![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Sprak net met mijn postbode, die man beweerde dat hij s'morgens om 7.30 u begon te werken en dat hij nooit voor 18.30 u gedaan had met werken. Er is geen enkele vorm van compensatie noch overuren die betaald worden.
Kan dat in België ???? of overdrijft die man . Paul
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zijn eerste dag kwam hij om 14 uur binnen met nog een halve zak post. Hij werd er op gewezen dat hij niet mocht stoppen alvorens al de post bedeeld was. Hij zelf was daarover niet zo overtuigd en wees met enige nadruk op zijn contract dat stelde dat zijn uren van zes tot twee liepen. De dag er na kreeg hij papieren waarmee hij terug mocht gaan doppen. Dus ja, de postbode die dagelijks twaalf uur werkt voor het loon van acht uren, goed zot. Goed Zot!
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is omdat ze te traag zijn.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoonweg onwettelijk. Maar zoals al gesteld in de draad: als hij overal blijft plakken om een druppel te drinken .... En wat ik heb gehoord dat ook vaak gebeurt: een nieuwe postbode die niet wil aansluiten bij de vakbond, wordt een speciale ronde geserveerd, waar hij onmogelijk tijdig mee klaar kan komen. De sossenvakbond-aangesloten dienstchef zegt dan "te lui om te werken, terug naar de dop". Vergeet het nooit: vakbonden zijn voor 95 procent maffia-organisaties. De overige 5 procent zijn ze politiek. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En toen ik hem vroeg wat de vakbond daar van zegt, antwoorde hij dat die allen corrupt waren.
![]() |