Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2016, 17:45   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Leven in het islamparadijs.

Citaat:
Laura Passoni liet in juli 2014 alles in België achter en vertrok samen met haar Tunesische echtgenoot naar Syrië. Ze nam haar zoontje mee. De vrouw hoopte daar een beter leven te kunnen uitbouwen. Van IS had ze toen naar eigen zeggen nog nooit gehoord.

Passoni was sowieso al bekeerd tot de islam. Door die propaganda van IS radicaliseerde ze. Daardoor raakte ze ervan overtuigd dat het kalifaat van Al-Baghdadi (de leider van IS) de enige plaats was op aarde waar echte moslims konden samenleven, en dat het de perfecte plek zou zijn om haar zoontje op te voeden.
Nadat ze beslist had naar Syrië te trekken, kwam ze uiteindelijk via een cruise op de Middellandse Zee in Izmir, in Turkije. Nadat de cruiseboot daar was aangemeerd, stapten zij, haar echtgenoot en zoontje niet meer terug op het schip. Via Izmir raakte Passoni in Al Bab in Syrië waar de drie in een appartementje gingen wonen.

‘Vrouwen hebben geen rechten in het kalifaat’

Maar hoewel ze voor haar vertrek naar Syrië nog het ideale beeld had van de staat van ISIS daar, merkte ze ter plaatse al snel dat het leven daar niet was zoals ze het zich had voorgesteld. 'Er werd geen geweld tegen mij gebruikt. Maar ik mocht bijvoorbeeld het huis niet meer verlaten.' De dagen van de vrouw bestonden uit koken, kuisen en zorgen voor haar zoontje. En daar bleef het meestal bij.

‘Mijn man werkte voor IS, maar ik mocht niet werken’, gaat Passoni verder. Ze mocht ook niet op het internet, tenzij haar man naast haar zat. ‘Vrouwen hebben geen rechten in het kalifaat. Zonder mijn man mocht ik het huis niet uit. Ik moest ook telkens een boerka dragen. Uiteindelijk voelde ik me een gevangene.’

Stilaan besefte Passoni dat ze een grote vergissing had begaan, zo zegt ze. ‘De propagandafilmpjes klopten niet. Ze hebben me iets wijsgemaakt.’

Het deed de 30-jarige vrouw beslissen om na 2 maanden in Syrië haar ouders te smeken haar te komen halen. Maar dat bleek allesbehalve gemakkelijk. ‘Als je er bent, is het bijna onmogelijk om nog terug te keren’, aldus Passoni . Pas nog een half jaar later lukte het de 30-jarige vrouw uiteindelijk om aan IS te ontsnappen. Ze kon wegvluchten en het vliegtuig nemen naar Turkije. Van daaruit nam ze het vliegtuig naar Charleroi.

Passoni werd daarmeteen opgepakt voor verhoor , en uiteindelijk werd ze ook, met uitstel, veroordeeld voor deelname aan de activiteiten van een terroristische groep . Ze kreeg ook een boete van 15.000 euro. Maar dat was uiteindelijk nog het minste, aldus Passoni ‘Mijn leven is nu verwoest door ISIS. Daarom wil ik vrouwen die van plan zijn om naar daar te trekken waarschuwen: doe het niet! Maak niet de fout die ik maakte. Laat je niet brainwashen!’
uit DSonline
Heel erg dat vrouwen in die fameuze moslimlanden als minderwaardige fokbeesten worden gebruikt en van de ene straf in de andere leren wat ze mogen en vooral niet mogen...
Nog erger vind ik dat er in ons en omringende landen nog hypocrieten rondlopen, zelf moslim of niet, die de pretentie hebben te doen alsof wij nog moeten leren hoe we moeten leven! Ze zullen ons eens uitleggen wat democratie is! Ze zullen ons aan ons verstand brengen dat wij rechtse racisten zijn die eigenlijk allemaal bij het VB horen en op die manier politiek uitgeschakeld worden...
Om te kotsen dat er hier nog zo'n lieden geduld worden en we ze nog mogen kweken met ons belastinggeld en toezien hoe ze onze maatschappij proberen weer naar de middeleeuwen te brengen met hun barbaarse islam die schaamteloos profiteert van wat zij onze "godsdienstvrijheid" noemen...
Wat voor politieke en andere idioten lopen er hier toch nog rond die hun spelletje meespelen, zogezegd vanwege de "democratie"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 17:56   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heel erg dat vrouwen in die fameuze moslimlanden als minderwaardige fokbeesten worden gebruikt en van de ene straf in de andere leren wat ze mogen en vooral niet mogen...
Nog erger vind ik dat er in ons en omringende landen nog hypocrieten rondlopen, zelf moslim of niet, die de pretentie hebben te doen alsof wij nog moeten leren hoe we moeten leven! Ze zullen ons eens uitleggen wat democratie is! Ze zullen ons aan ons verstand brengen dat wij rechtse racisten zijn die eigenlijk allemaal bij het VB horen en op die manier politiek uitgeschakeld worden...
Om te kotsen dat er hier nog zo'n lieden geduld worden en we ze nog mogen kweken met ons belastinggeld en toezien hoe ze onze maatschappij proberen weer naar de middeleeuwen te brengen met hun barbaarse islam die schaamteloos profiteert van wat zij onze "godsdienstvrijheid" noemen...
Wat voor politieke en andere idioten lopen er hier toch nog rond die hun spelletje meespelen, zogezegd vanwege de "democratie"!
Citaat:
Stilaan besefte Passoni dat ze een grote vergissing had begaan, zo zegt ze. ‘De propagandafilmpjes klopten niet. Ze hebben me iets wijsgemaakt.’
Oud 22 april 2016, 08:57   #3
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Zitten we niet allemaal gevangen

Op het cruiseschip van ons leven

?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 09:00   #4
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

?
Oud 22 april 2016, 09:42   #5
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
X2
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 10:34   #6
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

?
De ene op een cruiseschip, de andere in een gammel bootje...
Oud 22 april 2016, 11:06   #7
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn in Brussel alvast bezig het Kalifaat te installeren:

Citaat:
Ze was weliswaar in Brussel aan het rondkijken, maar liefst van al wilde ze naar Vlaanderen. En ze somde de voordelen van mijn heimat op. Het is er goedkoper en groener. Betere scholen en meer opvang. En ze kan er haar hoofddoek uitdoen.

Van verbijstering wist ik even niet wat zeggen. "Van mijn man moet ik die niet dragen", zei ze. Maar de opmerkingen op straat was ze beu. Het werd te gortig, en te bedreigend. In Brussel voelde ze zich niet meer veilig zonder hoofddoek. In Vlaanderen zou ze daar geen last van hebben.
Bron: http://www.demorgen.be/opinie/ze-wet...igen-b46b273a/
Oud 22 april 2016, 14:06   #8
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Vrouwelijke voorstander van de sharia indervindt dat leven onder de sharia een hel is voor vrouwen. Oh ironie
Oud 22 april 2016, 14:09   #9
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Vrouwelijke voorstander van de sharia indervindt dat leven onder de sharia een hel is voor vrouwen. Oh ironie
Ze gaat het op een lopen zetten naar Europa.
Oud 22 april 2016, 14:51   #10
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ze zijn in Brussel alvast bezig het Kalifaat te installeren:

Bron: http://www.demorgen.be/opinie/ze-wet...igen-b46b273a/
die stomme zever over die stomme vod hang stilaan de kloten uit , wij zijn hier NIET Islamitisch t'zijn zij die hier willen komen wonen .... heb ze niet uitgenodigd .... ZIJ DRINGEN hunzelf gewoon maatschappelijk op ,, en sommige onnozelaars doen daar massaal aan mee.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 16:02   #11
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
die stomme zever over die stomme vod hang stilaan de kloten uit , wij zijn hier NIET Islamitisch t'zijn zij die hier willen komen wonen .... heb ze niet uitgenodigd .... ZIJ DRINGEN hunzelf gewoon maatschappelijk op ,, en sommige onnozelaars doen daar massaal aan mee.
En die onnozelaars zitten allemaal in de Belgische politiek.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 16:09   #12
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En die onnozelaars zitten allemaal in de Belgische politiek.
Ze zijn zeer achterlijk bij de traditionele partijen. De enige die er mij nog intelligent uitzien zijn DeGucht; DeWinter en DeWever.
Oud 22 april 2016, 16:37   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ze zijn zeer achterlijk bij de traditionele partijen. De enige die er mij nog intelligent uitzien zijn DeGucht; DeWinter en DeWever.
Achterlijk wellicht niet maar wel hypocriet!
Sommige politiekers zouden om het even wie en wat achternalopen als het hen maar profijt en stemmenwinst kan opleveren!
Welke zinnige mens kan nu voor de islaminvasie en zijn vertegenwoordigers zijn?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 16:46   #14
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige politiekers zouden om het even wie en wat achternalopen als het hen maar profijt en stemmenwinst kan opleveren!
Verraders dat zijn het dan. Een rondje kak en rotte groenten over het marktplein; dat zal ze leren...
Oud 22 april 2016, 16:49   #15
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wij ze gaan moeten het leven zo zuur mogelijk maken gelijk koude pap , zodanig dat ze zelf opkrassen van miserie ... den enige uitweg kan zijn..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be