Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2004, 14:18   #1
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard Overdreven snelheid

Rij eens tussen 90-100 km/u op de A12 tussen Brussel en Antwerpen ...bijna geen enkele wagen/vrachtwagen blijft achter U.
Wat een waanzin als je bedenkt dat in de V.S. de maximale snelheid 60 mph(100 km/u) is ... en maar kritiek geven op de amerikanen die het bij het rechte eind hebben.

Maar het zijn wij de snelheids(zie waanzin)duivels. Daarbij komt nog dat ondanks die 60 mph(miles per hour) er toch veel doden te betreuren zijn op hun wegen , en dat met een groot 4x4 wagenpark die eigenlijk veiliger zouden moeten zijn.

Velen denken dat men bij ons het minimum dodental op de wegen heeft bereikt ... wees eens redelijk .... in 1954 waren er evenveel doden op de weg met 500.000 auto's als vandaag met 5.000.000. Bij alle verkeer, weg, spoor, water en lucht zijn er risiko's en ongevallen
Oud 15 november 2004, 14:23   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik denk dat uw kilometriek kapot is. Binnenlandse vrachtwagens worden in België zeer zwaar gecontroleerd hierop. Ofwel zat je tussen een kolonne buitenlanders ofwel tussen oude Belgische vrachtwagens die momenteel nog de dans ontspringen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 22:50   #3
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 777
Rij eens tussen 90-100 km/u op de A12 tussen Brussel en Antwerpen ...bijna geen enkele wagen/vrachtwagen blijft achter U.
Wat een waanzin als je bedenkt dat in de V.S. de maximale snelheid 60 mph(100 km/u) is ... en maar kritiek geven op de amerikanen die het bij het rechte eind hebben.

Maar het zijn wij de snelheids(zie waanzin)duivels. Daarbij komt nog dat ondanks die 60 mph(miles per hour) er toch veel doden te betreuren zijn op hun wegen , en dat met een groot 4x4 wagenpark die eigenlijk veiliger zouden moeten zijn.

Velen denken dat men bij ons het minimum dodental op de wegen heeft bereikt ... wees eens redelijk .... in 1954 waren er evenveel doden op de weg met 500.000 auto's als vandaag met 5.000.000. Bij alle verkeer, weg, spoor, water en lucht zijn er risiko's en ongevallen
In de VS is de maximumsnelheid niet overal 60 MPH. Ik woon dichtbij I-75 in Florida en de maximumsnelheid is er 70 Mph.

En dan heb je ook Montana, waar je deze borden tot voor kort tegenkwam:
Oud 15 november 2004, 22:55   #4
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

stop threadflooding?

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 22:56   #5
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

http://www.motorists.com/pressreleases/montana.html

Interessant artikeltje over veiliheid en snelheidslimieten. Dit artikel poneert de paradoxale stelling dat het wegnemen van de snelheidslimieten de veiligheid verhoogt. Het gaat hier dieper op in met een statistische analyse over het invoeren van een snelheidslimiet in Montana.
Oud 15 november 2004, 23:04   #6
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik denk dat uw kilometriek kapot is. Binnenlandse vrachtwagens worden in België zeer zwaar gecontroleerd hierop. Ofwel zat je tussen een kolonne buitenlanders ofwel tussen oude Belgische vrachtwagens die momenteel nog de dans ontspringen.
Ik rijd aan US snelheden en feit is dat de meeste vrachtwagens mij inhalen.
Voor het gemak en als windbreker rijd ik vaak achter vrachtwagens die tussen 90 en 100kmu rijden. Ik rijd aan die snelheden omdat ik tijd heb en niet gehaast ben. Ook is het ekonomischer in het verbruik, maakt +/- 20% uit . Dus zou het echt dwaas zijn aan 120+ te rijden.

Het is juist dat niet in de hele VS de maximumsnelheid overal 60 MPH. is, maar ik gaf dit maar als referentie t.o.v. Belgie voor.
Oud 16 november 2004, 07:27   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik slipstream met plezier achter vrachtwagens. Dat maakt voor mij 50% brandstofverbruik minder. Duinkerken/Vilvoorde voor 7 liter benzine.
Daarentegenover, mijn deukendoos kan maar 120 max. Dus tegen 90 rijd ik al bijna plankgas.

Ik vind het alleen zonde van de brandstof, harder rijden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be