Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2016, 15:53   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard Blauwe sticker Euro 6 komt, 13 miljoen auto´s betroffen.

Bild.de berekende dat 13 miljoen auto´s (wslk vooral diesels) vanaf 2017 bepaalde stadscentra (D) niet meer in mogen.

Het gaat om het NOx-probleem vooral bekend geworden door die miljoenen sjoemeldiesels.

Zelfs recente diesels van bouwjaar 2015-2016 kunnen daarvan betroffen zijn.

Wslk zullen andere Europese landen navenant volgen.

Citaat:


http://www.bild.de/politik/inland/um...0092.bild.html

12.05.2016 - 16:44 UHR

BLAUE PLAKETTE BESCHLOSSEN | INNENSTADT-VERBOT FÜR 13 MIO. AUTOS?

Innenstadt-Verbot für 13 Millionen Autos?

Schlechte Nachricht für deutsche Autofahrer! Wenn spätestens 2017 die neue Umwelt-Plakette Pflicht wird, droht jedem Diesel, der älter als ein Jahr ist, Fahrverbot in bestimmten Innenstadt-Bereichen. Der Stickoxid-Ausstoß soll so verringert werden.

Die Umweltminister von Bund und Ländern planen schärfere Schadstoff-Regeln für Millionen Pkw!

Ihr neuester Beschluss: Spätestens Anfang 2017 soll es neue Umweltzonen und eine neue, blaue Umweltplakette geben – für Fahrzeuge mit besonders niedrigem Schadstoffausstoß.

Heißt im Umkehrschluss: Millionen Autofahrer – besonders von Diesel-Fahrzeugen – werden aus den betroffenen Zonen ausgesperrt.
Als de typische dieselcontstructeurs het nu nog altijd niet begrepen heeft...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 mei 2016 om 15:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 21:45   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tja...ze doen goed hun best alles kapot te maken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 21:47   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
Standaard

Mijn twee mercedessen zijn euro 6 ? Ik zie geen probleem. Juist da landroverke is euro vier.

Dus in feit gewoon de Marokkanen moeten een nieuwe okkasie euro zes kopen ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 mei 2016 om 21:48.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 21:53   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.034
Standaard

Ik ga nooit naar Teutonenland dus dat zal mij worst wezen.

PS: trouwens stickers op mijn auto? Dat ze ze op hun kont plakken

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 mei 2016 om 21:55.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 22:56   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mijn twee mercedessen zijn euro 6 ? Ik zie geen probleem. Juist da landroverke is euro vier.

Dus in feit gewoon de Marokkanen moeten een nieuwe okkasie euro zes kopen ?
Elke benzine met groene plakette 4 krijgt automatisch de blauwe 6, dus mijn 27-jarige BMW mag ook daar nog overal rijden, als het er wel van komt.

Want de steden wringen al, en er lopen rechtszaken tegen steden waar 10.000 € /dag dwangsom op het spel staat, in juni-juli weten we meer.

http://www.abendzeitung-muenchen.de/...9528f8fda.html

https://www.feinstaubvignette.de/de/...n-erfolge.html

Wet is wet hé of waarom maken ze milieuwetten om er hun voeten aan te vegen ?:
http://www.gesetze-im-internet.de/bimschv_39/__3.html

naja wetten zijn wslk enkel voor het gepeupel... die op het verkeer letten...

deze steden overschrijden - en elk jaar meer en meer - dikwijls de NO2-grenswaardes en voldoen zeker niet aan de wet 39. BImSchV § 3 :
http://www.autobild.de/artikel/stick...e-5832056.html

#Stuttgart overschreedt in 2015 op een bepaald wegsegment 53 maal de grens op amper 10 maand, terwijl dat voor gans 2014 al 36 maal was, volgens de wet 39. BImSchV § 3 (1) zijn maximaal 18 overschrijdingen per jaar toegelaten... en tegen (2) is het nog erger ...
# http://www.kontextwochenzeitung.de/g...luft-3170.html



Mercedes euro 6 op papier ? Indien je geen sjoemelmercedes hebt Paul:
http://www.zeit.de/wirtschaft/untern...-auto-rueckruf
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...e-6783211.html

Moet je dieselsoftware niet aangepast worden?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 mei 2016 om 23:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 23:19   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja...ze doen goed hun best alles kapot te maken.
Klopt, de mensen stikken en kreperen door die kankerbakken, hoog tijd er eens wat aan te doen.
Citaat:
Tod liegt in der Luft
De wetgever weet dat en maakt er wetten over, weet je zo´n soort gezondheidswetten die het papier niet waard zijn... En euronormen die geen kat 30 jaar lang controleert....

Maar owee er komt wat asbeststof vrij bij de afbraak van een brug, dan ligt de halve stad stil. En dat over een brug waar elke dag minstens 50.000 kankerbakken passeren:
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160507_0...eld-aan-asbest
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160506_0...de-philipsbrug

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._1_carcinogens
Asbestos
Engine exhaust, diesel
Tobacco smoking
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 mei 2016 om 23:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 23:49   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
Standaard

Ik rij op econ mode dan gaat hij ,iet te hoog in toeren in sport plus mode met 170pk zou hij wel eens buiten de lijntjes kunnen kleuren volgens mij best mogelijk

Eco mode rijdt hij gewoon lekker rustig en vijf,drie litertjes , met distance control kan ik niet botsen en plak ik rustig aan het gat van de voorganger, uiteraard binnen de wettelijke veilige afstanden waar ons Belgische wet geen nota van heeft
Gewoon zalig rijden het enige dat ik moet doen is sturen en moet zelfs niet te kijken of ze remmen voor mij
Tis maar als een Pipo tussen die afstand invoegt dat ik effe wakker geschud wordt door de collisiondetect.
En perfect geveerd, met die,luchtvering doet mijn rug niet meer pijn, gewoon beste dat ik ooit al gekocht heb. De Belgische onderinvestering wordt heerlijk gefilterd, en elke volger verklaart mij vermoedelijk een roekeloze rijder op dat moment, terwijl mijn auto perfect met zijn vering de problemen wegfiltert
In mijn gemeente hebben ze van die onnozele drempels gelegd met paaltjes op de fietsstroken, en daar lijkt hij te verwittigen voor botsing. Vermoedelijk voldoen,die Belgisch amateuristische aanpak niet aan de deutche grundligkeit

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 mei 2016 om 00:00.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 00:03   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik rij op econ mode dan gaat hij ,iet te hoog in toeren in sport plus mode zou hij wel eens buiten de lijntjes kunnen kleuren volgens mij best mogelijk
Andersom...

De sjoemelsoftware schakelt de NOx-vermindering zelfs volledig uit bij bepaalde lage temperaturen wat illegaal is.

Door eco te rijden warmt je motor navenant trager op en blijf je langer in de faze "volle bak NOx"..

Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...e-6783211.html

Abschalten bei niedrigen Temperaturen

Wie der "Spiegel" berichtet sollen, ähnlich wie VW, auch BMW, Opel und Mercedes eine Software verwendet haben, die bei Unterschreitung bestimmter Außentemperaturen die Reinigung giftiger Stickoxidabgase abstellt - angeblich zum Schutz des Motors. Bei BMW- und Mercedes-Modellen sollen die Systeme bei rund 10 Grad gestoppt worden sein, bei Opel bereits bei 17 Grad. Die Hersteller hatten in den vergangenen Wochen zu ähnlichen Vorwürfen stets gesagt, dass sie ihre Motorsteuerung für zulässig halten.
Tatsächlich erlaubt die entsprechende EU-Verordnung das Abschalten bei kaltem Motor. Es sei jedoch illegal, wenn eine Abschalteinrichtung "die Temperatur ermittelt", um die Funktion eines "Emissionskontrollsystems zu deaktivieren", zitiert der "Spiegel" aus einem EU-Papier.
In eco verbruik je wel minder (CO2) maar je vervuilt méér aan NOx en zéér wslk ook méér aan ultrafijnstof.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2016 om 00:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 09:36   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
Standaard

Mijn motor doet dat niet denk ik want hij staat niet op de lijst.
De opwarming gaat wel relatief snel hoor na drie vijf kilometer is hij warm

En die emissie van no was,toch een probleem bij hoge drukken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 09:39   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

In elk geval zullen eerst en vooral de dieselwagens uit stadscentra geband worden, de gemddelde NO2-uitstootwaardes in de praktijk maken dat duidelijk, daarbij blijkt euronorm 6 ook geen verbetering in de praktijk door al dat softwaregesjoemel:

Citaat:

Vor allem Diesel-PKWs überschreiten die Grenzwerte von Stickoxid um ein Vielfaches. Benziner schneiden besser ab.

Als Ursache für die hohe Konzentration von Stickoxiden gilt vor allem der Dieselverkehr. Auch die neusten Diesel-PKW mit der Euro-6-Norm stoßen laut UBA im Schnitt noch siebenmal mehr Stickoxide aus als erlaubt. Benzinmotoren haben diese Probleme nicht und sind im Vergleich umweltfreundlicher.
http://www.dw.com/de/verbot-f%C3%BCr...ten/a-19180716
Grafiek: het streepje is telkens de grensnorm tijdens de labo-(flut)-NEFZ-test dat wordt bij de diesels tot 7 maal overschreden bij een euronorm 6 (568 ipv grens 80).

Terwijl de benzines in de praktijk niet zoveel boven hun grens gaan (92 ipv 60 bij euronorm 6)

De laatste gearceerde blokjes op de grafiek zouden de nieuwe grenswaardes volgens de PEMS-meting zijn vanaf 9/2017 feit (max 168) en nog strenger vanaf 2021 (max 120).

Als de diesels daaraan willen voldoen zullen de constructeurs nog wat uit hun pijp mogen komen, en gedaan met dat NO2-software-gesjoemel bij lage temperaturen.

Die PEMS gebruiken ze al een tijdje om die hoge NO2-waardes bij oranje-blokjes te kennen, vb:
http://www4.lubw.baden-wuerttemberg....23-03-2015.pdf

Vooral kinderen (hoe jonger hoe gevoeliger) en oudere mensen verteren die NO2 slecht, met de gekende gevolgen... daarbij komt ook nog de kankerverwekkende roetdeeltjes PM 10 die wel in massa verminderd is maar niet aan giftigheid, want de ultafijne deeltjes nanogrootte PM 0,1 of 100 nanometer worden quasi niet tegengehouden.

Citaat:
Für die Gesundheit der Bürger in den Ballungszentren sind diese Fahrzeuge ein Problem. Zwar konnten Filter die Gesundheitsbelastung durch Feinstaub erheblich reduzieren. Die meisten Dieselmotoren stoßen allerdings noch zu viel giftige Stickoxide (NOx) aus: Sie überschreiten die festgelegten Grenzwerte um ein Vielfaches. Nach Angaben des Umweltbundeamtes hat sich der durchschnittliche Ausstoß von Stickoxid bei neuen Diesel-PKWs in den letzten 20 Jahren nur um etwa 20 Prozent reduziert, laut Gesetz müssten es 90 Prozent sein.

Citaat:
Volgens het Milieu-Bundesamt is de gemiddelde uitstoot van de nieuwe diesel personenauto's qua stikstofoxiden slechts met ongeveer 20 procent verminderd in de afgelopen 20 jaar, en volgens de wet zou dat 90 procent moeten zijn.
Diesel torpediert Gesundheitsschutz

Stickoxide schädigen die Atemwege und das Herz-Kreislaufsystem und verursachen so zum Teil tödliche Krankheiten. Nach einer Studie des Max-Planck-Instituts für Chemie in Mainz sterben allein in Deutschland etwa 7000 Menschen pro Jahr vorzeitig an den Folgen - mehr als doppelt so viele wie durch Unfälle im Straßenverkehr.

Zum Schutz der Bevölkerung beschloss die EU im Jahr 2008 die Luftqualitätsrichtlinie, die die Mitgliedsländer einzuhalten haben. Danach darf im Jahresmittel die durchschnittliche Konzentration von Stickoxid in der Umgebungsluft 40 Milligramm pro Kubikmeter nicht übersteigen.
Nach Angaben des Umweltbundesamts (UBA) messen allerdings die meisten verkehrsnahen deutschen Messstationen Konzentrationen oberhalb der erlaubten Grenzwerte. Diese Verschmutzung in den Städten hat in den vergangenen 15 Jahren nicht abgenommen.

Vor allem Kinder und Ältere leiden unter den Abgasen



Beelden spreken voor zich... en de cijfers zeker.

En men maakt wetten van luchtkwaliteitsgrenswaardes in steden (jaargrenswaarde 40 microgram/m³) - sinds 2008 al - en men veegt er zijn voeten aan. Al die meetstations in die steden staan er voor Piet Snot. Al die ambtenaren die de meetgegevens bijhouden is tijdverdrijf, wetten zijn het papier niet waard enz...

Elk jaar 7000 vroegtijdige sterftes in D alleen, of meer als dubbel zoveel als bij verkeersongevallen.

Mooie wetten voor Seppl Rotznase vb D:
http://www.gesetze-im-internet.de/bimschv_39/index.html

Maar D is zeker niet alleen in BE is het véél erger want gekend als dieselland n°1, en wegens de dichtbevolktheid (Vlaanderen) absolute recordhouder qua giftigheid, bij 2 kankersoorten zijn we Europese top.

Naja bij 17 EU-landen worden de NO2-grenswaardes flagrant overschreden:
http://www.autobild.de/artikel/stick...e-5832056.html
dat wilt zeggen dat 10 EU-landen het wel kunnen zich aan hun eigen wetten houden...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2016 om 10:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 10:05   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
Standaard

zeg micele we verkopen nog altijd pufferkes hé, de mensen mogen nog altijd investeren in gezondheidszorg, dan vallen ze niet dood

nu die statistiek vind ik intigrerend... ik snap hem zelfs niet

http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do

aantal doden per driver.

in duitsland ligt dat getal zo hoog, ik begrijp die statistiek duidelijk niet
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 10:10   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zeg micele we verkopen nog altijd pufferkes hé, de mensen mogen nog altijd investeren in gezondheidszorg, dan vallen ze niet dood

nu die statistiek vind ik intigrerend... ik snap hem zelfs niet

http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do

aantal doden per driver.

in duitsland ligt dat getal zo hoog, ik begrijp die statistiek duidelijk niet
Idd, de pharmamaffia leeft ervan.

Wat vind je van die eeuwig durende hypocrisie? Je weet blijkbaar goed wat de gezondheidszorg kost?

Tja uw off-topic-link werkt ook niet:
Citaat:
Session invalid!
Sorry, your session has expired or you have not started the Data Explorer through a nonvalid entry point or no parameter set.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2016 om 10:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 10:30   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik heb gelukkig nog EUR3
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 10:40   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb gelukkig nog EUR3
Benzine? Want bij diesel is dat maar gele sticker.

We hebben euro1 en euro5 benzines, krijgen beide blauwe sticker ipv hun groene.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2016 om 10:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 21:42   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, de pharmamaffia leeft ervan.

Wat vind je van die eeuwig durende hypocrisie? Je weet blijkbaar goed wat de gezondheidszorg kost?

Tja uw off-topic-link werkt ook niet:
Jo zou het eens moeten opzoeken, die,puffers vallen nog mee hoor
Kijk de grootste groep chronische zijn gewoon rokers die kosten echt het meeste
De tweede groep zijn astma patiënten, die doen dan eens een lekkere aanval tijdens de pollenperiode of tijdens de winter en,mogelijk eens als er smog hangt

Maar dat is volgens mij geen tien procent van die omzet.en die moeten ook de duurste puffers niet hebben die hebben genoeg met af en toe een ventolin te spuiten en dat kost dus vier euro aan de gemeenschap.

