![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welwel ze lossen mekaar af, de loodsen de verkeersleiders, binnenkort de vakbonden van de overheid ivm met de "te" lichtjes gecorrigeerde berekening van de overheidspensioenen.
De boel plat leggen is het enige waar de overheid punten scoort, al de rest is erbarmelijk onefficiënt. Reagan deed het beter http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/ar...ntslagen.dhtml Toch eens nadenken om die jobs privé en met garanties van continuïtijd uit te besteden? Veel slechter kunnen die niet uitgevoerd worden voor hetgeen ze er voor krijgen ...
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De timing van de staking is verschrikkelijk.
Dat neemt niet weg dat het een zeer zware job is. En dat men zomaar er wat jaren bijlapt. Wil je stokoude mannetjes deze taken zien volbrengen? Lijkt me gevaarlijk, nee? De timing van deze beslissing is niet toevallig, men hoopt dat er geen kritiek zal volgen "want de aanslagen boehoehoe huilhuil". Dit zijn de criminele, psychopatische kantjes van de managers en de kaderleden. Ze krijgen echter keihard het deksel op de neus. Men blijft maar geld zoeken, belastingen verhogen, werkjaren verhogen en langs de andere kant gooien ze geld door ramen en deuren door het importeren van vreemdelingen die uitkeringen trekken, sociale woningen, en wat nog allemaal. Men moet miljoenen euro's steken in terreurbestrijding, een fenomeen waar ze zelf voor verantwoordelijk zijn door de open grenzen, en wij mogen figuurlijk en letterlijk bloeden wanneer we in duizend stukjes worden geblazen. Voor dit land geen genade, het doet me plezier dat we de rotte plek van deze aardkloot zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Odol : 13 april 2016 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Fit, gezond en alert zijn kent geen leeftijd. https://www.belgocontrol.be/nl/faq-atc#atc3 Citaat:
Citaat:
Die verkeersleiders krijgen dan nog een meer dan behoorlijk loon om hun opleiding te volgen en meteen ook "diploma" bonificatie dus ![]() Op 55 mogen stoppen met werken en zeker zijn van een pesioen dat een veelvoud is van het loon van een laaggeschoolde die zich zit uit te sloven .... schande dat je daarvoor staakt terwijl IEDEREEN (behalve ambetantenaren) zomaar langer moet werken en DUS minder of geen pensioen zal hebben (oudere werknemers vloeien als eerste af en vinden moeilijk werk) Mijn begrip voor deze staking bestaat NIET! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ken toevallig iemand in de luchtverkeersleiding. Het is inderdaad een gigantisch zware job.
Ten eerste staken ze niet, maar de reden omdat er luchtverkeersleiders zijn weggebleven, is niet omwille van de pensioenleeftijd. Ze klagen over personeelstekort (meer moeten werken dan wettelijk is toegestaan, met zware vermoeidheid tot gevolg terwijl je de verantwoordelijkheid hebt over mensenlevens- wie zal verantwoordelijk zijn?). Er is een brief rond gegaan waarbij er in stond, als je je niet goed genoeg voelt, blijf deze keer gewoon weg. Men klaagt ook over verouderde infrastructuur waarbij er de laatste maanden verschillende pannes waren die volgens mijn kennis de luchtvaart serieus in gevaar heeft gebracht. Nogmaals willen ze daar niet verantwoordelijk voor zijn. Er is een snel akkoord met 1 vakbond gesloten, dat bovenstaande punten niet aanpakte, in ruil voor een loonsverhoging voor een klein deel van de luchtvaartverkeersleiders, en niet voor iedereen. Daar is opstand tegen gekomen. Hierdoor wil ik de acties van de luchtverkeersleiders niet goedkeuren, maar het verhaal dat ik heb gehoord is wel iets heel anders dan wat men in de media laat uitschijnen over de pensioenleeftijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, als ze allemaal om den haverklap ziek worden, dan is het niet moeilijk om met een personeelstekort te zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben in principe heel hard tegen stakingen die de klant benadelen. Maar het lijkt wel of er daar iets gekraakt is, bij iemand waar ik het niet zou bij verwachten, en omwille van redenen die dan eigenlijk nog gaan over de veiligheid van de passagier. Ze voelen zich gerold door de vakbond die een deal heeft afgesloten. Ik keur zeker de acties die nu gebeurd zijn nog niet goed, maar ik kan me wel inbeelden dat als ik 20 dagen achtereen zou gewerkt hebben, ik op een gegeven moment ook zou willen zeggen "ik wil niet meer verantwoordelijk gesteld worden voor mijn acties, want ik kan de job niet goed meer aan, ik heb slaap nodig". De persoon die ik ken heb ik deze bezorgdheid wel meer horen uiten, het is geen plotse uitzondering. Het feit dat men in de media het enkel over de pensioenleeftijd heeft, terwijl men daar gerust wilde over onderhandelen, vind ik wel gigantisch en degoutant laag. Nogmaals, de pensioenleeftijd was niet de reden van die brief. Het doet me in elk geval wel enorm nadenken over onze media en vakbonden, en ik weet niet hoe ik zelf in zo'n situatie zou reageren. Ik ben in elk geval blij dat ik niet in zo'n situatie zit. Laatst gewijzigd door Tommeke : 13 april 2016 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet weinig hierover, laat staan dat ik iets ken van luchtvaart, maar een personeelstekort met degelijk opgeleide en ervaren mensen is te veel geld blijkbaar...wetende dat de er mensenlevens op het spel staan als je met oververmoeide personeel zit... Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 13 april 2016 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar zoals de meeste overheidsdiensten met "echte" belangrijke functies worden ze rijkelijk verloond, blijf dan ook redelijk in wat men van je verlant.. Trouwens de volgende actie is reeds vastgelegd; http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...19-april.dhtml Iedereen levert in behalve zij die dit land ten gronde richten.
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat ze een paar ministers afschaffen en wat luchtverkeersleiders aan nemen er zijn schijnbaar kandidaten genoeg. Zo slecht zal het dan ook wel niet zijn denk ik dan maar.
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zonder die acties goed te keuren. Banen die goed betaald worden, waarvan iedereen denkt dat het comfortabel werken is...
Hoe komt dat ze daar niet genoeg volk voor vinden?
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...j-belgocontrol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus tot ze weten wat het inhoudt, dan haken ze af. Het is een niet te onderschatten beroep.
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de echte reden is doet er zelfs niet toe. Dit soort wilde stakingen is gewoon ongeoorloofd. Wanneer gaat de minimum dienstverlening er eens komen voor alle ambtenaren? The time right, doe er iets aan regering.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zegt veel over jou Service als zelstandige, als zelfs veiligheid geen rol meer speelt ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als je 1 van die privileges - ze mogen zich ziek melden voor bijna eender wat dat hun concentratie verstoort - gaat misbruiken om er een wilde staking van te maken ga je een brug te ver. Neem daarbij de timing van de staking en het wordt bijna crimineel. Nogmaals, de inhoud daar ga ik niet over oordelen. Ze zullen wel een punt hebben. Maar de vorm is zo verkeerd dat de reden mij niet meer interesseert en dat ik er geen respect voor kan opbrengen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drieste vooruitzichten voor volgende generaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() och jongen toch, onze geneeskunde volgt al 15 �* 20 jaar niet meer met mee met de moderne westerse top ... onvoldoende geld om de recente evoluties mee te volgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |