Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2015, 06:58   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De Wever dreigt ermee te stoppen, maar .. wie overspeelde zijn hand ? CD&V en VLD !

Tsjeven en blauwsels overspeelden hun hand.
Denkt de Schoof.

Ze hebben mee gehuild met de wolven in het bos: het is racisme.

Als het racisme is, dan moet er een veroordeling komen.

Komt ze er niet, dan moeten ze hun woorden terug trekken. Al was het maar omwille van het principe dat je onschuldig bent tot je veroordeeld wordt.

Je merkt aan de taal van De Wever dat hij 'geraakt' is door de houding van de coalitiepartners.
Wel, hun rekening zal nog komen.
En De Wever is slim genoeg om die rekening via de kiezer te laten presenteren.

titel: De Wever: 'Als ik hiervoor word veroordeeld, stop ik ermee'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150401_01609362

Citaat:
Als ik daarvoor word veroordeeld, is het "game over". Als de waarheid niet gezegd mag worden, houdt het op.' Dat zegt Bart De Wever in Het Laatste Nieuws, in een reactie op de klacht wegens racisme na zijn omstreden uitspraken over Marokkaanse Berbers.

Het is weinig waarschijnlijk dat De Wever straks vervolgd wordt om wat hij heeft gezegd. Maar mocht dat toch het geval zijn, dan zal hij zichzelf verantwoorden voor de rechter, zegt hij. 'Dan zal ik Kamervoorzitter Siegfried Bracke zelf vragen om mijn parlementaire onschendbaarheid op te heffen. Als ik hiervoor word veroordeeld, waarom zou ik dan nog aan politiek doen? Als er een verbod op de feiten en een taboe op de waarheid rust?'

De Wever houdt een wrang gevoel over aan de manier waarop zijn coalitiepartners van CD&V en Open VLD zich van hem distantieerden. De enige die in zijn ogen genade vindt, is premier Charles Michel (MR). 'Hij had me kunnen afvallen, maar dat heeft hij niet gedaan.'

Een groep Marokkaanse Belgen vindt dat de Antwerpse burgemeester een volledige bevolkingsgroep discrimineert en stigmatiseert met zijn uitspraken over racisme. De groep dient dan ook een klacht in tegen Bart De Wever wegens racisme en discriminatie. De burgemeester van Antwerpen vindt dat hij recht in zijn schoenen staat en noemt de klacht belachelijk.

In Terzake zei De Wever dat behalve racisme ook ‘negatieve ervaringen met sommige bevolkingsgroepen’ een realiteit zijn. De Wever benoemde specifiek de Marokkaanse Berbers. ‘De beste aanpak tegen racisme is sociale vooruitgang creëren’, zei De Wever. ‘Bij de Berbergemeenschap is dat zeer moeilijk. Het is een zeer gesloten gemeenschap. Ze zijn ook vatbaar voor de salafistische strekking van de islam en dus radicalisering. Dat is geen reclame.’

Met die uitspraak oogstte de N-VA-voorzitter een storm van kritiek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 april 2015 om 06:59.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 07:07   #2
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk zijn we er nu vanaf, eindelijk hebben we een kans!

En we hebben er zelf niets voor moeten doen, whahaha
Oud 1 april 2015, 07:11   #3
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Hopelijk zijn we er nu vanaf, eindelijk hebben we een kans!

En we hebben er zelf niets voor moeten doen, whahaha
Neen?
Wat hysterisch staan te gillen en met de vinger wijzen omdat iemand iets zegt dat je niet aanstaat?

Straks ga je nog beweren dat de juffen van De Blokkendoos wel schuldig zijn
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 07:14   #4
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Neen?
Wat hysterisch staan te gillen en met de vinger wijzen omdat iemand iets zegt dat je niet aanstaat?

Dat noemen ze politiek man, wordt wakker!
Oud 1 april 2015, 07:14   #5
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Neen?

Dat noemen ze politiek man, wordt wakker!
Oud 1 april 2015, 07:43   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denkt de Schoof.

Komt ze er niet, dan moeten ze hun woorden terug trekken. Al was het maar omwille van het principe dat je onschuldig bent tot je veroordeeld wordt.

Je merkt aan de taal van De Wever dat hij 'geraakt' is door de houding van de coalitiepartners.

Dit artikel is -opnieuw- puur voor de galerij.
Het is ongezien dat een toppoliticus die het voorwerp is van een klacht hierover via de gazet gaat zitten voorafnames doen op wat er zal gebeuren mocht men hem veroordelen. Dat doet men niet. Punt.
Laat het gerecht zijn werk doen zonder dergelijke slijmerige beïnvloedingspogingen. Alsof het een magistraat kan bommen wat de wever doet in geval van dit of dat...

Dat de tsjeven en liberalen slecht theater speelden in het parlement wil ik best geloven, de verontwaardiging was idd een beetje TE omnipresent. Maar dat hoort erbij nadat een concurrent een uitschuiver maakt.

Want dat laatste was het volgens mij. Zijn communicatie was ongelukkig door de veralgemening. Dat is altijd problematisch. Je kunt niet 100% van een groep een stempel opdrukken. Nooit.
Maar is dat racisme ? Volgens mij totaal niet.
Ik kan niet geloven dat een magistraat hier tot een ander oordeel zou komen.

Maar als een kleine verongelijkte jongen zitten klagen bij een journalist dat je recht in je schoenen staat, de waarheid toch mag zeggen, blufpoker spelen dat je dan zelf aan Bracke gaat 'vragen' (=bevelen in dit geval ) om zijn onschendbaarheid op te heffen en dat het dan 'stopt' bij een gebeurlijke veroordeling is meer dan een brug te ver.

Hij zal hier ongetwijfeld heel veel sympathie winnen bij een aantal mensen, maar gedraagt zich als de ergste poujadist die we in de belgische toppolitiek al te zien kregen. Voor iemand van zijn intelligentie is het uiterst ongeloofwaardig dat hij dat zelf niet beseft.

Tenzij... het ook van zijn kant uit een mooi theater is natuurlijk. Het zou kunnen dat het enkel zijn doel is om de tsjeven en de liberalen een standje te geven. Nadat ze hemzelf de hoed van de racist hebben opgezet dat hij hen nu de hoed van de hypocriete komediant wil opzetten ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 07:50   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is ongezien dat een toppoliticus die het voorwerp is van een klacht hierover via de gazet gaat zitten voorafnames doen op wat er zal gebeuren mocht men hem veroordelen. Dat doet men niet. Punt.
Laat het gerecht zijn werk doen zonder dergelijke slijmerige beïnvloedingspogingen. Alsof het een magistraat kan bommen wat de wever doet in geval van dit of dat...

Dat de tsjeven en liberalen slecht theater speelden in het parlement wil ik best geloven, de verontwaardiging was idd een beetje TE omnipresent. Maar dat hoort erbij nadat een concurrent een uitschuiver maakt.

Want dat laatste was het volgens mij. Zijn communicatie was ongelukkig door de veralgemening. Dat is altijd problematisch. Je kunt niet 100% van een groep een stempel opdrukken. Nooit.

Maar als een kleine verongelijkte jongen zitten klagen bij een journalist dat je recht in je schoenen staat, de waarheid toch mag zeggen, blufpoker spelen dat je dan zelf aan Bracke gaat 'vragen' (=bevelen in dit geval ) om zijn onschendbaarheid op te heffen en dat het dan 'stopt' bij een gebeurlijke veroordeling is meer dan een brug te ver.

Hij zal hier ongetwijfeld heel veel sympathie winnen bij een aantal mensen, maar gedraagt zich als de ergste poujadist die we in de belgische toppolitiek al te zien kregen. Voor iemand van zijn intelligentie is het uiterst ongeloofwaardig dat hij dat zelf niet beseft.

Tenzij... het ook van zijn kant uit een mooi theater is natuurlijk. Het zou kunnen dat het enkel zijn doel is om de tsjeven en de liberalen een standje te geven. Nadat ze hemzelf de hoed van de racist hebben opgezet dat hij hen nu de hoed van de hypocriete komediant wil opzetten ?
zet gerust Sp-a ook maar bij het slecht theater hoor Panda ... je kan toch niet echt denken geloofwaardig te blijven en zware kritiek uiten op BDW en zijn Berbers, terwijl je Termont en zijn Roma nooit in vraag stelde ?!? komaan hé zeg, zwaanst na ni !

die klachten an sich zijn trouwens slecht theater, dat mag toch wel eens doorprikt worden zeker ?!?

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 april 2015 om 07:51.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 07:51   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeWever
Het is weinig waarschijnlijk dat De Wever straks vervolgd wordt om wat hij heeft gezegd. Maar mocht dat toch het geval zijn, dan zal hij zichzelf verantwoorden voor de rechter, zegt hij. 'Dan zal ik Kamervoorzitter Siegfried Bracke zelf vragen om mijn parlementaire onschendbaarheid op te heffen. Als ik hiervoor word veroordeeld, waarom zou ik dan nog aan politiek doen? Als er een verbod op de feiten en een taboe op de waarheid rust?'
Blijkbaar heeft deze man het functioneren van een "democratische" staat nog niet begrepen...

Het principe van de brutaliteit van het ancien regime is vervangen door het principe van de geinstitutionaliseerde leugen in het nouveau regime he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2015 om 07:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:10   #9
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blijkbaar heeft deze man het functioneren van een "democratische" staat nog niet begrepen...

