![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://arstechnica.co.uk/gadgets/201...oduction-ends/
Volgens dit artikel was het Japanse Funai Electric het laatste bedrijf dat nog op "officiele" wijze VHS video-recorders spelers maakte. Eind juli 2016 stopt dit dus.... Blijkbaar werden vorig jaar nog 750000 van die dingen verkocht.Volgens het artikel zijn er ook problemen om nog aan bepaalde onderdelen te raken.(een videoband-speelapparaat,van gelijk welk type, is tenslotte een wondertje van electro-mechanica en het summum van "old-school" consumentenelectronica) Er lijkt,zoals bij muziek-cassettes,langspeelplaten,polaroid-fotografie,buizenradio's,galeniet kristalontvangers etc... een soort "cult"-beweging te zijn,of noem het "die-hards" ,die perse verder willen met dergelijke archeologische technologie.Misschien dat dergelijke mensen de technologie nog decennia in leven zullen houden,puttend uit de honderden miljoenen apparaten die in die jaren sedert 1980 vervaardigd zijn..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 21 juli 2016 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://mentalfloss.com/article/66446...ypes-vhs-tapes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Langspeelplaten en buisverstekers zullen wel blijven voortbestaan omdat de cleane geluidskwaliteit van digitale spelers het niet haalt bij de geluidskwaliteit van platen en buizen. VHS is misschien nog goed voor nostalgici maar de beeldkwaliteit is toch niet vergelijkbaar met digitaal.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn mensen die die vervormingen (want dat zijn het) van platen juist zo charmant vinden. Ik eigenlijk ook, maar objectief gezien is digitale muziek beter. Misschien zal men ook terug naar VHS cassetes gaan kijken omdat die strepen en wazigheid zo schattig zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant heb ik 290 LP's op mijn telefoon staan, gecombineerd met een bluetooth aangesloten koptelefoon, een luxe die veel van de digitale tekortkomingen doen vergeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom ook dat digitale muziek ontwikkeld werd, om van die beperkingen van vinyl af te raken.
1000 keer beter. En zeker voor live opnames en muziek met een grote dynamiek Die vhs video's waren ook al rommel destijds. Goed genoeg, omdat er niets beters bestond
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VHS tapes gebruikte ik vroeger als mastertapes toen ik mijn eigen muziek nog opnam met een viertrack. Was gewoon beter omdat de geluidstrack op die tapes over de volledige breedte werd opgenomen.
Vergeleken met de vier dunne trackjes van de gewone cassettes was dat dag en nacht verschil. Een beetje te vergelijken met één gitaartrack of vier gitaartracks die opeen gepanned werden, veel vollere klank.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En klinkt een buizenversterker anders dan een transistorversterker? Het zal wel zijn. Maar klinkt het ook beter? En dan begint de marketinghype... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke bestandsformaten zijn dat en op welke player kan je die spelen?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .wav 44kHz, zoals cd
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 21 juli 2016 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iTunes, Spotify ed zijn goed voor oortjes, boomboxen en miniketens van lage kwaliteit. Het is idioot om voor die gecomprimeerde muziek een hoogwaardige muziekinstallatie of hooftelefoon te gebruiken. Ik heb ook een ipod voor op wandel mee te gaan of voor in de tuin, maar op mijn hifi installatie speel ik enkel CD's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.rewindmuseum.com/philips.htm
Zo hebben we er ooit nog 2 gehad , man , man , man , veel te korte banden ![]() Wat VHS betreft , heb er hier nog 2 , die houd ik bij tot ze desnoods ontploffen ![]() Ze doen het nog allebei , dus .... ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ruwweg mag je zo'n 10 mb rekenen per minuut muziek. Gemiddeld liedje neemt zo'n 35 mb in. 16 gig => 468 liedjes moet kunnen
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad,"warmere" klanken zullen ongetwijfeld de radiobuis nog voor vele decennia in gebruik houden in enkele nichemarkten.Ik merk op sites als conrad dat er geleidelijk aan weer MEER types radiolampen beschikbaar komen....
Ondertussen moeten we toegeven dat er "dankzij" de magnetische video-band technologie een immens "gat" in het geheugen van de mensheid is gekomen.Ergens vanaf de jaren zestig begonnen blijkbaar ook veel TV-stations "video" te gebruiken voor het doen van opnames (in plaats van "chemische" film).We kunnen alleen maar raden welke historische documentatie verloren is gegaan in amper 50 jaar omdat de tapes onleesbaar zijn geworden.(door de effecten van demagnetisering). Om DAT eens in perspectief te zetten.De "chemische" filmbeelden van WO1 en eerder (dat is 100 jaar geleden mensen!) zijn zo goed,en zo reproduceerbaar(dankzij de spoedakties om hen te kopieren van hun vervallende nitro-dragers naar modernere dragers,en vervolgens op DVD) dat ze betere kwaliteit beelden vertonen dan video's van VEEL later! Laatst gewijzigd door kelt : 23 juli 2016 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon omdat niemand nog een shit geeft om muziekkwaliteit. Wat telt is dat je een overpriced Ipoon hebt met een opzichtige dr. Dré headpoon om dan te luisteren naar shitty DRC mastered mp3'tjes. |
|
![]() |
![]() |