Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2004, 08:09   #1
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard Bush waarschijnlijk 2de ambtstermijn

Zoals de zaken er nu uitzien zal hoogstwaarschijnlijk George Walker Bush een 2de ambtstermijn als president van de Verenigde Staten toegewezen kregen. Alle ogen zijn immers nu gericht op de staat Ohio maar ook daar ligt Bush nog steeds méér dan 95.000 voor op ze'n Democratische rivaal Kerry. Als Bush wint die nu reeds 249 kiesmannen achter zich heeft tegen 211 voor Kerry dan behaalt hij met de 3 kiesmannen van Alaska de vereiste 270 kiesmannen om de nieuwe president van de Verenigde Staten te worden. Ben zelf niet zo'n grote fan van Bush(eerder van Buchanan) maar ik verheug er mij straks al op de verzuurde azijnpissers met op kop de linkse rioolrat Neruda en alle andere conservatievenvreters hun azijnzuur smoel te zien.
Westland New Post is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 09:01   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Four more years!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 09:07   #3
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Four more years!!
nog niet...
Oud 3 november 2004, 09:10   #4
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Alez dan kan Bush nu alle remmen los gooien.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 09:39   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Zoals de zaken er nu uitzien zal hoogstwaarschijnlijk George Walker Bush een 2de ambtstermijn als president van de Verenigde Staten toegewezen kregen. Alle ogen zijn immers nu gericht op de staat Ohio maar ook daar ligt Bush nog steeds méér dan 95.000 voor op ze'n Democratische rivaal Kerry. Als Bush wint die nu reeds 249 kiesmannen achter zich heeft tegen 211 voor Kerry dan behaalt hij met de 3 kiesmannen van Alaska de vereiste 270 kiesmannen om de nieuwe president van de Verenigde Staten te worden. Ben zelf niet zo'n grote fan van Bush(eerder van Buchanan) maar ik verheug er mij straks al op de verzuurde azijnpissers met op kop de linkse rioolrat Neruda en alle andere conservatievenvreters hun azijnzuur smoel te zien.
Interessant dat je zoiets schrijft maar tegelijk in eenzelfde wc pist met je vlag van de palestijnen, het strijdpaard bij uitstek van wat jij noemt "de verzuurde azijnpissers met op kop de linkse rioolrat Neruda en alle andere conservatievenvreters hun azijnzuur smoel"
Oud 3 november 2004, 09:53   #6
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Interessant dat je zoiets schrijft maar tegelijk in eenzelfde wc pist met je vlag van de palestijnen, het strijdpaard bij uitstek van wat jij noemt "de verzuurde azijnpissers met op kop de linkse rioolrat Neruda en alle andere conservatievenvreters hun azijnzuur smoel"

Go Bush!!!!!! Op jullie linkse gezichtjes!
goed zo!
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 09:56   #7
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

benieuwd naar de smoel van al die rooie lullen op de vrt!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 10:05   #8
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je snapt er echt niets van hé?
Oud 3 november 2004, 10:07   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Je snapt er echt niets van hé?
Leg het dan eens uit.
Oud 3 november 2004, 10:08   #10
Piet Hein
Minister

Standaard

spijtig
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 10:09   #11
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Go Bush!!!!!! Op jullie linkse gezichtjes!
goed zo!
Onnozelaar.
Wie er ook wint, als de verkiezingen volgens de regels verlopen zijn,
moet dat gerespecteerd worden, wat onze voorkeuren ook zijn.

Ik ben pro-Kerry maar moest die winnen zou ik me nooit verlagen
tot jouw idiote natrappen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 10:12   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Onnozelaar.
Wie er ook wint, als de verkiezingen volgens de regels verlopen zijn,
moet dat gerespecteerd worden, wat onze voorkeuren ook zijn.

Ik ben pro-Kerry maar moest die winnen zou ik me nooit verlagen
tot jouw idiote natrappen.
Ik ben het met jou eens. Ik heb een voorkeur voor Bush (dat weet ondertussen iedereen), zal in geval van een overwinning uitbundig tonen hoe tevreden ik ben, maar ik zal niet natrappen. Want dat is enkel voor idioten weggelegd.

Het democratisch spel moet worden gerespecteerd. Dat betekent dat de verliezer moet aanvaarden dat de andere partij heeft gewonnen, en dat de winner moet trachten de tegenpartij te verzoenen.
Oud 3 november 2004, 10:42   #13
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

It's Not Whether You Win or Lose, It's How You Play the Game.

Maw Bush heeft het spel duidelijk gewonnen en een uitstekende campagne gevoerd , kan ook niets anders.
Als je ziet hoe de States d'er vandaag economisch zeer slecht voorstaat , Irak een puinhoop aan het worden is , en tov de rest van de wereld zich aan het isoleren is moet het voor mij toch echt kunnen om nog een volk achter u te krijgen.
Het was een 'dirty' campagne aan beide kanten , dat is zeker een feit.
Angst zaaien tss de bevolking was zeker een factor.
Het is echt zeer jammer dat Bush gewonnen heeft ondanks er nog een minieme kans bestaat dat het naar Kerry zou gaan .
Kerry heeft zijn best gedaan maar kon duidelijk niet overtuigen...in ieder geval is 'm toch niet erg op zijn gat gegaan....schade valt zeer goed mee...de States is duidelijk verdeeld en zal een tijdje blijven duren...

Laatst gewijzigd door neruda : 3 november 2004 om 10:43.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 10:46   #14
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Maw Bush heeft het spel duidelijk gewonnen en een uitstekende campagne gevoerd , kan ook niets anders.
Als je ziet hoe de States d'er vandaag economisch zeer slecht voorstaat , Irak een puinhoop aan het worden is , en tov de rest van de wereld zich aan het isoleren is moet het voor mij toch echt kunnen om nog een volk achter u te krijgen.
Het is echt zeer jammer dat Bush gewonnen heeft ondanks er nog een minieme kans bestaat dat het naar Kerry zou gaan .
Kerry heeft zijn best gedaan maar kon duidelijk niet overtuigen...in ieder geval is 'm toch niet erg op zijn gat gegaan....schade valt zeer goed mee...de States is duidelijk verdeeld en zal een tijdje blijven duren...
zo zie je de idiotie van het Amerikaanse verkiezingsstelsel maar weer eens. Het stelsel op zich trek ik niet in twijfel maar hoe de 'promotiefilmpjes' een mens kunnen overtuigen om voor de een of de ander te stemmen...tssss!

Want wie stemt anders voor hij, die een put graaft om vervolgens te beloven dat hij hem weer zal dichten????
Oud 3 november 2004, 10:51   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Chear up. Het is niet allemaal zo zwart en slecht als je denkt. Economisch gezien zijn we uit het dal geraakt, niet alleen in Amerika, ook hier. Irak is moeilijker dan verwacht, maar een puinhoop is het niet. Je ziet in Europa alleen de aanslagen, maar ik heb ook documentaires gezien over de herbouw van het land. En de soep van de V.S. die zich isoleert van de rest van de wereld wordt ook niet zo heet gegeten als het gediend wordt.

Sommigen hebben liever Kerry, ik geloof meer in Bush. Maar zoals John Kerry gisteren zelf zei : "Zowel President Bush als ikzelf houden van dit land, het belangrijke is dat het volk gaat stemmen, op wie dan ook".

Met andere woorden, de polarisatie is niet zo erg als het tijdens een verkiezingstrijd lijkt.
Oud 3 november 2004, 11:01   #16
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chear up. Het is niet allemaal zo zwart en slecht als je denkt. Economisch gezien zijn we uit het dal geraakt, niet alleen in Amerika, ook hier. Irak is moeilijker dan verwacht, maar een puinhoop is het niet. Je ziet in Europa alleen de aanslagen, maar ik heb ook documentaires gezien over de herbouw van het land. En de soep van de V.S. die zich isoleert van de rest van de wereld wordt ook niet zo heet gegeten als het gediend wordt.