Het principe van de brutaliteit van het ancien regime is vervangen door het principe van de geinstitutionaliseerde leugen in het nouveau regime he.
Dewever heeft gelijk maar hij moet niet hypocriet doen, zelfs de strafste uitspraak van Dewinter ging minder ver (omdat hij natuurlijk op zijn hoede is en wel weet waar dat de grenzen liggen).
Maar Dewinter is volgens Dewever wel een racist en als dat zo is ; dan is hij dat ook.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:15   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dewever heeft gelijk maar hij moet niet hypocriet doen, zelfs de strafste uitspraak van Dewinter ging minder ver (omdat hij natuurlijk op zijn hoede is en wel weet waar dat de grenzen liggen).
Maar Dewinter is volgens Dewever wel een racist en als dat zo is ; dan is hij dat ook.
Die zit, natuurlijk
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:16   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat het gerecht zijn werk doen zonder dergelijke slijmerige beïnvloedingspogingen
. Alsof het een magistraat kan bommen wat de wever doet in geval van dit of dat...

Sedert wanneer kunnen uitgerekend de sossen beweren "dat zij zoiets niet doen"? Jongens toch, wat een schijnheilig maagdenkoor!
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:20   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zet gerust Sp-a ook maar bij het slecht theater hoor Panda ... je kan toch niet echt denken geloofwaardig te blijven en zware kritiek uiten op BDW en zijn Berbers, terwijl je Termont en zijn Roma nooit in vraag stelde ?!? komaan hé zeg, zwaanst na ni !

die klachten an sich zijn trouwens slecht theater, dat mag toch wel eens doorprikt worden zeker ?!?
Geen enkel probleem om dat toe te geven : als Termont ook de hele gemeenschap van de Roma in veralgemenende termen als problematisch heeft beschreven heeft hij identiek dezelfde fout gemaakt.

En dat die klachten bullshit zijn is evident, zoals ik eerder schreef hoop ik dat de magistraat in kwestie snel tot dezelfde conclusie komt. ==> seponeren.
Oud 1 april 2015, 08:22   #13
Spitting Image
Banneling

Standaard

Wansmakelijke aprilgrap, als je het mij vraagt.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:23   #14
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denkt de Schoof.

Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:24   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Sedert wanneer kunnen uitgerekend de sossen beweren "dat zij zoiets niet doen"? Jongens toch, wat een schijnheilig maagdenkoor!
Je mag altijd proberen wat voorbeelden te geven waar een toppoliticus van sp.a is gaan bleiten in de gazet dat als men hem veroordeelt, dat hij het dan afbolt.

Ik wacht met spanning op je voorbeeld.
Oud 1 april 2015, 08:24   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen enkel probleem om dat toe te geven : als Termont ook de hele gemeenschap van de Roma in veralgemenende termen als problematisch heeft beschreven heeft hij identiek dezelfde fout gemaakt.

En dat die klachten bullshit zijn is evident, zoals ik eerder schreef hoop ik dat de magistraat in kwestie snel tot dezelfde conclusie komt. ==> seponeren.
"�*ls Termont ????" lol is uwe google kapot mss ???

zo voorzichtig (lees hypocriet) heb ik je nog niet meegemaakt Panda

en nee, dan was Termont ook niet fout (al waren zijn uitspraken veel populistischer) ... dan heeft hij ook een probleem vernoemd.
Oud 1 april 2015, 08:27   #17
Anna List
Banneling

Standaard

wat mij meer stoort is de klacht bij de VN, want dat is geen intern politiek relletje, dat is strategie om internationaal het Vlaamse autonomiestreven te discrediteren.
niet meer, niet minder.
me dunkt, de hoofdreden van deze heisa.
Oud 1 april 2015, 08:27   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De traditionelen blijven de traditionelen. Die spelen vriendjes als het nodig is en 5 min later steken ze een mes in de rug als ze denken dat ze daarmee iets gaan winnen. Verder is het duidelijk dat die klacht er gekomen is na lobbywerk van de linkerzijde. Die organisatie speelt gewoon een marionet van links om De Wever in moeilijke tijden nog een kloot af te trekken. Hun spelletjes worden laffer en laffer en de achterbaksheid druipt ervan af. Hun frustraties om het verlies van de macht groeit met de minuut.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:29   #19
Spitting Image
Banneling

Standaard

Ere wie ere toekomt. Het verhaal in DM is veel objectiever, informatiever en genuanceerder dan dat in DS.

http://www.demorgen.be/binnenland/de...t-op-a2271645/
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 08:30   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag altijd proberen wat voorbeelden te geven waar een toppoliticus van sp.a is gaan bleiten in de gazet dat als men hem veroordeelt, dat hij het dan afbolt.

Ik wacht met spanning op je voorbeeld.
afbollen naar Oxford, telt dat ook ?

mokkend pianospelen, telt dat ook ?

een doctoraat stedenbouw proberen te halen (en falen) maart toch stedenbouwkundig sjoemelend actief zijn in Albanië, telt dat ook ?

dit was zo voor de vuist weg, maar hoeveel wil je er nog mss ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be