Ik schat achttien miljoen per jaar als,kostprijs
http://www.inami.fgov.be/SiteCollect...pec_tabel1.pdf

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 mei 2016 om 21:44.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 22:10   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Jo zou het eens moeten opzoeken, die,puffers vallen nog mee hoor
Kijk de grootste groep chronische zijn gewoon rokers die kosten echt het meeste
De tweede groep zijn astma patiënten, die doen dan eens een lekkere aanval tijdens de pollenperiode of tijdens de winter en,mogelijk eens als er smog hangt
Ja Paul en de meeste doden vallen door water, want er verdrinken veel mensen.
En dan heb ik het nog niet over vuil water en al de ziektes die zo verspreid worden. Maar zonder water zou er geen leven mogelijk zijn.
Echt Paul kun je nu eens eenmaal niet uitwijken?

Hoe zou jij het groot gezondheidsprobleem door de verdieseling van het personenwagenverkeer oplossen?

Het blijkt namelijk dat er quasi helemaal geen daling was van NOx de laatste 15 jaar, en het wordt zelfs elk jaar erger, die euronormen waren namelijk het papier niet waard, zeker voor de diesel niet. Ook de overheid doet niets om het probleem aan te pakken. In D verklaagt men nu de overheid met het dreigen met dwangsommen van 10.000 € per dag op basis van al lang geldende wetten, dit omdat de steden járenlang helemaal niets ondernemen, zelfs geen doekje tegen het bloeden.

Citaat:
https://www.feinstaubvignette.de/de/...n-erfolge.html

In München, Darmstadt und Wiesbaden hat die DUH bereits mehrfach vor Gericht Recht bekommen und nunmehr Zwangsvollstreckungsmaßnahmen beantragt, die den Städten damit Zwangsgelder von bis zu 10.000 Euro pro Tag androhen, wenn diese nicht geeignete Maßnahmen für die Einhaltung der vorgegebenen Grenzwerte ergreifen.
http://www.merkur.de/lokales/muenche...d-6387391.html

En ja Paul ik weet dat ultrafijnstof (ook van diesels) nog erger is, en roken is ook erg enz... maar dit topic gaat eigenlijk enkel over stikstofdioxide door het personenwagenverkeer.

Kijk de oranjeblokjes zijn van dieselwagens de grijze van benzinewagens dit in mg/km tijdens xxx-miljarden kms per jaar...:

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 mei 2016 om 22:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 05:23   #17
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Alle terrorisme sponsorende, kanker verspreidende automobilisten de doodstraf wegens misdaden tegen de menselijkheid. Of toch tenminste de verplichting opleggen van de uitlaat een inlaat te maken : de vervuiler betaalt. Leg een knoop of een bocht in de uitlaat zodat ze zelf hun vuil inademen in plaats van onschuldige burgers en kinderen. Op wat trekt dat nu toch in godsnaam? Ik schijt toch ook niet in de anderen hunnen bek.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 08:55   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Benzine? Want bij diesel is dat maar gele sticker.

We hebben euro1 en euro5 benzines, krijgen beide blauwe sticker ipv hun groene.
diesel

wat willen de kleuren zeggen mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 10:18   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
diesel

wat willen de kleuren zeggen mss?
De kleuren van de sticker bepalen wat voor een schadelijke fijnstouitstoot je wagen heeft, tegenwoordig moet het al GROEN zijn, of de milieuvriendelijkste. De kleuren spreken voor zichzelf zoals een verkeerslicht eh.

Het getal zelf komt enkel overeen met de minimum euronorm bij diesels met enkele uitzonderingen. Indien je een euro-4 diesel mét roetfilter hebt krijg je altijd een groene sticker. Maar voor de blauwe sticker -indien ze komt in de toekomst - zijn zelfs euro-6 diesels## niet meer veilig indien de sjoemelsofware niet aangepast is.

Bij de oude benzines of niet-diesels die véél minder en veel minder schadelijke fijnstof uitstoten is een electronisch geregelde 3-weg-katalysator+lambdasonde enz... al voldoende om een groene sticker- 4 te halen, maar een benzine met Geregelde 3-w-kat bestaat al zelf x-jaren vóór EURO 1 verplicht was (1992), een Euro-0 quasi, dus ook bepaalde benzines vanaf einde 1986 Bouwjaar kunnen een groene sticker halen.

Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Verord...stoffbelastung
Schadstoffgruppe 4
praktisch alle Benziner mit geregeltem Katalysator (G-Kat) oder Fahrzeuge mit Flüssiggas, Erdgas- oder Ethanolantrieb

Kan je ook zelf vinden door te googlen, ook in het Nederlands:
vb http://www.milieuvignet-duitsland.nl...lieuzones.html je ziet vanaf 1/2015 alles groene sticker minimum.

Dus met een gele fijnstof-sticker (EURO3 diesel) mag je in alle Duitse stadscentra niet meer in met je wagen, borden geven dat aan. Wordt je betrapt kan een boete volgen ik denk ondertussen 80 €.
Heb je nog vragen vind je het in de FAQ:
http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl/faq.html


## In D moeten daarom nog eens extra 600.000 wagens terug naar de garage, 22 van 53 dieselmotortypes hebben ze betrapt, BMW is de enige Duitse constructeur die in orde blijkt:
Citaat:
http://www.focus.de/auto/news/abgas-...d_5460150.html
Dobrindt-Pk im Ticker-Protokoll Verkehrsminister: Alle getesteten Autos zeigten Auffälligkeiten

Aktualisiert am Freitag, 22.04.2016

Monatelang hat das Bundesverkehrsministerium Abgaswerte getestet. Jetzt sickert durch: Weitere 630.000 Diesel-Fahrzeuge müssen zurückgerufen werden. In Berlin stellte Bundesverkehrsminister Alexander Dobrindt die Ergebnisse vor.

Das Bundesverkehrsministerium bezweifelt demnach bei 22 von 53 untersuchten Diesel-Automodellen, dass die Abgasreinigung richtig läuft. Dies geht aus einem entsprechenden Bericht zu Nachmessungen hervor, den Dobrindt (CSU) vorstellte. Zu den Herstellern der 22 Fahrzeug-Typen gehören alle deutschen Autobauer bis auf BMW.
Duitsland wil nu eens echt komaf maken van hun dieselsjoemelimago, blijkbaar vallen de verkoopcijfers wat tegen de laatste tijd (tov buitenlandse concurrentie), en de overheid verliest natuurlijk ook. Ondertussen zijn ze een elektro-wagen campagne gestart met een goed-nieuws show dat er redelijk veel nieuwe elektromodellen gaan uitkomen vanaf 2018, ook benzine-hybrides. Men moet nogal "een onwetende" zijn om nu nog een nieuwe dieselwagen te bestellen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 mei 2016 om 10:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 11:06   #20
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Al die normen euro 3, 4,5en 6 is oubollige techniek en verbloeming.
Neem nu euro 6 met inspuiting van eiwitten(adblue) is als een asprinientje om de kwaal te manipuleren maar bied geen oplossing.
Allemaal dikke kwats en zandstrooierij puur lobbywerk van fabrikanten.
Een kleine auto( 950 kg) met euro 3 zal altijd minder vervuilend zijn dan één van 2 ton
aan euro 6, alleen is dit minder merkbaar aan uitlaat.
Het fijn stof dat die euro 6 bij pyrolyse verricht op landelijke gebied is veel dodelijker dan de euro 3 .
De NOX concentratie oplossen door GTR techniek is ook een lapmiddel.
Wat er in zit zal er altijd uitkomen.
Net zoals pelletkachels "want die hebben bijna geen restasse"
Neen, die blazen dat als fijn stof de lucht in.

Laatst gewijzigd door Deo : 15 mei 2016 om 11:09.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be