Sommigen hebben liever Kerry, ik geloof meer in Bush. Maar zoals John Kerry gisteren zelf zei : "Zowel President Bush als ikzelf houden van dit land, het belangrijke is dat het volk gaat stemmen, op wie dan ook".

Met andere woorden, de polarisatie is niet zo erg als het tijdens een verkiezingstrijd lijkt.
Ik hoop dat je gelijk hebt Antoon en dat meen ik.
Maar de toekomst zal het vertellen , wie weet .
In ieder geval zijn campagne heeft uitstekend gewerkt waarvoor ik meer bepaald voor Florida zeer versteld stond.De opkomst was duidelijk niet in de hand van de Democraten weergelegd maar eerder voor de Republikeinen.
Onvoorstelbaar hoe jij een grote groep mensen met aan de hand van TV-spots en Patriotisme op straat kunt krijgen.
Langs één kant lijkt het alsof de echte democratie heeft gewonnen maar de andere kant vind ik het vreselijk gevaarlijk.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 11:10   #17
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik vind het toch wel belachelijk dat de democraten de uitslag betwisten ....er is nl een verschil van bijna 4 miljoen stemmen , dat is toch wel duidelijk wie de amerikanen gekozen hebben . En als je de steun van de media , de hele wereld etc hebt ..; en bush het zogegd slecht heeft gedaan dan moet je winnen .
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 11:20   #18
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
benieuwd naar de smoel van al die rooie lullen op de vrt!
Alleen al daarvoor zou je blij zijn met Bush

De manier waarop alle weldenkende progressievelingen zich pro-Kerry uitten, is vergelijkbaar met de manier waarop het Vlaams Blok behandeld wordt. "The South will rise again"
Oud 3 november 2004, 11:31   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Geen enkele president in de Amerikaanse geschiedenis heeft zoveel schade toegebracht aan het prestige van de VS dan Bush. Four more years zou ik zeggen.

Nu ik heb naar de NOS gekeken tot 2 uur en daar was men in blije stemming omdat het er naar uit zag dan Kerry zou winnen (ze hebben blijkbaar geen voorstanders van Bush kunnen vinden daar in Holland). Enfin ik denk dat er vanacht in veel Europese huiskamers gevloekt is. Ik had echter geen illusies in Kerry.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 11:44   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ik vind het toch wel belachelijk dat de democraten de uitslag betwisten ....er is nl een verschil van bijna 4 miljoen stemmen , dat is toch wel duidelijk wie de amerikanen gekozen hebben . En als je de steun van de media , de hele wereld etc hebt ..; en bush het zogegd slecht heeft gedaan dan moet je winnen .
George Bush heeft deze keer zonder enige twijfel de 'popular vote' gewonnen. Inderdaad. Maar dat wilt niets zeggen, want het zijn de stemmen van de kiezmannen die tellen.

Ik denk in ieder geval dat het moeilijk zal zijn voor Kerry om alsnog te winnen. De reden is eenvoudig : wie Ohio binnenhaalt met haar 20 kiesmannen wordt de volgende President. Op dit moment heeft Bush een voorsprong van 175.000 stemmen. Er moeten nog 250.000 stemmen worden geteld, de zogenoemde provisional en absentee votes. Als Kerry wilt winnen, dan moet hij tenminste 85% van die 250.000 stemmen halen, terwijl Bush met 38.000 van de 250.000 , oftewel 15%, genoeg heeft om te winnen.

Vandaar ook dat ik het een beetje slapjes vind van de democraten dat ze niet willen toegeven, want het zou nog 11 dagen duren eer die 250.000 stemmen worden geteld. Maar kom, het is hun goed recht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be