Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2016, 22:39   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard Lachen met stakingen.

Het wordt echt komisch.
Nu staken gasten die nog geen fatsoenlijk diploma hebben en 4000 netto krijgen vanaf het begin.

En al die onnozele reizigers die een hoop geld betaald hebben staan voor nougabollen daar in Zaventem.

Ik lach mij te pletter.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 22:57   #2
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Je moet maar ruiken waarover het hier handelt, maar ik vermoed dat het over de staking bij de luchtverkeersleiders handelt.

Absoluut niet te onderschatten job, met lange uren en bijzonder veel verantwoordelijkheid.

Ik weet trouwens niet wat je bazelt over "geen fatsoenlijk diploma". De opleiding tot luchtverkeersleider is behoorlijk zwaar. De overgrote meerderheid van kandidaten haakt af tijdens de opleiding.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 23:04   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je moet maar ruiken waarover het hier handelt, maar ik vermoed dat het over de staking bij de luchtverkeersleiders handelt.

Absoluut niet te onderschatten job, met lange uren en bijzonder veel verantwoordelijkheid.

Ik weet trouwens niet wat je bazelt over "geen fatsoenlijk diploma". De opleiding tot luchtverkeersleider is behoorlijk zwaar. De overgrote meerderheid van kandidaten haakt af tijdens de opleiding.
Lololololo je hebt helemaal geen opleiding nodig.

De opleiding wordt volledige betaald door de staat en kost 50,000 euro aan de staat (dus wij). De overgrote meerderheid van de duizenden kandidaten wordt gewoon niet toegelaten, waarschijnlijk omdat ze geen vriedjes hebben bij de Gilde.

DE GILDE ik lach mij te pletter.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150112_01469670

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 april 2016 om 23:05.
Oud 13 april 2016, 00:13   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lololololo je hebt helemaal geen opleiding nodig.

De opleiding wordt volledige betaald door de staat en kost 50,000 euro aan de staat (dus wij). De overgrote meerderheid van de duizenden kandidaten wordt gewoon niet toegelaten, waarschijnlijk omdat ze geen vriedjes hebben bij de Gilde.

DE GILDE ik lach mij te pletter.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150112_01469670
Wat heb jij gesnoven? De opleiding tot verkeersleider duurt drie jaar.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 01:08   #5
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Het wordt echt komisch.
Nu staken gasten die nog geen fatsoenlijk diploma hebben en 4000 netto krijgen vanaf het begin.

En al die onnozele reizigers die een hoop geld betaald hebben staan voor nougabollen daar in Zaventem.

Ik lach mij te pletter.
Ik ben piloot en ik kan je verzekeren, de job van luchtverkeersleider is absoluut niet voor iedereen weggelegd. Die job vraagt 100% concentratie van het moment dat je begint tot je shift erop zit.
Allemaal goed en wel als alles volgens plan verloopt en iedereen de instructies opvolgt, maar er is altijd wel minstens 1 vliegtuig in je luchtruim die je instructies niet gehoord heeft, niet begrepen heeft, niet oplet... en zo totaal de verkeerde richting uitgaat of verkeerde hoogte aanneemt. Je moet dus (allereerst kalm blijven en niet "IDIOOT!" gaan roepen op de radio en) constant anticiperen en je plan herzien.
Echt niet voor iedereen hoor. Sommigen kicken hier natuurlijk op ook.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 13 april 2016 om 01:09.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 05:38   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een job waarbij in 1 vergissing een paar 100 mensen kunnen sterven, da's niet aan mij besteed.
Dan liever een job waarbij een miljard mensen opzettelijk sterven.
Oud 13 april 2016, 06:30   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Staking in Zaventem, na de vorige weken...

Dit onland kan, naar reputatie, niet snel genoeg naar de klootjes.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 april 2016 om 06:32.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 08:24   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En dan, het is gewoon maar om te lachen:

Oud 13 april 2016, 08:24   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ik ben piloot en ik kan je verzekeren, de job van luchtverkeersleider is absoluut niet voor iedereen weggelegd. Die job vraagt 100% concentratie van het moment dat je begint tot je shift erop zit.
Allemaal goed en wel als alles volgens plan verloopt en iedereen de instructies opvolgt, maar er is altijd wel minstens 1 vliegtuig in je luchtruim die je instructies niet gehoord heeft, niet begrepen heeft, niet oplet... en zo totaal de verkeerde richting uitgaat of verkeerde hoogte aanneemt. Je moet dus (allereerst kalm blijven en niet "IDIOOT!" gaan roepen op de radio en) constant anticiperen en je plan herzien.
Ik blijf kalm en lach mij te pletter
Oud 13 april 2016, 08:36   #10
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Inderdaad, ik zou het nog voor het dubbel van hun loon niet willen doen.
Maar langs de andere kant : ze maken serieus misbruik van hun macht.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 09:59   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt echt komisch.

Ik lach mij te pletter.

het is niet omdat iemand een hoog salaris heeft, dat hij/zij plots geen fouten meer kan maken. En ik wil niet in het vliegtuig zitten dat verkeersleider "X" even niet opmerkte op zijn radarscherm door oververmoeidheid na 12dagen ononderbroken werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 10:01   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan, het is gewoon maar om te lachen:

Je zit m.a.w. gewoon wat te trollen. Mooods? Slot erop aub voor er nog meer schijtruimte van het forum wordt verspild.
Oud 13 april 2016, 10:11   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat dan nog? Hun opleiding kost hen geen cent. Akkoord dat de job zwaar is en een aangehouden concentratie vraagt. Maar hun werkschema is dan ook aangepast. Tot nu toe konden ze reeds op de leeftijd van 55 met pensioen. Het zal nu, ocharme toch, 58 worden. Dat is nog steeds zeven tot negen jaar vroeger dan hetgeen waaraan heel veel andere werknemers zich mogen verwachten. Ze hebben bovendien een luxewedde van bruto gemiddeld 12 000 euro.
Het is doodeenvoudig een bende rot verwende egoïsten. Dergelijke actie in een situatie zoals we nu meemaken waarin hun luchtverkeer vanop Zaventem zich moeizaam herstelt is doodeenvoudig misdadig. Opeisen en afhalen in politiecombi's !!!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 10:20   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Als je dan deze morgen doodleuk een vakbondsmedewerker hoort verkondigen dat bepaalde van die luchtverkeersleiders niet meer konden werken omdat ze aan het wenen waren dan kan je eigenlijk niet anders meer dan lachen. Het gaat dus om volwassen mensen, die enorm stressbestendig zijn en een hele verantwoordelijkheid dragen. Maar dan gaat er ons wel iemand proberen wijsmaken dat die mensen beginnen te bleiten als ze horen dat ze maar 9 jaar vroeger in pensioen mogen gaan in plaats van 12. Dat ze tijdens die 3 jaar extra werk ook gewoon een klein huis extra binnenrijven, kan dat onnoemelijke leed klaarblijkelijk niet verzachten.

Totentrekkers zijn het.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 10:20   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Als je dan deze morgen doodleuk een vakbondsmedewerker hoort verkondigen dat bepaalde van die luchtverkeersleiders niet meer konden werken omdat ze aan het wenen waren dan kan je eigenlijk niet anders meer dan lachen. Het gaat dus om volwassen mensen, die enorm stressbestendig zijn en een hele verantwoordelijkheid dragen. Maar dan gaat er ons wel iemand proberen wijsmaken dat die mensen beginnen te bleiten als ze horen dat ze maar 9 jaar vroeger in pensioen mogen gaan in plaats van 12. Dat ze tijdens die 3 jaar extra werk ook gewoon een klein huis extra binnenrijven, kan dat onnoemelijke leed klaarblijkelijk niet verzachten.

Totentrekkers zijn het.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 10:58   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben gelijk dat ze staken. Two wrongs don't make a right. 't Is niet omdat wij een paar jaar extra moeten doen, zonder morren of op straat te komen, dat zij dat ook maar moeten slikken, hun wedde heeft daar niets mee te maken.
5 regeringen waarvan de individuen nog meer verdienen dan de verkeersleiders, zonder zelfs aanwezig te moeten zijn lijkt me meer wraakroepend.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 11:08   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Totentrekkers zijn het.
Ik heb dat ook gehoord.

Die gast is een echt komisch talent, die staat die reporter en iedereen die op de luchthaven werkt en moet zijn in hun gezicht uit te lachen op de nationale radio.

Ik hoor hem graag nog eens hetzelfde zeggen deze avond op TV.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 april 2016 om 11:09.
Oud 13 april 2016, 11:14   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zit m.a.w. gewoon wat te trollen. Mooods? Slot erop aub voor er nog meer schijtruimte van het forum wordt verspild.
Waarom zo nijdig?
Oud 13 april 2016, 12:40   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zo nijdig?
1.Ik zie dat ik een Freudiaanse verschrijving heb gemaakt: het moet uiteraard "schijfruimte" zijn.
2.
Citaat:
Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Kommunist.
Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.
Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert;
ich war ja kein Gewerkschafter.
Als sie die Juden holten, habe ich nicht protestiert;
ich war ja kein Jude.
Als sie mich holten,
gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Lachen als andere mensen opkomen voor hun verworvenheden is gemakkelijk, dan zullen wij ook eens lachen als er aan jouw verworvenheden wordt geraakt.
Oud 14 april 2016, 01:14   #20
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar langs de andere kant : ze maken serieus misbruik van hun macht.
Akkoord, ik ga dan ook totaal niet akkoord met deze staking.

Ik wilde gewoon even duidelijk maken aan de starter van deze draad dat dit een beroep is dat niet voor iedereen is weggelegd, de meeste mensen kunnen het niet aan.
Ik heb veel respect voor wat die mensen doen, ik zou het zelf echt niet kunnen en ik denk de draad starter ook niet. Zijn/haar frustratie in deze draad zegt al genoeg.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be