![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ben ik een racist als ik anti religie ben? Ik heb helemaal niets tegen mensen van een andere afkomst maar ik heb iets tegen mensen die hun geloof in de openbaarheid brengen. Huidskleur en afkomst doen hier niet toe. Bijvoorbeeld ik wil niet geholpen worden in het gemeentetehuis door iemand die zijn religie in de openbaarheid brengt. Nogmaals dit ongeacht huidskleur of afkomst.
De definitie volgens Wikipedia is: elke vorm van onderscheid, uitsluiting, op basis van afkomst, huidskleur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel als je tegen islam bent.
Alle andere "religies" mogen bespot, gehekeld, afgefakt... worden, dat is zelfs aanbevolen en super progressief. Behalve de religie van de vvrede, want die is "vrede", en jij bent 'n racist, nazi, islamofoob, xenofoob.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Nee, naar mijn mening niet.
Het woord is de laatste jaren te veel gebruikt te pas en vooral te onpas. Hierdoor is het serieus uitgehold en voor mij betekenisloos geworden. Zijn we trouwens niet allemaal van hetzelfde 'ras' als we maar lang genoeg teruggaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Religie krijg je niet mee bij de geboorte. huidskleur, haarkleur, groot, klein,en al het ander wel.
Religie is een eigen keuze, al dan niet opgedrongen. Als volwassene kan je de keuze maken. Tegen een sekte(religie) zijn die geweld en verkrachting goedkeurt of gewoon waarden heeft die niet de jouwe zijn is geen racisme.
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Islamofobie wordt nogal gauw gelijkgetrokken met racisme, terwijl het verschil erg groot is. Ik ben van mening dat het gezond is om islamofobie te zijn en dat dit ook geen taboe mag zijn. Maar kan je in België aangeklaagd worden voor islamofobie? Ik vind dat er naar elke godsdienst met argwaan moet gekeken worden, zeker indien die godsdienst normen hanteert welke compleet loodrecht staat tegenover de normen van onze "verlichte" samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is in het belang van de moslims het woord 'fobie' te gebruiken voor tegenstanders van hun godsdienst. Het bevestigt het ongeoorloofde karakter van kritiek op hun sekte.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Uitroeien ..... met de gewassen eraan ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt u iets tegen een katholieke processie door de dorpsstraten? Of tegen de Bloedprocessie in de stad Brugge? Of tegen de paardenzegening in Mater? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U lijkt te pleiten voor een gedachtepolitie. U zit op gevaarlijk terrein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb iets tegen elke religie. Ook tegen de processies en dergelijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb iets tegen elke religie. Ook tegen de processies en dergelijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is niet racistisch. Gewoon onverdraagzaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb iets tegen elke religie. Ook tegen de processies en dergelijke. Nu ga ik daar niet actief tegen is. Hetzelfde als morgen moslims een of andere optocht houden, maar ik wantrouw elk geloof dat zijn wil tracht op te leggen. In onze contreien heeft de Roomse ook lelijk gehuishouden. IS was er niets tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Neen geen gedachtenpolitie, maar de vrijheid om te denken wat ik wil. Er is niets verkeerd om bv islam met argwaan te bekijken, zeker indien de waarden van Islam loodrecht staan tegenover het vrij denken. Nu is ieder in gedachten vrij, ook iemand die Islam volgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |