Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2016, 20:12   #1
bedrijven docter
Minister

bedrijven docter's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Armoede in Vlaanderen

Vroeger voelde ik mij altijd veilig ,ik kon namelijk een opdracht geven aan een deurwaarder en hij kon dit niet weigeren (behoudens familiale banden).
Met andere woorden als een van mijn klanten en of vrienden een beslag kregen op hun meubels dan kon ik hen perfect beschermen door een toepassing te vragen van een minnelijke verkoop (geen openbare ,zodat we de schande en miserie ontweken )
Een minnelijke verkoop moet je onmiddellijk aanvragen na het beslag en dan heb je 10 dagen om een familielid een bod te laten doen op de beslagen meubels.
Een fantastische wetsartikel die volgens mij alle OCMW 's in Belgie zouden verplicht moeten toepassen (zij kopen dan de beslagen meubels en vragen en kleine vergoeding aan de arme sukkelaar )
Alleen als de deurwaarder die beslag legt het bod niet aanvaard (en dat doet hij in 95 procent van de gevallen ) ben je eraan voor de moeite

Ik had daarop een waterdichte constructie uitgewerkt.
In plaats van een concreet bod te doen op de meubels in euro zond ik een aangetekende brief en mail met de mededeling dat iemand (moet andere zijn dan beslagene) zou betalen wat een collega van zijn kantoor als waarde zou schatten (deurwaarders groeperen samen met meerder andere deurwaarders)

Dit was waterdicht want de beslagleggende deurwaarder kon nooit stellen dat zijn confrater (zelfde kantoor ) te laag had geschat .

Door het afschaffen van deze algemene ministerie plicht (hoe zou dat nu komen ) ben je dus afhankelijk van een schattingsverslag van een andere deurwaarder .

en nu de calvarie tocht die ik de laatste 10 dagen heb meegemaakt om een vrouwtje haar meubels te redden.(vrijwilligers werk niet betaald)

Het deurwaarderskantoor dat beslag had gelegd weigerde de schatting uit te voeren op grond dat dit niet meer behoorde tot een verplichte ministerie plicht.

Op vraag van ons om een ander deurwaarder aan te duiden die met hen kon samenwerken om al de stukken over te maken ,werd on een quasi buur voorgesteld.

Geloof het of niet maar die quasi buur wachtte tot de 9E DAG om ons mede te delen dat hij geen tijd had om dit schattingsverslag op te stellen.
Toen wij ter plaatse (wilden provisie betalen ) mede deelde dat hij langer had dan de 10 dagen, vermits het bod was gedaan op grond van BW 1592 (zoek maar op )

De receptioniste beweerde dat de deurwaarder de eerst volgende 3 weken volzet was en dat de andere deurwaarders van het kantoor kortelings op verlof gingen (wij nemen steeds zulke gesprekken op voor later als het nodig blijkt )

Wij stonden voor een voldongen feit want art 1592 bw zegt dat als de aangeduide derde (lees deurwaarder ) niet kan of niet wil ,het bod en of verkoop niet heeft plaatsgehad.

Wij hebben dan nog naar een ander deurwaarder gegaan maar overal weigering of uitvlucht (vroeger tot 2014 stond daar schrapping op als deurwaarder !)

Wij hebben dan met onze rug tegen de muur zelf een schatting gemaakt ,die de beslagleggende deurwaarder in 95 procent zal weigeren en dus de openbare verkoop van de meubels van een gewoon eenzaam vrouwtje tot gevolg hebben.

Ik houd U op de hoogte van deze zaak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be