Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2016, 22:20   #1
demonen
Banneling

Standaard Elektriciteitsprijs daalt

maar factuur stijgt!

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...r-stijgt.dhtml

De electriciteitsfaktuur is de tweede belastingsbrief geworden.
Dit is de grote verandering!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 00:03   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
maar factuur stijgt!

Juist ja, je kunt ook ontduiken aan uw belasting door eenvoudigweg zonnepanelen te leggen op uw dak, akkoord ?

Nu om terug te komen op uw belastingbrief

lasten op alle vormen van energie zouden gelijk geschakeld moeten worden
aardgas = benzine - diesel = kerosene = steenkool = electriciteit

Zo zorg je dat de burger/bedrijven niet vals economisch rendabele beslissingen nemen en onze economie sturen naar een minder ecologisch, of minder economisch punt

onze electriciteit wordt meer en mee rmet steenkool gemaakt; Die beslissing is rendabel met dank aan goedkope steenkool, maar is in feite verkeerd gestuurd omdat er geen CO2 taks geheven wordt in Belgie...

Het eerste dat deze overheid zou moeten doen is CO2 taks invoeren.En die CO2taks gebruiken om de electriciteitsfactuur minder te takseren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 21:13   #3
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Juist ja, je kunt ook ontduiken aan uw belasting door eenvoudigweg zonnepanelen te leggen op uw dak, akkoord ?

Zo zorg je dat de burger/bedrijven niet vals economisch rendabele beslissingen nemen en onze economie sturen naar een minder ecologisch, of minder economisch punt

onze electriciteit wordt meer en mee rmet steenkool gemaakt; Die beslissing is rendabel met dank aan goedkope steenkool, maar is in feite verkeerd gestuurd omdat er geen CO2 taks geheven wordt in Belgie...

Het eerste dat deze overheid zou moeten doen is CO2 taks invoeren.En die CO2taks gebruiken om de electriciteitsfactuur minder te takseren.
Niet akkoord, zonnepanelen worden ook belast. En dan zijn er nog een hoop andere nadelen.
Oud 9 juli 2016, 22:40   #4
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Duitsland verkiest dan wel co2 producerende bruinkool, tegen co2 arme kernenergie. Maar in Belgie is de productie van electriciteit met steenkool wel afgebouwd, dacht zelfs volledig.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 06:29   #5
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Niet akkoord, zonnepanelen worden ook belast. En dan zijn er nog een hoop andere nadelen.
Wat bedoel je hiermee?
Natuurlijk als je zonnepanelen koopt betaal je BTW. Maar op de productie van elektriciteit door zonnepanelen wordt je toch niet belast?

Je betaalt wel een bedrag omdat je gebruik maakt van het net maar dat is toch logisch?

Wat dan niet logisch is is het feit dat je voor je overproductie = niet verbruikte elektriciteit niet vergoed wordt; alhoewel sommige maatschappijen voor die overproductie zouden betalen.
Ik weet niet of dit wel zo is; misschien weet deze lezer het?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 06:34   #6
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als je bedoelt dat je BTW moet betalen op de aankoop van zonnepanelen dan heb je gelijk.

Maar van andere belastingen heb ik geen weet.

En wat zijn de andere nadelen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 06:47   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
maar factuur stijgt!

Was dat voorheen ook al niet zo?

En welke factuur moet er juist betaald worden?
Wie zorgde voor deze factuur?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 09:00   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Toen betaalde je via je elektriciteitsfactuur je gemeentebelasting, plus een aardig zakcentje voor de afgevaardigden van de oude machtspartijen.

Maar als de sossen het graag zouden hebben, dan zouden wij misschien ook het laatste jaar van deze legislatuur de btw op elektriciteit verlagen.
Is het dat wat jullie willen, beste sossen ? Een klein demagogisch cadeautje om stemmen af te kopen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 09:47   #9
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Het is net zoals met België, splits je elektriciteitsfactuur in werkelijke kost en belastingen.

Je betaalt je elektriciteit en geen belastingen.
Wedden dat de factuur duurder word door de deurwaarder.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 09:57   #10
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toen betaalde je via je elektriciteitsfactuur je gemeentebelasting, plus een aardig zakcentje voor de afgevaardigden van de oude machtspartijen.

Maar als de sossen het graag zouden hebben, dan zouden wij misschien ook het laatste jaar van deze legislatuur de btw op elektriciteit verlagen.
Is het dat wat jullie willen, beste sossen ? Een klein demagogisch cadeautje om stemmen af te kopen ?

.
En denk je dat de elektriciteitsmaatschappijen daar iets meer of minder door verdienen?

Maar als je de 14% BTW verhoging bij de consument laat gaat die wel geconsumeerd worden in de rest van de economie.

En je redenering deugt van geen kanten, omdat ondanks alle prullaria en belastingverhogingen van deze regering, de staatsschuld blijft oplopen.
Oud 10 juli 2016, 10:13   #11
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

21% op elektriciteit, 0% op vliegtuigbrandstof. Wie subsidieert er nu eigenlijk wie ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 11:04   #12
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En denk je dat de elektriciteitsmaatschappijen daar iets meer of minder door verdienen?

Maar als je de 14% BTW verhoging bij de consument laat gaat die wel geconsumeerd worden in de rest van de economie.

En je redenering deugt van geen kanten, omdat ondanks alle prullaria en belastingverhogingen van deze regering, de staatsschuld blijft oplopen.
Uiteraard verdienen de elektriciteitsmaatschappijen minder. Check hun beurskoersen en hun winsten maar eens. Die zijn gevoelig minder dan vroeger, toen ze een soort monopolie hadden, en er geen concurentie was.
En de staatsschuld blijft oplopen, omdat we allemaal boven onze stand leven. Zo eenvoudig is dat. We geven geld uit dat we niet hebben.
Oud 10 juli 2016, 11:33   #13
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Uiteraard verdienen de elektriciteitsmaatschappijen minder. Check hun beurskoersen en hun winsten maar eens. Die zijn gevoelig minder dan vroeger, toen ze een soort monopolie hadden, en er geen concurrentie was.
En de staatsschuld blijft oplopen, omdat we allemaal boven onze stand leven. Zo eenvoudig is dat. We geven geld uit dat we niet hebben.
Ik niet. Geen cash, geen koop en als iedereen dat deed had je geen banken, die na verdwenen miljarden winsten nog steeds op zwart zaad zitten, nodig.
Oud 10 juli 2016, 12:08   #14
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
21% op elektriciteit, 0% op vliegtuigbrandstof. Wie subsidieert er nu eigenlijk wie ?
Niet helemaal correct.
Oud 10 juli 2016, 12:11   #15
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik niet. Geen cash, geen koop en als iedereen dat deed had je geen banken, die na verdwenen miljarden winsten nog steeds op zwart zaad zitten, nodig.
En ge maakt geen gebruik van de diensten/tegemoetkomingen van de overheid ?
Oud 10 juli 2016, 12:18   #16
subocaj

Standaard

Citaat:
En ge maakt geen gebruik van de diensten/tegemoetkomingen van de overheid ?
Ja Bobke, daar heb ik mijn leven lang voor bijgedragen.

Zeg jij tegen je verzekeringsmaatschappij dat ze je auto niet moeten vergoeden als je in je recht bent en je verzekering altijd betaald hebt?
Of tegen de brandverzekering dat je je huis op eigen kosten terug opbouwt ook al heb je 45 jaar betaald?
Oud 10 juli 2016, 12:47   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja Bobke, daar heb ik mijn leven lang voor bijgedragen.

Zeg jij tegen je verzekeringsmaatschappij dat ze je auto niet moeten vergoeden als je in je recht bent en je verzekering altijd betaald hebt?
Of tegen de brandverzekering dat je je huis op eigen kosten terug opbouwt ook al heb je 45 jaar betaald?
Maar er is geen enkele verzekeringsmaatschappij die zich kan permiteren van meer uit te betalen, dan dat ze premies ontvangt.
En daarbuiten. Maakt ge geen gebruik van het openbaar vervoer, het wegennet, gesubsidieerde media, cultuur, onderwijs...
Oud 10 juli 2016, 13:23   #18
subocaj

Standaard

Citaat:
Maar er is geen enkele verzekeringsmaatschappij die zich kan permiteren van meer uit te betalen, dan dat ze premies ontvangt.
En daarbuiten. Maakt ge geen gebruik van het openbaar vervoer, het wegennet, gesubsidieerde media, cultuur, onderwijs...
Dadelijk ga je me vertellen dat ik en jij waarschijnlijk ook, niet meer dan de helft van ons loon betaald hebben aan die "verzekeringen" en nee ik moet hier in België nog de eerste keer in mijn leven in een bus of trein stappen.

Ik weet niet wat jij cultuur noemt, ga ik naar de opera, neen, ga ik naar sport nitwits kijken, nee, ga ik naar nitwits optredens uit de amusement kijken, nee, gebruik ik het wegennet, ja, en daar word je danig voor uitgemolken om nutteloze voorstudies en dure consulten en corrupte politici en bedrijven te sponsoren.

Geef ik meer uit dan ik kan betalen, nee.

Wat jij niet wil of kan zien is, dat onze politici, wie er ook aan de macht komt, het geld over de balk blijven gooien en niet aan zorg voor hun bevolking, maar aan hun kapitalisten vriendjes.

Iedere industriële sector in dit land staat klaar om subsidies te innen, maar o wee als er belastingen op hun winsten geheven worden.

Nu ga ik een terrasje pakken, mijn Duveltjes drinken en een portie mosselen verorberen.

Tot morgen.

Laatst gewijzigd door subocaj : 10 juli 2016 om 13:25.
Oud 10 juli 2016, 13:32   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Redenering ? Maar man toch. Dat is geen redenering die ik maakte.
Wel eer een spuwen naar het lelijke politieke gezicht van Di Rupo en zijn Vlaams aanhangsel, de SPa.

En de staatsschuld blijft oplopen ... ben jij misschien aanhanger om dieper te snijden dan we nu al snijden ? Of maatregelen zoals Hollande er trof: contraproductief ?

We mogen dik van geluk spreken, want met Di Rupo II zaten we nu in hetzelfde varkenskot als Griekenland.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 14:23   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dadelijk ga je me vertellen dat ik en jij waarschijnlijk ook, niet meer dan de helft van ons loon betaald hebben aan die "verzekeringen" en nee ik moet hier in België nog de eerste keer in mijn leven in een bus of trein stappen.

Ik weet niet wat jij cultuur noemt, ga ik naar de opera, neen, ga ik naar sport nitwits kijken, nee, ga ik naar nitwits optredens uit de amusement kijken, nee, gebruik ik het wegennet, ja, en daar word je danig voor uitgemolken om nutteloze voorstudies en dure consulten en corrupte politici en bedrijven te sponsoren.

Geef ik meer uit dan ik kan betalen, nee.

Wat jij niet wil of kan zien is, dat onze politici, wie er ook aan de macht komt, het geld over de balk blijven gooien en niet aan zorg voor hun bevolking, maar aan hun kapitalisten vriendjes.

Iedere industriële sector in dit land staat klaar om subsidies te innen, maar o wee als er belastingen op hun winsten geheven worden.

Nu ga ik een terrasje pakken, mijn Duveltjes drinken en een portie mosselen verorberen.

Tot morgen.
Smakelijk, en niet te zat, anders gaat ge nog voor de eerste keer in uw leven de trein of de bus moeten nemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be