Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2016, 16:06   #1
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard Racing extinction (2015)

Een documentaire die eigenlijk wel eens de moeite waard is om te zien. Iemand die al gezien ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 19:33   #2
Peche
Banneling

Standaard

Misschien dat je het debat openscheurt na een korte samenvatting?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2016, 02:40   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Alle 4 of 5 massale sterftes van leven op aarde tot nu toe zijn samen gegaan met een plotse stijging van c02/methaan. Momenteel pompen we massaal co2 de lucht in. (Met speciale camera's laten ze de walm die ik dagelijks proef en waar we inleven zien.) Het leven in de oceanen is massaal aan het sterven. Het poolijs smelt en dat gaat gepaard gaan met enorme hoeveelheden methaan die vrijkomen. Plankton dat voor de helft van onze zuurstof zorgde is al voor de helft uitgedund. In de volgende 25 jaar gaan we het uitsterven van meer dan de helft van alle dierlijke leven meemaken.
De docu gaat echter nog voor de helft over hoop en strijd maar daar geloof ik niet meer in.
Oud 23 mei 2016, 06:46   #4
Peche
Banneling

Standaard

De bio diversiteit slinkt al even aanzienlijk. Ik heb daar vroeger ook aandacht voor willen vragen, maar er is weinig interesse voor. We staan vanboven op de voedselketen en maken ons daar niet zo druk in. Onbewust hebben wij al geprogrammeerd dat veel zal uitsterven en wij enkel datgene zullen houden wat van toepassing op ons is.
Dieren inclusief. We starten al zelf kweekprogramma's bij dieren die we schoon vinden en niet willen verliezen.
Dat de boer zijn graan opgegeten wordt in Afrika door een stijgende insectenpopulatie komt niet eens onder de aandacht. Die stijgende insectenpopulatie is te wijten aan het uitsterven van vissen. En ik kan zo een hele poos doorgaan om een ernstige situatie te schetsen.
In de stille oceaan is al meer dan een derde uitgestorven. Soorten verschijnen waar ze anders nooit verschijnen, niet thuishoren. Omdat daar dan geen gepaste voeding te vinden is sterven ze van ondervoeding.

Wat zal er veranderen? Helemaal niets.
Oud 23 mei 2016, 08:54   #5
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De bio diversiteit slinkt al even aanzienlijk. Ik heb daar vroeger ook aandacht voor willen vragen, maar er is weinig interesse voor. We staan vanboven op de voedselketen en maken ons daar niet zo druk in. Onbewust hebben wij al geprogrammeerd dat veel zal uitsterven en wij enkel datgene zullen houden wat van toepassing op ons is.
Dieren inclusief. We starten al zelf kweekprogramma's bij dieren die we schoon vinden en niet willen verliezen.
Dat de boer zijn graan opgegeten wordt in Afrika door een stijgende insectenpopulatie komt niet eens onder de aandacht. Die stijgende insectenpopulatie is te wijten aan het uitsterven van vissen. En ik kan zo een hele poos doorgaan om een ernstige situatie te schetsen.
In de stille oceaan is al meer dan een derde uitgestorven. Soorten verschijnen waar ze anders nooit verschijnen, niet thuishoren. Omdat daar dan geen gepaste voeding te vinden is sterven ze van ondervoeding.

Wat zal er veranderen? Helemaal niets.
Dat klopt, want de marginaal ontwikkelde mens is vooral bezorgd om zijn jobke en het feit dat hij gemakkelijk met zijn auto overal kan rondrijden.

Daar draait de wereld om toch?

Dat ze al eens beginnen met de wereldbevolking drastisch naar beneden te brengen, dat zou al wonderen doen. Helaas als ergens de bevolking afneemt, dan wordt dit meteen als dramatisch gecatalogeerd.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 23 mei 2016 om 08:57.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2016, 18:16   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat klopt, want de marginaal ontwikkelde mens is vooral bezorgd om zijn jobke en het feit dat hij gemakkelijk met zijn auto overal kan rondrijden.

Dat ze al eens beginnen met de wereldbevolking drastisch naar beneden te brengen, dat zou al wonderen doen. Helaas als ergens de bevolking afneemt, dan wordt dit meteen als dramatisch gecatalogeerd.
Waarop wacht je?

Citaat:
http://www.gva.be/cnt/aid1041307/huu...-netto-per-dag

Belgische huursoldaten zijn vooral in Afrika actief. [...]

Private oorlogsvoering is uitgegroeid tot een miljardenbusiness. De meeste huurlingen maken er geen geheim van dat ze het vooral om het geld doen. Ze verdienen gemiddeld 1.000 tot 1.200 euro per dag netto.
ook
Citaat:
http://www.hulporganisaties.be/artik...-de-honger.htm

ontwikkelingshulp:
Elke 5 seconden sterft een kind van de honger:

Ook al wordt er mondiaal voldoende voedsel geproduceerd om iedereen te kunnen voeden, volgens het FAO lijden meer dan 852 miljoen mensen aan chronische ondervoeding. De honger eist ieder jaar 10 miljoen mensenlevens, meer dan tuberculose, malaria en aids samen. Elke dag sterven 17.000 kinderen van de honger.

Enkele cijfers die tot nadenken stemmen:

1. 852 miljoen mensen, waarvan 815 miljoen in ontwikkelingslanden, lijden aan chronische ondervoeding.

2. Ieder jaar sterven 10 miljoen mensen van de honger. Honger maakt meer slachtoffers dan tuberculose, malaria en aids.

3. Indirect sterven jaarlijks 30 miljoen mensen aan de gevolgen van de honger. Dat zijn er 2.5 miljoen per maand of 80.000 per dag.

4. Elke dag sterven 17.000 kinderen van de honger : een elke 5 seconden.

5. 25% van de kinderen onder de vijf die in ontwikkelingslanden leven, lijden aan ondervoeding. Samen 146 miljoen kinderen.

6. Ieder jaar worden 17 miljoen baby's met ondergewicht geboren, omdat hun moeder honger lijdt. Velen onder hen sterven jong.
Landen waar de bevolking dalende is:
https://en.wikipedia.org/wiki/Popula...n_or_territory

Laatst gewijzigd door Micele : 26 mei 2016 om 18:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2016, 18:31   #7
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Het enige dat je kan doen is persoonlijke verantwoordelijkheid nemen.
Toen ik daarmee begon veranderde heel mijn ervaring.
Dit rijk is tijdelijk, als iedereen zich losbreekt van ideologie, dan pas overstijgen wij als mens de situatie.
Wie niet bewust is is even betrokken.
En wie de waarheid niet kent, kent geen liefde.
Mensen leven in oblivion.
Oud 6 juni 2016, 22:30   #8
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard Verdwijnend noordpool ijs

https://mobile.facebook.com/story.ph...457718%2F&_rdr

Dat lijkt me spectaculair snel te gaan allemaal als men dit filmpje bekijkt van hoe het noordpool ijs verminderde de laatste 25 jaar.

Ik verwacht minder en minder mensen die de invloed van de mens op het klimaat gaan blijven ontkennen. Tijd om te stoppen de aarde te verbranden.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 22:30   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Oeps. Verkeerde draad

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 22:36   #10
Peche
Banneling

Standaard

Waarom Johan? Leven daar geen dieren dan?
Oud 8 juni 2016, 05:35   #11
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Gisteren had ik geen speciale camera nodig om de uitlaatgassen van auto's te detecteren. Terwijl ik stond te wachten op de tram waande ik me soms in een apocalyptische film. Verschrikkelijk hoe sommige mensen rond durven rijden. Als een wagen een hele 4 vaksbaan in een grijze wolk verandert dan zou men het recht moeten hebben de bestuurder ervan neer te schieten uit zelfverdediging. Er moet dringend een wet komen om een U bocht naar binnen in de auto te verplichten op de uitlaat. Het kan niet meer zijn dat jaarlijks duizenden onschuldigen moeten sterven!!
Oud 8 juni 2016, 06:59   #12
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Dat ze al eens beginnen met de wereldbevolking drastisch naar beneden te brengen, dat zou al wonderen doen. H
elaas als ergens de bevolking afneemt, dan wordt dit meteen als dramatisch gecatalogeerd.
De taak van de politiekers !! zoals Jambon....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be