![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dieren in de zoo vertonen stereotiep gedrag. Zoals de kinderen in de Roemeense weeshuizen destijds. Maar misschien ook zoals onszelf. Wanneer ik rond me kijk zie ik eigenlijk weinig verschil met de dieren in een dierentuin en de mens in de moderne maatschappij. En vermits zowel de religieuzen (oa christus) als de wetenschappers (oa Kant) tot de conclusie kwamen dat we een ander niet mogen aandoen wat we niet onszelf aandoen, zie ik geen reden om olifanten niet in kleine ruimten cirkeltjes te laten lopen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goede vergelijking.
Dieren horen goed behandeld te worden. Dat daar actiegroepen voor streven is een goede zaak. Maar sommigen gaan wel over de schreef. Onlangs sprak ik met iemand van zo'n groep die vond dat hondentrainingen, waar honden vanalles leren een vorm van dierenmishandeling is. Mensen moeten naar school. Is dat dan ook mishandeling?
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Een koppel dat ik ken brengt hun hond naar de hondenschool. Om ervoor te zorgen dat die zijn kunstjes goed leert, krijgt hondjelief énkel nog eten als beloning voor het pootjegeven, rollen, tussen de benen lopen, ...
Ge moet volgens mij toch een beetje ziek zijn om dat te vergelijken met de mensenschool |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() Deze draad gaat juist over dierentoestanden vergelijken met mensentoestanden, dat had je toch door? ![]() Nu on topic: Het principe blijft hetzelfde: belonen voor het goed te doen, straffen om het slecht te doen. Een hond met een rapport van 5 op 10 zal daardoor niet huilend naar zijn baasje gaan, een kind misschien wel naar zijn ouders. Als men in een hondenschool dieren het normale voedsel ontzegt als ze het slecht doen, is dat mishandeling. Als in een hondenschool dieren een snoepje krijgen als ze het goed doen, en niet als ze het niet goed doen is er niets fout mee, dan is dat opvoeden. Zuiver Pavlov.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 mei 2016 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() En iemand moet leren begrijpend lezen wat er staat.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kom graag in de Zoo (een keer of twee, per jaar), al heb ik met de opsluiting van sommige dieren in een "te kleine ruimte", ook problemen. Zoals olifanten, neushoorns, nijlpaarden. Dat soort kollossale dieren, hebben daar imo echt veel te weinig bewegingsruimte.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ja, de Zoo moet dicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, ik zal de zondag eens naar de Zoo gaan.
Waar is dat ergens?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er staan toch bomen? ![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Wat mij stoort aan de zoo van antwerpen is inderdaad de te kleine kooien.
Als je naar bvb Gaia Park gaat in Kerkrade, zie je ook hoe het anders kan. Geen hekken of kooien, maar grote dierenverblijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zoo van Antwerpen hoort daar gewoon niet. Is veel te klein. Dierenparken zoals Pairi Daiza en Plankendaal scoren veel beter op dat vlak. Net over de grens heb je ook de Beekse Bergen. Daar hebben de dieren tenminste wat ruimte.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wilde dieren horen in de natuur, niet met levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating in gevangenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat het ons weten als het zo ver is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is of bedreigde diersoorten in stand gehouden moeten worden in de zoo. Ze worden al in stand gehouden via de DNA bank.
![]() |
![]() |