![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() "Bart G." <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... KNIP : Geneuzel over de Lotto..... 1. Welk verband ziet u met de nieuwsgroepen waar in u dit post ? 2. Denkt u, mocht er een waterdicht systeem zijn om de lotto te winnen, dat anderen u dan niet voor geweest zouden zijn ? :-) |
![]() |
#2 |
|
![]() Een vriendin van me vond jaren geleden een boekje : Comment vaincre le
lotto? In dit boekje wordt door middel van een 200tal 6 cijfercombinaties zekerheid gegeven over minstens één keer drie juiste. Het gaat hier om de Franse lotto, voor de Belgische zijn er bijgevolg niet zoveel combinaties nodig. De kunst betstat er dus uit om de combinaties zodanig te kiezen dat ze elkaar overlappen om zo zekerheid te geven over drie juiste. Dit is geen simpele koek! Onlangs kreeg ik van een vriend een copy van mathcad8 proffesional. Dit is een programma waarmee alle wiskundige berekeningen gemaakt kiunnen worden. Er zit ook kansberekening in, propability distribution & density. Indien ik de formule zou kennen die ik moet inbrengen, dan is alles in een wip berekend. Mijn vraag aan deze groep is dan ook of er iemand zodanig thuis is in kansberekening dat hij een fortmule kan opgeven waarmee ik tussen de 150 en 200 combinaties krijg. Het is niet mijn bedoeling om zekerheid te krijgen over 6 juiste want daarvoor heb ik ongeveer 5 miljoen combinaties nodig. Zekerrheid over drie juiste geeft bijgevolg een kans van ongeveer 5 miljoen / 200 om de 6 juiste te scoren. Die kans blijft bijgevolg enorm gering. Zo ik toch de 6 juiste scoor, dan zal ik deze groep daar eeuwig dankbaar voor blijven. Alvast bedankt en groetjes, |
![]() |
#3 |
|
![]() peter govaere interrumpeerde het poetertje met volgende input:
> "Bart G." <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > KNIP : Geneuzel over de Lotto..... > > 1. Welk verband ziet u met de nieuwsgroepen waar in u dit post ? > > 2. Denkt u, mocht er een waterdicht systeem zijn om de lotto te winnen, dat > anderen u dan niet voor geweest zouden zijn ? :-) er is nochtans zoals bij alle kansspelen juist geteld 1 absolute zekere manier om te winnen je verdient er alleen niets mee, enkel de "bank" wint erbij, wat ook de bedoeling is met dit simpel weetje kan je in kroegen veel geld bijeen krijgen maar inderdaad vree OT hier grtz |
![]() |
#4 |
|
![]() "Bart G." <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Een vriendin van me vond jaren geleden een boekje : Comment vaincre le > lotto? > > In dit boekje wordt door middel van een 200tal 6 cijfercombinaties zekerheid > gegeven over minstens één keer drie juiste. Het gaat hier om de Franse > lotto, voor de Belgische zijn er bijgevolg niet zoveel combinaties nodig. > > De kunst betstat er dus uit om de combinaties zodanig te kiezen dat ze > elkaar overlappen om zo zekerheid te geven over drie juiste. Dit is geen > simpele koek! > > Onlangs kreeg ik van een vriend een copy van mathcad8 proffesional. Dit is > een programma waarmee alle wiskundige berekeningen gemaakt kiunnen worden. > Er zit ook kansberekening in, propability distribution & density. > > Indien ik de formule zou kennen die ik moet inbrengen, dan is alles in een > wip berekend. Mijn vraag aan deze groep is dan ook of er iemand zodanig > thuis is in kansberekening dat hij een fortmule kan opgeven waarmee ik > tussen de 150 en 200 combinaties krijg. > > Het is niet mijn bedoeling om zekerheid te krijgen over 6 juiste want > daarvoor heb ik ongeveer 5 miljoen combinaties nodig. Zekerrheid over drie > juiste geeft bijgevolg een kans van ongeveer 5 miljoen / 200 om de 6 juiste > te scoren. Die kans blijft bijgevolg enorm gering. Zo ik toch de 6 juiste > scoor, dan zal ik deze groep daar eeuwig dankbaar voor blijven. > > Alvast bedankt en groetjes, -------------------------- stel je vraag eens in nl.wetenschap ? waarom niet ? huby |
![]() |
#5 |
|
![]() Bart G. wrote:
> De kunst betstat er dus uit om de combinaties zodanig te kiezen dat ze > elkaar overlappen om zo zekerheid te geven over drie juiste. Dit is > geen simpele koek! Dat is een understatement: het is gewoon _onmogelijk_ om dit met huidige stand van techniek en wiskunde te 'berekenen'. Dit neemt niet weg dat verzamelingen van zo'n 120 formulieren bestaan (op elk formulier staan 6 van de 42 mogelijkheden aangekruist) waarmee je ZEKER bent dat je met minstens 1 formulier '3 juist hebt'. Maar die 120 is zeker geen minimum. Het is gewoon de bovengrens die momenteel gekend is... Dit is wel meer iets voor be.science... Luc K |
![]() |
#6 |
|
![]() "Bart G." <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Een vriendin van me vond jaren geleden een boekje : Comment > vaincre le lotto? > > In dit boekje wordt door middel van een 200tal 6 > cijfercombinaties zekerheid gegeven over minstens één keer drie > juiste. Het gaat hier om de Franse lotto, voor de Belgische > zijn er bijgevolg niet zoveel combinaties nodig. > > De kunst betstat er dus uit om de combinaties zodanig te kiezen > dat ze elkaar overlappen om zo zekerheid te geven over drie > juiste. Dit is geen simpele koek! > > Onlangs kreeg ik van een vriend een copy van mathcad8 > proffesional. Dit is een programma waarmee alle wiskundige > berekeningen gemaakt kiunnen worden. Er zit ook kansberekening > in, propability distribution & density. > > Indien ik de formule zou kennen die ik moet inbrengen, dan is > alles in een wip berekend. Mijn vraag aan deze groep is dan > ook of er iemand zodanig thuis is in kansberekening dat hij een > fortmule kan opgeven waarmee ik tussen de 150 en 200 > combinaties krijg. > > Het is niet mijn bedoeling om zekerheid te krijgen over 6 > juiste want daarvoor heb ik ongeveer 5 miljoen combinaties > nodig. Zekerrheid over drie juiste geeft bijgevolg een kans > van ongeveer 5 miljoen / 200 om de 6 juiste te scoren. Die > kans blijft bijgevolg enorm gering. Zo ik toch de 6 juiste > scoor, dan zal ik deze groep daar eeuwig dankbaar voor blijven. > > Alvast bedankt en groetjes, > Zo'n formule bestaat niet. De Lotto (en andere kansspelen) zijn gebaseerd op statistiek. En de Lotto weet dus op lange termijn precies hoeveel ze verdienen aan al die naïvelingen die spelen. Lambert |
![]() |
#7 |
|
![]() A man with a plan.
mvg On 31-10-2004 16:35, Bart G. wrote: > Een vriendin van me vond jaren geleden een boekje : Comment vaincre le > lotto? > > In dit boekje wordt door middel van een 200tal 6 cijfercombinaties zekerheid > gegeven over minstens één keer drie juiste. Het gaat hier om de Franse > lotto, voor de Belgische zijn er bijgevolg niet zoveel combinaties nodig. > > De kunst betstat er dus uit om de combinaties zodanig te kiezen dat ze > elkaar overlappen om zo zekerheid te geven over drie juiste. Dit is geen > simpele koek! > > Onlangs kreeg ik van een vriend een copy van mathcad8 proffesional. Dit is > een programma waarmee alle wiskundige berekeningen gemaakt kiunnen worden. > Er zit ook kansberekening in, propability distribution & density. > > Indien ik de formule zou kennen die ik moet inbrengen, dan is alles in een > wip berekend. Mijn vraag aan deze groep is dan ook of er iemand zodanig > thuis is in kansberekening dat hij een fortmule kan opgeven waarmee ik > tussen de 150 en 200 combinaties krijg. > > Het is niet mijn bedoeling om zekerheid te krijgen over 6 juiste want > daarvoor heb ik ongeveer 5 miljoen combinaties nodig. Zekerrheid over drie > juiste geeft bijgevolg een kans van ongeveer 5 miljoen / 200 om de 6 juiste > te scoren. Die kans blijft bijgevolg enorm gering. Zo ik toch de 6 juiste > scoor, dan zal ik deze groep daar eeuwig dankbaar voor blijven. > > Alvast bedankt en groetjes, > > > |
![]() |
#8 |
|
![]() "Lambert" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > En de Lotto weet dus op lange termijn > precies hoeveel ze verdienen aan al die naïvelingen die spelen. > Lambert naïvelingen ? Wat is er verkeerd om met de lotto te spelen ? Wat zeg je tegen diegenen die wel hebben gewonnen ? Idioten met geld ? Wil ik best wel de idioot zijn. > > |
![]() |
#9 |
|
![]() "Bart G." <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan
niet correctsgewijs in news:[email protected]: > Een vriendin van me vond jaren geleden een boekje : Comment vaincre le > lotto? > > In dit boekje wordt door middel van een 200tal 6 cijfercombinaties > zekerheid gegeven over minstens één keer drie juiste. Het gaat hier om > de Franse lotto, voor de Belgische zijn er bijgevolg niet zoveel > combinaties nodig. > > De kunst betstat er dus uit om de combinaties zodanig te kiezen dat ze > elkaar overlappen om zo zekerheid te geven over drie juiste. Dit is > geen simpele koek! > > Onlangs kreeg ik van een vriend een copy van mathcad8 proffesional. Dit > is een programma waarmee alle wiskundige berekeningen gemaakt kiunnen > worden. Er zit ook kansberekening in, propability distribution & > density. > > Indien ik de formule zou kennen die ik moet inbrengen, dan is alles in > een wip berekend. Mijn vraag aan deze groep is dan ook of er iemand > zodanig thuis is in kansberekening dat hij een fortmule kan opgeven > waarmee ik tussen de 150 en 200 combinaties krijg. > > Het is niet mijn bedoeling om zekerheid te krijgen over 6 juiste want > daarvoor heb ik ongeveer 5 miljoen combinaties nodig. Zekerrheid over > drie juiste geeft bijgevolg een kans van ongeveer 5 miljoen / 200 om de > 6 juiste te scoren. Die kans blijft bijgevolg enorm gering. Zo ik toch > de 6 juiste scoor, dan zal ik deze groep daar eeuwig dankbaar voor > blijven. > > Alvast bedankt en groetjes, > > > > Ach.. Lottogeheimen... -- VGQ |
![]() |
#10 |
|
![]() Naam beweerde :
> "Lambert" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> > > En de Lotto weet dus op lange termijn >> precies hoeveel ze verdienen aan al die naïvelingen die spelen. >> Lambert > > naïvelingen ? Wat is er verkeerd om met de lotto te spelen ? Wat zeg je tegen > diegenen die wel hebben gewonnen ? Idioten met geld ? Wil ik best wel de > idioot zijn. Naïveling: iemand die een wielerploeg en goede doelen steunt en op die manier heel misschien nog rijk wordt ook. -- mvg, Valère Het enige interessante aan vrijwel alle regels zijn de uitzonderingen. |
![]() |
#11 |
|
![]() peter govaere schreef:
> "Bart G." <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > KNIP : Geneuzel over de Lotto..... > > 1. Welk verband ziet u met de nieuwsgroepen waar in u dit post ? > > 2. Denkt u, mocht er een waterdicht systeem zijn om de lotto te winnen, dat > anderen u dan niet voor geweest zouden zijn ? :-) > > > Waterdicht, neen dat bestaand niet. Maar wel systemen die je kansen aanzienlijk verhogen. Je kan met een goed systeem spelen zonder verlies. Met natuurlijk de kans ooit toch eens serieus in de prijzen te vallen. Maar om nu direct dergelijk systeem hier open en bloot te posten, daarvoor zou men goed gek moeten zijn hé ;-) -- ---== I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am. ==--- |
![]() |
#12 |
|
![]() >Je kan met een goed systeem spelen zonder verlies
ROFL |
![]() |
#13 |
|
![]() Frank <><> schreef:
>>Je kan met een goed systeem spelen zonder verlies > > > ROFL > Ik was vergeten er bij te vertellen dat een flinke portie geluk onontbeerlijk is. ;-) -- ---== I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am. ==--- |
![]() |
#14 |
|
![]() "Naam" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] i.nl... > > "Lambert" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> > > En de Lotto weet dus op lange termijn >> precies hoeveel ze verdienen aan al die naïvelingen die >> spelen. >> Lambert > > > naïvelingen ? Wat is er verkeerd om met de lotto te spelen ? > Wat zeg je > tegen diegenen die wel hebben gewonnen ? Idioten met geld ? Wil > ik best wel > de idioot zijn. >> Als er 41 ballen in de trommel zitten en je hoopt dat de 6 door jou gekozen nummers eruit komen, heb je de volgende kans op succes: M.a.w. één kans op bijna 4,5 miljoen. Veronderstel dat je je huissleutel kwijt bent en je mag hem gaan zoeken op een bureau van gevonden voorwerpen. Maar er liggen daar 4,5 miljoen huissleutels. Misschien heb je geluk en vind je de huissleutel onmiddellijk (met de lotto gewonnen!). Misschien heb je pech en je vindt je huissleutel pas na een paar honderd jaar zoeken (niet met de lotto gewonnen!) Naïef is dus de verwachting het grote lot in de Lotto te winnen of je huissleutel terug te vinden. Lambert |