![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() maar factuur stijgt!
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...r-stijgt.dhtml De electriciteitsfaktuur is de tweede belastingsbrief geworden. Dit is de grote verandering! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu om terug te komen op uw belastingbrief lasten op alle vormen van energie zouden gelijk geschakeld moeten worden aardgas = benzine - diesel = kerosene = steenkool = electriciteit Zo zorg je dat de burger/bedrijven niet vals economisch rendabele beslissingen nemen en onze economie sturen naar een minder ecologisch, of minder economisch punt onze electriciteit wordt meer en mee rmet steenkool gemaakt; Die beslissing is rendabel met dank aan goedkope steenkool, maar is in feite verkeerd gestuurd omdat er geen CO2 taks geheven wordt in Belgie... Het eerste dat deze overheid zou moeten doen is CO2 taks invoeren.En die CO2taks gebruiken om de electriciteitsfactuur minder te takseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk als je zonnepanelen koopt betaal je BTW. Maar op de productie van elektriciteit door zonnepanelen wordt je toch niet belast? Je betaalt wel een bedrag omdat je gebruik maakt van het net maar dat is toch logisch? Wat dan niet logisch is is het feit dat je voor je overproductie = niet verbruikte elektriciteit niet vergoed wordt; alhoewel sommige maatschappijen voor die overproductie zouden betalen. Ik weet niet of dit wel zo is; misschien weet deze lezer het? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Maar van andere belastingen heb ik geen weet. En wat zijn de andere nadelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welke factuur moet er juist betaald worden? Wie zorgde voor deze factuur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de sossen het graag zouden hebben, dan zouden wij misschien ook het laatste jaar van deze legislatuur de btw op elektriciteit verlagen. Is het dat wat jullie willen, beste sossen ? Een klein demagogisch cadeautje om stemmen af te kopen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Je betaalt je elektriciteit en geen belastingen. Wedden dat de factuur duurder word door de deurwaarder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Maar als je de 14% BTW verhoging bij de consument laat gaat die wel geconsumeerd worden in de rest van de economie. En je redenering deugt van geen kanten, omdat ondanks alle prullaria en belastingverhogingen van deze regering, de staatsschuld blijft oplopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() 21% op elektriciteit, 0% op vliegtuigbrandstof. Wie subsidieert er nu eigenlijk wie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de staatsschuld blijft oplopen, omdat we allemaal boven onze stand leven. Zo eenvoudig is dat. We geven geld uit dat we niet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Niet helemaal correct.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Zeg jij tegen je verzekeringsmaatschappij dat ze je auto niet moeten vergoeden als je in je recht bent en je verzekering altijd betaald hebt? Of tegen de brandverzekering dat je je huis op eigen kosten terug opbouwt ook al heb je 45 jaar betaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarbuiten. Maakt ge geen gebruik van het openbaar vervoer, het wegennet, gesubsidieerde media, cultuur, onderwijs... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat jij cultuur noemt, ga ik naar de opera, neen, ga ik naar sport nitwits kijken, nee, ga ik naar nitwits optredens uit de amusement kijken, nee, gebruik ik het wegennet, ja, en daar word je danig voor uitgemolken om nutteloze voorstudies en dure consulten en corrupte politici en bedrijven te sponsoren. Geef ik meer uit dan ik kan betalen, nee. Wat jij niet wil of kan zien is, dat onze politici, wie er ook aan de macht komt, het geld over de balk blijven gooien en niet aan zorg voor hun bevolking, maar aan hun kapitalisten vriendjes. Iedere industriële sector in dit land staat klaar om subsidies te innen, maar o wee als er belastingen op hun winsten geheven worden. Nu ga ik een terrasje pakken, mijn Duveltjes drinken en een portie mosselen verorberen. Tot morgen. Laatst gewijzigd door subocaj : 10 juli 2016 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel eer een spuwen naar het lelijke politieke gezicht van Di Rupo en zijn Vlaams aanhangsel, de SPa. En de staatsschuld blijft oplopen ... ben jij misschien aanhanger om dieper te snijden dan we nu al snijden ? Of maatregelen zoals Hollande er trof: contraproductief ? We mogen dik van geluk spreken, want met Di Rupo II zaten we nu in hetzelfde varkenskot als Griekenland. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |