekte, een variant van gekke koeien ziekte.
.
Wat mij overtuigd heeft? Het volstrekt gestoorde plan om Turkije in het Schengen verdrag op te nemen en met Turkije te gaan onderhandelen aan deelname aan de EU. Wanneer er in Ankara een bomaanslag gepleegd wordt, bombarderen de Turken de Koeren. Zonder enig onderzoek of zij er iets mee te maken hebben. Turkije is in een paar jaar tijd afgegleden tot een Islamitische dictatuur van bedenkelijk niveau. Daarmee onderhandel je niet. Zeker niet over deelname aan de EU.
.
Wat gebeurt er als Turkije toetreed tot Schengen? De Turkse grens is zo lek als een mandje. Heroine, wapens en terroristen komen zo van Afghanistan Turkije binnen. Ben je eenmaal in Turkije, dan zijn er geen grenscontroles meer.
.
Hoe kan het, dat de EU-leiders met zulke idiote voorstellen komen ???? Hebben we te maken met een alien-invasie en zijn de echte mensen verwisseld door marionetten, die alleen nog maar verkeerde dingen doen? Is er sprake van een samenzwering om de EU op te blazen en een Europese revolutie te veroorzaken? Ik kan me voorstellen, dat er mensen zijn die beginnen te geloven in dat soort verklaringen. Maar voor een samenzwering is bij alle deelnemers vereist, dat men de bek kan houden en dat men intelligent is. Wanneer men gelooft in een samenzwering, overschat men de intelligentie van onze zeer geachte of zeer verachte leiders. Zelf geloof ik liever in chronische stompzinnigheid. Onze leiders lijden wellicht aan ernstig slaapgebrek, zijn aan de pillen en lopen nu als zombies rond, en komen met voorstellen, waar geen zinnig mens ooit aan zou denken. Wellicht tijd voor doping-controles van onze zeer geachte leiders. Of misschien een jaarlijkse APK-keuring door een team van klinische psychiaters, zodat de meest ontspoorde gevallen tijdig kunnen worden opgesloten en platgespoten.
.
NEXIT: Turkije in Schengen :: Nederland uit de EU
Als dit idiote plan doorgaat, dan ben ik van mening, dat Nederland uit de EU en uit de euro moet stappen. Dan roepen we op tot een referendum over Nexit. Veel zinniger dan een referendum over Oekraine.
.
Alternatief plan
Ik zou het onfatsoenlijk vinden om een plan af te schieten, zonder zelf met een goed alternatief te komen. In de bijlage 'refugee.txt' vindt u een plan hoe de vluchtelingen-crisis wel aangepakt kan worden. Het is in het engels, ik heb momenteel geen tijd om te vertalen. Ik heb deze tekst toegestuurd aan Mr. Donald Tusk, President of the European Council
.
Het voordeel van deze engelse tekst: U kunt hem doorsturen en op andere sites publiceren. Aangezien onze zeer geachte leiders volkomen doorgedraaid zijn, zit er niets anders op dan zelf de problemen op te lossen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt refugee.txt‎ (4,3 KB, 119x gelezen)
AndreasFirewolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 17:42   #2
Peche
Banneling

Standaard

En wat dan, als iedereen uit de EU is? Wat ontstaat daaruit? Separatisme en separatisme is the dark side of the Force. Het zal ons uit elkaar scheuren en alle bruggen opblazen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 17:43   #3
eno2
Banneling

Standaard

Link naar de voorgestelde toetreding tot Schengen please.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 17:54   #4
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En wat dan, als iedereen uit de EU is? Wat ontstaat daaruit? Separatisme en separatisme is the dark side of the Force. Het zal ons uit elkaar scheuren en alle bruggen opblazen.
Er bestaat nog zoiets als verdragen. De Nato is daar een mooi voorbeeld van, of de Benelux, de EGKS, de ....
Oud 16 maart 2016, 17:59   #5
Peche
Banneling

Standaard

Ze willen net uit elkaar omdat de verdragen niet meer toepasbaar zijn op deze tijden Lukkas.
Oud 16 maart 2016, 18:15   #6
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze willen net uit elkaar omdat de verdragen niet meer toepasbaar zijn op deze tijden Lukkas.
Ik denk eerder dat er te veel bemoeienissen zijn met de binnenlandse politiek van de lidstaten. Ieder land heeft zijn eigenheid en ik vind dat dat zo moet blijven. Louter economische verdragen lijken mij daarom veel meer voor de hand liggend en werkbaarder.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 maart 2016 om 18:16.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:25   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik denk eerder dat er te veel bemoeienissen zijn met de binnenlandse politiek van de lidstaten. Ieder land heeft zijn eigenheid en ik vind dat dat zo moet blijven. Louter economische verdragen lijken mij daarom veel meer voor de hand liggend en werkbaarder.
Soevereiniteit van naties is een onaantastbaar principe en in zekere zin is de soevereiniteit van het individu dat ook.

Het is deze maximale waarde waar de klotehommels volksverraders vanaf willen. Zo zal het niet lukken, de timing, methodiek en het opgelegde ritme zal de ganse trein doen ontsporen. Goed nieuws in feite, maar chaos in het verschiet...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:27   #8
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Soevereiniteit van naties is een onaantastbaar principe en in zekere zin is de soevereiniteit van het individu dat ook.

Het is deze maximale waarde waar de klotehommels volksverraders vanaf willen. Zo zal het niet lukken, de timing, methodiek en het opgelegde ritme zal de ganse trein doen ontsporen. Goed nieuws in feite, maar chaos in het verschiet...
De linkse anarchisten willen ons in Mao-pakjes steken en tot in het oneindige indoctrineren. Behalve de import, die mogen doen wat zij willen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 maart 2016 om 18:34.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:36   #9
eno2
Banneling

Standaard

De EU draait op neoliberale concepten en niet op linkse. Wat een gebazel.
Oud 16 maart 2016, 18:37   #10
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat dan, als iedereen uit de EU is? Wat ontstaat daaruit?
Eender wat daaruit ontstaat zal 100x beter zijn dan wat we nu hebben.

Btw The dark force dat zijn Merkel, Juncker, Verhofstadt...
Zij willen Europa het licht doven in Europa.
Voorgoed.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 16 maart 2016 om 18:43.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:44   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De EU draait op neoliberale concepten en niet op linkse. Wat een gebazel.
Klopt. Het blijft een verbazend schouwspel om rechtse luitjes de EU te horen bekritiseren als een links concept.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:50   #12
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Klopt. Het blijft een verbazend schouwspel om rechtse luitjes de EU te horen bekritiseren als een links concept.
Links, rechts, averechts...
In deze tijd ben je simpelweg voor of tegen het overleven van Europa als cultureel/biologische entiteit.
Ik ben voor.
Hoe zit het met jou?
Oud 16 maart 2016, 18:54   #13
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Links, rechts, averechts...
In deze tijd ben je simpelweg voor of tegen het overleven van Europa als cultureel/biologische entiteit.
Ik ben voor.
Hoe zit het met jou?
Jij en ik zijn een biologische entiteit. Europa niet. Wellicht zit je op één of ander spoor dat veeleer cultureel is dan biologisch.
Oud 16 maart 2016, 18:55   #14
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Volgens mij is er teveel bestuur. Als landen nu hun eigen ding gaan doen, de kop in het zand steken zal er op de lange termijn niets opgelost geraken.
Oud 16 maart 2016, 18:56   #15
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Eender wat daaruit ontstaat zal 100x beter zijn dan wat we nu hebben.

Btw The dark force dat zijn Merkel, Juncker, Verhofstadt...
Zij willen Europa het licht doven in Europa.
Voorgoed.
Be careful what you wish for.
Oud 16 maart 2016, 19:00   #16
eno2
Banneling

Standaard

Je leest hier slag om slinger quasi neofascistische retorieken zogezegd uit bezorgdheid voor het overleven van Europa. Van de twee één.
Oud 16 maart 2016, 19:08   #17
Thuleander

Standaard

Citaat:
Jij en ik zijn een biologische entiteit. Europa niet. Wellicht zit je op één of ander spoor dat veeleer cultureel is dan biologisch.
Europa is een biologische entiteit met een unieke fauna en flora, waartoe jij en ik ook behoren.
Wanneer grote aantallen niet-Europese planten of dieren in het Europese ecosysteem terechtkomen dan heeft dat meestal een nefast effect op de Europese fauna en flora.
Oud 16 maart 2016, 19:10   #18
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa is een biologische entiteit met een unieke fauna en flora, waartoe jij en ik ook behoren.
Wanneer grote aantallen niet-Europese planten of dieren in het Europese ecosysteem terechtkomen dan heeft dat meestal een nefast effect op de Europese fauna en flora.
Zo kenden wij in de middeleeuwen de aardappel en de tomaat niet.
Oud 16 maart 2016, 19:15   #19
Thuleander

Standaard

Citaat:
Zo kenden wij in de middeleeuwen de aardappel en de tomaat niet.
En de pompoen.

Wat is je punt?
Oud 16 maart 2016, 19:16   #20
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de pompoen.

Wat is je punt?
U bent verstandiger dan dat ik dat moet uitleggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be