![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gouverneur
|
De solidariteit moet behouden blijven
Vlaams minister-president Patrick Dewael (VLD) gaat bij één of meerdere universiteiten een onderzoek bestellen over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië in de sociale zekerheid en de begroting. Dat verklaarde hij dinsdag op een vraag van Vlaams parlementslid Kris Van Dijck (N-VA) in de commissie Institutionele Zaken. Dewael benadrukte dat de solidariteit tussen de deelstaten een wezenlijk onderdeel vormt van de federale staat. Deze solidariteit moet volgens hem behouden blijven, maar er is onderzoek nodig. Er zijn immers geen recente gegevens over deze solidariteitsstroom. De N-VA zegt dat er jaarlijks 10 miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië vloeit. De partij noemt dit geen solidariteit meer, maar onrecht. "De N-VA wil Wallonië niet droogleggen zoals men beweert, maar wel een eerlijke, doorzichtige solidariteit, geen jaarlijkse blanco cheque waar de gewone Waal niet beter van wordt", zegt Van Dijck.
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Eindelijk zal dan toch de waarheid over het bedrag van de geldstromen naar boven komen. En dit op vraag van de N-VA!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Al verplaatst.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Heel juist!!! De N-VA wil op een éérlijke en respectvolle manier SOLIDAIR blijven met Wallonie. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Europees Commissaris
|
Geen ondoorzichtige geldstromen, maar wel doorzichtige geldstromen en ook een duidelijke kijk waar dit geld naar toe gaat en bij wie het uiteindelijk terecht komt.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Voila. Niet meer, niet minder. |
|
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#11 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat de transfers door de Belgische overheid in kaart worden gebracht is vervolgens een punt dat iedereen wel een beetje de wenkbrauwen doet fronsen. Tegenwoordig heeft men bijna over alles statistieken, alleen over dat onderwerp niet. Op zijn zachtst gezegd: merkwaardig. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze hebben De Wael naar de federale regering gehaald.
Die beloofde studie was er blijkbaar teveel aan en zal nu wel 'vergeten' worden ...
|