![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een documentaire die eigenlijk wel eens de moeite waard is om te zien. Iemand die al gezien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Misschien dat je het debat openscheurt na een korte samenvatting?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Alle 4 of 5 massale sterftes van leven op aarde tot nu toe zijn samen gegaan met een plotse stijging van c02/methaan. Momenteel pompen we massaal co2 de lucht in. (Met speciale camera's laten ze de walm die ik dagelijks proef en waar we inleven zien.) Het leven in de oceanen is massaal aan het sterven. Het poolijs smelt en dat gaat gepaard gaan met enorme hoeveelheden methaan die vrijkomen. Plankton dat voor de helft van onze zuurstof zorgde is al voor de helft uitgedund. In de volgende 25 jaar gaan we het uitsterven van meer dan de helft van alle dierlijke leven meemaken.
De docu gaat echter nog voor de helft over hoop en strijd maar daar geloof ik niet meer in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De bio diversiteit slinkt al even aanzienlijk. Ik heb daar vroeger ook aandacht voor willen vragen, maar er is weinig interesse voor. We staan vanboven op de voedselketen en maken ons daar niet zo druk in. Onbewust hebben wij al geprogrammeerd dat veel zal uitsterven en wij enkel datgene zullen houden wat van toepassing op ons is.
Dieren inclusief. We starten al zelf kweekprogramma's bij dieren die we schoon vinden en niet willen verliezen. Dat de boer zijn graan opgegeten wordt in Afrika door een stijgende insectenpopulatie komt niet eens onder de aandacht. Die stijgende insectenpopulatie is te wijten aan het uitsterven van vissen. En ik kan zo een hele poos doorgaan om een ernstige situatie te schetsen. In de stille oceaan is al meer dan een derde uitgestorven. Soorten verschijnen waar ze anders nooit verschijnen, niet thuishoren. Omdat daar dan geen gepaste voeding te vinden is sterven ze van ondervoeding. Wat zal er veranderen? Helemaal niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar draait de wereld om toch? Dat ze al eens beginnen met de wereldbevolking drastisch naar beneden te brengen, dat zou al wonderen doen. Helaas als ergens de bevolking afneemt, dan wordt dit meteen als dramatisch gecatalogeerd.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 23 mei 2016 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Popula...n_or_territory
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 mei 2016 om 18:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik daarmee begon veranderde heel mijn ervaring. Dit rijk is tijdelijk, als iedereen zich losbreekt van ideologie, dan pas overstijgen wij als mens de situatie. Wie niet bewust is is even betrokken. En wie de waarheid niet kent, kent geen liefde. Mensen leven in oblivion. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://mobile.facebook.com/story.ph...457718%2F&_rdr
Dat lijkt me spectaculair snel te gaan allemaal als men dit filmpje bekijkt van hoe het noordpool ijs verminderde de laatste 25 jaar. Ik verwacht minder en minder mensen die de invloed van de mens op het klimaat gaan blijven ontkennen. Tijd om te stoppen de aarde te verbranden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Waarom Johan? Leven daar geen dieren dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Gisteren had ik geen speciale camera nodig om de uitlaatgassen van auto's te detecteren. Terwijl ik stond te wachten op de tram waande ik me soms in een apocalyptische film. Verschrikkelijk hoe sommige mensen rond durven rijden. Als een wagen een hele 4 vaksbaan in een grijze wolk verandert dan zou men het recht moeten hebben de bestuurder ervan neer te schieten uit zelfverdediging. Er moet dringend een wet komen om een U bocht naar binnen in de auto te verplichten op de uitlaat. Het kan niet meer zijn dat jaarlijks duizenden onschuldigen moeten sterven!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |