![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie verdient respectievelijk de homofolie- en wie de homofobieprijs 2004? | |||
HomoFOLIE 1: Fonds Suzan Daniel |
![]() ![]() ![]() |
2 | 16,67% |
HomoFOLIE 2: Website www.jobschemie.be |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
HomoFOLIE 3: Koning Boudewijnstichting |
![]() ![]() ![]() |
7 | 58,33% |
HomoFOBIE 1: Rose Claeys-Verheecke |
![]() ![]() ![]() |
6 | 50,00% |
HomoFOBIE 2: Thomas d’Hooghe |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
HomoFOBIE 3: De fysieke en verbale agressor |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nominaties voor de jaarlijkse Homofolie en de Homofobieprijzen van de Holebifederatie vzw zijn bekend. De Holebifederatie is de koepel van de Vlaamse & Brusselse holebiverenigingen.
De winnaar wordt bepaald door alle aangesloten groepen van de Holebifederatie die hun stem kunnen uitbrengen. [size=3]Nominaties voor de Homofolieprijs 2004[/size] Fonds Suzan Daniel Het Fonds Suzan Daniel is genomineerd omwille van haar niet aflatende inspanningen om het holebiverleden in kaart te brengen. Met de nominatie willen we de initiatiefnemers en de vrijwilligers een hart onder de riem steken. Website www.jobschemie.be De website www.jobschemie.be wordt genomineerd omdat de Chemiefederatie wenskaarten on line gezet heeft met ook holebi-kaartjes er bij. De Holebifederatie moedigt dergelijke initiatieven aan, omdat ze de heteronormaliteit doorbreken en heteroseksualiteit en holebiseksualiteit op dezelfde manier behandelen. Koning Boudewijnstichting Sinds enige tijd stelt de Holebifederatie vast dat de KBS de emancipatie van holebi's mee bevordert door ook steun toe te kennen aan waardevolle initiatieven van holebiverenigingen. Het betreft vooral projecten die gericht zijn op de structurele verbetering van het verenigingsleven, de versterking van het middenveld, de inhoudelijke verdieping van de holebiwerking, de optimalisering van het vrijwilligerswerk. [size=3]Nominaties voor de Homofobieprijs 2004[/size] De fysieke en verbale agressor Afgelopen zomer zijn ons een aantal meldingen ter ore gekomen van fysieke agressie tegenover holebi’s in een aantal grootsteden. Tegelijkertijd werden de zomerfestivals geplaagd door de verbale agressiviteit van sommige Dancehall-artiesten uit Jamaica. Daarom besloten we dit jaar de ‘fysieke en verbale agressor’ te nomineren voor de Homofobieprijs, om aan te geven dat dergelijk geweld ons raakt en omdat we willen dat het stopt. Rose Claeys-Verheecke, zaakvoerster van Kinepolis. Rose Claeys-Verheecke, zaakvoerster van Kinepolis, heeft in het VRT-programma “woord tegen woord’ gezegd dat ze een probleem heeft met zoenende jongens of zoenende meisjes. Met zoenende hetero's heeft ze geen problemen. Zoenende homostellen zouden er alleen op uit zijn om te shockeren. Thomas d’Hooghe van KUL voor zijn visie op lesbisch ouderschap In het artikel Nederlanders zaadshoppen in België illustreert de Leuvense professor dr.Thomas d'Hooghe zijn visie op lesbisch ouderschap. De winnaars van de prijzen worden bekendgemaakt tijdens de Lesbian & Gay Night van zaterdag 18 december in Zaal Harmonie te Antwerpen. Op de WJNH-site kan je alvast nu je eigen stem uitbrengen voor de folieprijs 2004.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 31 oktober 2004 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://faithfreedom.org Laatst gewijzigd door Pat : 31 oktober 2004 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdorie, zo'n poll valt blijkbaar niet meer te wijzigen als je wat vergeten bent...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik zou Rose Claeys-Verheecke, zaakvoerster van Kinepolis de homofolieprijs geven
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Over de "homofolie" prijs ga ik me niet uitlaten (wtf voor een belachelijke term is dat? n/o), maar de genomineerden voor de homofobie prijs lijken me toch een beetje zwak: zo'n uitlatingen lijken me nog niet echt kwalificeerbaar voor een homofobieprijs?
Er zijn veel ergere uitlagingen gedaan, om over gaybashings nog niet te spreken. Btw: aan constant vrijende koppels in een cinema kan ik me ook storen (hetero of holebi), zeker als ik er vlak naast zit. Sporadisch een kus & knuffel kan geen kwaad, maar als je niet van elkaar kan afblijven, blijf dan thuis, of ga ergens waar minder volk is. En NEEN: ik ben geen onverdraagzame oude zak, zoiets lijdt gewoon vreselijk af, en in een cinema wil ik nu eenmaal niet gestoord worden. Zelfde geld voor die idioten met hun gsms's, of hun zakken chips en ander eten, zeker als ze het dan nog eens zo traag mogelijk doen, om zoweinig mogelijk lawaai te maken ![]()
Laatst gewijzigd door Eternity : 31 oktober 2004 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Sindsdien gaan alle Holebi's in de UGC tongzoenen
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() O lieve homo's
Ik heb niets tegen juliie maar doen julllie alsjeblief uw ding privé zonder ander mensen te provoceren. Op deze manier zullen jullie respect genereren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn er natuurlijk nog de hatelijk opmerkingen van kardinaal Joos aan het adres van de homoseksuelen en de evenmin toelaatbare uitspraken die in de "weg van de moslim" beschreven staan en waarin men oproept om homoseksuelen van hoge gebouwen te gooien. Er zijn verder ook de zogenaamde "gay bashings" waarbij een "lokaas" een homoseksuele man moet meelokken naar een plaats waar hij door een bende wordt opgewacht en in elkaar geslagen. Die zaken vind je beslist niet op de "boerenbuiten" hoor; dat zijn typische verschijnselen van grootsteden, waar - zoals je terecht opmerkt - homoseksualiteit enerzijds wel openlijker getoond wordt, maar waar je anderzijds evengoed het andere uiterste vindt, namelijk de openlijke homohaat. Kijk trouwens ook maar eens rond op dit forum en dan vooral in de topics die over holebi's en aanverwante onderwerpen handelen. Er waren op dit forum ook heel wat figuren rond die hun haat en afkeer tegenover homoseksuelen niet onder stoelen of banken steken. Een beetje buiten de grenzen van dit forum vind je dan weer de meest verderfelijk, quasi steeds "christelijk" geïnspireerde websites waarin openlijk wordt opgeroepen tot homohaat. Ik denk dat men met deze homofobie-nominatie doelt op al deze vormen van fysieke en verbale agressie jegens homoseksuelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez raf en geen enkele Vlaams Blokker daarbij... dan ben je er toch een deel vergeten hoor !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Vreemd dat de oerconservatieve kardinaal Joos er niet tussen staat. Nu ja soit.
De homofobie prijs, tja eigenlijk verdienen ze het allemaal hé, maar ik geef dan toch de voorkeur aan de koning Boudewijn stichting. Bij de homofobieprijs gaat mijn voorkeur naar Rose Claeys-Verheecke, de zaakvoerster van Kinepolis; weer een van die typische enge opmerkingen, voor hetero's kan het maar voor homo's niet... What's the difference???
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Raf, zeg eens aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh
![]() |
![]() |
#20 | |