![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Migranten in België die een goede kans maken op een verblijfsvergunning, mogen in het vervolg al na een paar dagen het asielzoekerscentrum verlaten. Het moet voor snellere integratie van asielzoekers zorgen.
Een groot deel van de asielaanvragen van migranten uit Syrië en Eritrea wordt geaccepteerd, omdat het gaat om mensen die zijn gevlucht van oorlog. De Belgische regering vindt het daarom niet meer nodig om die mensen maandenlang in opvangcentra te houden, en stelt voor om ze na vijf �* tien dagen al te laten verkassen naar appartementen. Hetzelfde moet gaan gelden voor kwetsbare asielzoekers, als kinderen en gehandicapten. Versnelde integratie, en duidelijkheid voor de andere migranten De maatregel is vooral bedoeld om de integratie van migranten te bevorderen, stelt een woordvoerder van staatssecretaris van Asiel Theo Francken in De Standaard. Terwijl de migranten wachten op de asielprocedure kunnen ze dan al terecht bij lokale initiatieven en wennen aan het leven in België. Oppositiepartij Vlaams Belang noemde maatregelen van Francken eerder al een vorm van ‘pamperpolitiek’. http://www.elsevier.nl/buitenland/ac...rslaan-338369/ Ge begint U af te vragen of die N-VA-zooi geld verdient aan die vreemdelingeninvasie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van wat gaan die leven voor het OCMW het dossier rond heeft? Nagaan of ze geen onroerende of roerende goederen bezitten is toch niet op een paar dagen of zelfs weken gedaan? Laatst gewijzigd door daiwa : 10 augustus 2016 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik heb mij die vraag al lang gesteld. Hoe goed verloopt een onderzoek door het OCMW? Vertrekken zij al niet met een vooroordeel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zo on-Vlaams om een echte vluchteling in ons klimaat in een tent te steken.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik verschiet van niks meer. Verontwaardiging blijftw el even groot echter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat die appartementjes tenminste op de vuilnisbelt Brussel liggen ![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 10 augustus 2016 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Schreeuwden die niet van de daken dat ze het eens allemaal gingen oplossen in het begin die N-VA'ers? Citaat:
Jaartje geleden volgende site. OVERZICHT per gemeente. Hoe lang wachten op een sociale woning? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2016 om 20:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet moeilijk.
De sociale woningen zitten vol met "echte belgen" die b. geworden zijn door de snelbelgwet, maar die dus helemaal geen vluchtelingen zijn. Dank u sossen voor die wantoestand. Dank u liberalen voor die wantoestand. Dank u tsjeven voor die wantoestand. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() En waar gaan die naartoe ?
Denk daar ook eens aan....nu klagen asielzoekers al steen en been dat ze geen huisvesting vinden, en willen ze massaal langer in de opvangcentra blijven. Met een leefloon voor een gezin spring je niet ver op de Belgische huurmarkt. En verhuurders willen niet verhuren aan hun. En OCMW's zitten ook vol. Als er geen maatregelen bij zitten die de huisvesting vergemakkelijk vermoed ik dat dit gewoon een soort lichte push is naar vrijwillige terugkeer, of dat ze het aftrappen naar andere europese landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Goed gek! Een papier ondertekenen waarop ze verklaren geen bezittingen meer te hebben volstaat. Enkel onroerend goed in België kan worden nagetrokken door het ocmw, het ocmw brengt je daar niet vooraf van op de hoogte. Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 10 augustus 2016 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er is niet voor niets de regel ingevoerd dat mensen die langer dan vier jaar wachten een deel huurgelden gesubsidieerd krijgen. De snelheid waarmee onze "gastgezinnen" geholpen worden zal het gemiddelde fors omlaag trekken, vermoed ik zo. Kennelijk kan er voor hun op 1-2-3 een woning worden vrijgemaakt. Hoor van diverse huiseigenaars dat ocmw's en vzw's allerhande hun ganse werkdagen bezig lijken met welwillende verhuurders te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er is niet voor niets de regel ingevoerd dat mensen die langer dan vier jaar wachten een deel huurgelden gesubsidieerd krijgen. De snelheid waarmee onze "gastgezinnen" geholpen worden zal het gemiddelde fors omlaag trekken, vermoed ik zo. Kennelijk kan er voor hun op 1-2-3 een woning worden vrijgemaakt. Hoor van diverse huiseigenaars dat ocmw's en vzw's allerhande hun ganse werkdagen bezig lijken met welwillende verhuurders te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() De zure zageventen uit hun huis zetten en mensen dïe op de vlucht voor oorlog onderdak geven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik herinner me het geval waar asielbedriegers een luxeappartement kregen toegewezen.
En dacht je dat daar protest op kwam? Wel nee. Het kwam wonder boven wonder in de krant. Ik denk dat ze er nog zitten.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen hebben toch echt een minimaal geheugen, en een manifest gebrek aan intelligentie.
Iedere asielaanvrager in een centrum en zijn beurt afwachten? Dat klinkt leuk, maar is dom. De wachtlijst intern het asielcentrum aanpassen, om degene die er mee rammelt vroeger uit het land te krijgen, en diegene die er niet mee rammelt niet langer dan nodig te ambeteren: dat is te moeilijk om er de voordelen van in te zien. Een gebrek aan geheugen: de nva heeft altijd al gezegd dat ze zeer humaan is en blijft voor wie echt hulp nodig heeft. Gezegd voor de verkiezingen. Gezegd en gedaan na de verkiezingen. De blokkers mogen dan blijven roepen "nekschot, shot ze buiten, boot op en laten zinken in 't midden van de oceaan - o sorry, dat was een PS-coryfee die dat zei over Vlamingen - ...., de nva doet zijn eigen ding. .
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |