Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2004, 05:52   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard Denk 2 maal na, separatisten!

Charles Piqué is niet van plan om Vlaanderen te volgen in de separatistische waanzin.
Hij liet geen twijfel bestaan:"Als Vlaanderen wil splitsen, is het Brussel kwijt, tesamen met alle inkomsten, Belgische én vooral Europese die het genereert."

Zoals ik reeds lang vermoedde: het splitsingsavontuur zorgt waarschijnlijk voor meer financiële kosten, dan baten.
Oud 27 oktober 2004, 06:29   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Mss is brussel zijn water, electriciteit en zijn hinterland kwijt...
Nog nooit op een (belgische) kaart gekeken en geconstateerd dat brussel geënclaveerd is in Vlaanderen?
Ik denk niet dat VB politici dit feit NIET zullen uitspelen.
Oud 27 oktober 2004, 06:43   #3
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

hahaha, laat brussel maar proberen van ambetant te doen. Ze zullen wel rap inbinden
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 07:12   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Dan moeten ze wel de absolute meerderheid hebben.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 08:17   #5
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Charles Piqué is niet van plan om Vlaanderen te volgen in de separatistische waanzin.
Hij liet geen twijfel bestaan:"Als Vlaanderen wil splitsen, is het Brussel kwijt, tesamen met alle inkomsten, Belgische én vooral Europese die het genereert."

Zoals ik reeds lang vermoedde: het splitsingsavontuur zorgt waarschijnlijk voor meer financiële kosten, dan baten.
A/ Het is niet Picqué die de koers van Brussel bepaalt maar de bevolking, want eens de draad met Vlaanderen doorgeknip moet er toch iemand die 20% werklozen en waarschijnlijk nog veel meer CPAS-ers en waarschijnlijk nog veel meer beroepsziekenkassers en waarschijnlijk nog eens zoveel illegalen dragen.
B/ Als je de woorden van Picqué goed analyseert merk je dat hij niet gezegd heeft... als we splitsen maar als Vlaanderen zich van ons afkeert (kleine nuance)
C/ Hij heeft het over de 20% van het BNP dat in Brussel wordt gegenereerd. Welnu, als een multnational, of een bedrijf tot over zijn oren moet worden belast om de ongeloofljk hoge overheadkosten van Brussel te betalen zullen ze binnen de 10 microseconden naar een andere, minder dure en eveneens geografisch centrale staat verhuizen.
En dit hoeft niet nodzakelijk Vlaanderen te zijn hoor, Straatsburg is ook niet ver.
D/ Op dit ogenblik is Brussel een PS diktatuur met alle (on)sociale gevolgen van dien. Deze stad zal met zulk een bestuur zeker niet de hoofdstad van Europa blijven.
E/Als de cashflow van Vlaanderen stopt ontstaat er zulk een bestuurscrisis dat Brussel op één twee drie zal smeken om terug bij Vlaanderen te mogen horen.
De échte vraag is dan of Vlaanderen dat tegen die tijd nog zal willen.
Ik wil in die context wel eens de uitslag zien als er in Vlaanderen een volksraadpleging wordt gehouden met de vraag: wilt U de overwegend islamitische stad Brussel terug bij Vlaanderen tegen een kostprijs van x aantal euro per hoofd en per jaar?
F/ De inkomsten van Brussel bestaan voor een niet onaardig gedeelte uit huur van overheidsgebouwen: die huurprijs zal dramatisch vallen wegens oppervlakte te veel na een installeren van een alternatieve Vlaamse administratie in andere Vlaamse steden.
In die context ben ik voorstander van het verdelen van de administratie over alle Vlaamse hoofdsteden.
...

Let op: deze argumenten zijn zo maar uit de losse pols opgeborreld uit mijn ontwakend brein bij het beluisteren van mijn dagelijkse portie "la premiére".

Off topic: ik heb een nieuw Frans woord geleerd: ik weet evenwel niet hoe je het schrijft maar ik vind het toch typerend voor de waalse taalracisten om dit te gebruiken om hun bevolking nog wat meer op te stoken.
"épouventaille": en dan hebben ze het uiteraard over het VB.
Oud 27 oktober 2004, 09:06   #6
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Vlaanderen kan toch perfect zonder Brussel?
Oud 27 oktober 2004, 09:51   #7
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Antwerpen kan ook perfect zonder Vlaanderen.
Oud 27 oktober 2004, 10:38   #8
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Vlaanderen kan toch perfect zonder Brussel?
Inderdaad, maar niet andersom want als je de woorden van Picqué en zeker zijn besluit nog eens voor de ogen (of oren) haalt heeft hij deze nonsens gezegd alleen maar om zichzelf op te pompen en om wat met de spieren te rollen voor een eventuele communaotaire ronde.

Als hij zegt: Als Vlaanderen een communautair avontuur wil bedoelt hij dus duidelijk:

.... als Vlaanderen er moest aan denken om minder of helemaal niets meer in de bodemloze put van de PS veroorzaakte krater te storten...
Oud 27 oktober 2004, 11:14   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meer nog, Brussel is de garantie dat het Vlaemsche republiekje er nooit zal komen !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 12:00   #10
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

België heeft die garantie niet eens nodig.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 12:17   #11
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als er een splitsing zou zijn ben ik er zeker van dat de meerderheid van de Brusselaars voor een aansluiting van Brussel aan Frankrijk zouden kiezen.
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 12:22   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
A/ Het is niet Picqué die de koers van Brussel bepaalt maar de bevolking,
Als Piqué in één adem van Brussel een democratisch bestuurde stadsstaat wil maken, dan geef ik misschien zelfs mijn woonst in de Keizerlijke Stede op.
Dan vaar ik naar Brusselland, daar is er een betere stee.

Citaat:
want eens de draad met Vlaanderen doorgeknip moet er toch iemand die 20% werklozen en waarschijnlijk nog veel meer CPAS-ers en waarschijnlijk nog veel meer beroepsziekenkassers en waarschijnlijk nog eens zoveel illegalen dragen.
Alle categorieën die jij daar los ut je ochtendpols schudt, kunnen in geval dat Brussel zefstandig wordt, probleemloos de jobs inpikken van de Vlamingen, die dan niet min of meer zijn dan buitenlanders, ex-pats, ja zelfs allochtonen.
Of die in een zelfstandig Brussel nog langer gewenst zijn, is dus met het oog op jobcreatie maar zeer de vraag......

Citaat:
B/ Als je de woorden van Picqué goed analyseert merk je dat hij niet gezegd heeft... als we splitsen maar als Vlaanderen zich van ons afkeert (kleine nuance)
Gaan we politici nu al verdenken van enige nuance in hun uitspraken?
De boodschap was m.i. 'loud&clear': Ga uw gang, Vlaanderen, maar kom nadien niet janken.

Citaat:
D/ Op dit ogenblik is Brussel een PS diktatuur met alle (on)sociale gevolgen van dien. Deze stad zal met zulk een bestuur zeker niet de hoofdstad van Europa blijven.
Herneem deze glazen-bol-sessie.
Je werktuig staat wschl. een week te vroeg op winteruur.
Check and doublecheck d.m.v. koffiedik, en theeblaadjes.

Citaat:
Let op: deze argumenten zijn zo maar uit de losse pols opgeborreld, uit mijn ontwakend brein
Ook al geen ochtendmens, waarde Fieseler?
Oud 27 oktober 2004, 12:23   #13
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Nog nooit op een (belgische) kaart gekeken en geconstateerd dat brussel geënclaveerd is in Vlaanderen?
U bent niet goed wijs. Hebt u niet vergeten dat het illegaal was? Denkt u dat de landen van de EU en van de NAVO het goed zullen vinden dat hun vertegenwoordigers niet meer over water beschikken?
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 15:39   #14
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Fijn , dan kunnen we mss nog eens een luchtbrug zien gelijk die naar Berlijn . Daar is t blokkerende regime ook serieus belachelijk uitgekomen . Mss ene oplossing voor t Blok 8)

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 15:43   #15
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
U bent niet goed wijs. Hebt u niet vergeten dat het illegaal was? Denkt u dat de landen van de EU en van de NAVO het goed zullen vinden dat hun vertegenwoordigers niet meer over water beschikken?
Daar kan op termijn mss oorlog van komen . Kunnen we via de Navo de Vlaamse republiek omverwerpen .

Nee , serieus , juiste analyse . Als die jonge Vlaamse staat dan al credibiliteit hefet , dan kan hij die in dergelijke actie nog verliezen ook . Om nog maar t zwijgen over de diplomatieke acties die daar door de rest van de wereld tegen ondernomen zouden kunnen worden .

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:07   #16
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Zaventem is Vlaams en bovendien is Brussel maar 1 van de vele steden die Vlaanderen zal tellen.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:12   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik twijfel er nogal sterk aan dat dat voor meer kosten dan baten zou zorgen. Dat gezegd zijnde, zélfs als dat al het geval mocht blijken (wat ik niet geloof) wil ik nog dat België opgedoekt wordt.

Omdat het hééééééééél misschien financieel zou tegenvallen tweederangsburger in Belgique blijven zeker? Nee dank u, trots en zelfrespect hebben ook hun waarde.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:13   #18
Olivier
Banneling

Standaard

Brussel gaat zijn luchthaven ook opeisen en waarschijnlijk ook krijgen, zeker als ze een europees district willen worden.

Als het moet pakken ze gewoon territorium van Vlaanderen af, ze stellen toch niks voor,de Vlamingen.

Maar zover komt het nooit.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:22   #19
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Brussel gaat zijn luchthaven ook opeisen en waarschijnlijk ook krijgen, zeker als ze een europees district willen worden.

Als het moet pakken ze gewoon territorium van Vlaanderen af, ze stellen toch niks voor,de Vlamingen.

Neem eens een cursus Internationaal recht voor beginnelingen door, wil je? Dan moeten we zo'n idiote praat al niet meer horen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:24   #20
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier

Want gelukkig hebben wij uw partij, die een mega-overwinning gaat behalen in de volgende verkiezingen dank zij dat Vlaams gepeupel.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be