![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ondanks de extra zonnepanelen en windenergie waarop Bart Tommelein mikt, is het niet gegarandeerd dat we vanaf 2020 het licht nog kunnen aanknippen. In de winter dreigt er dan een tekort van 1.414 megawattuur, het equivalent van anderhalve kerncentrale.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...icht-uit.dhtml Nog 2 opties : 1/ nog meer stroom invoeren : de bedrijven en burgers kraken nu reeds onder de stroomfaktuur 2/ meer subsidies voor gascentrales : idem, de bedrijven en burgers kraken nu reeds onder de stroomfaktuur In deze context is het onmogelijk dat Vlaanderen zich economisch terug op de kaart zet : bedrijven hebben nl stroom nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal daar zeker de oorzaak niet van zijn dat men in de toekomst nog meer stroom zal moeten invoeren.
's avonds 1 lampje aan (spaarlamp) soms de TV aan PC staat wel dikwijls aan de vaat met koud water CV staat raar of zelden aan wegens ik kan goed tegen de kou baard laten staan (geen goed plan voor de vrouwtjes maar kom ... ), energiebesparing (scheren) kleren paar dagen dragen ellenlange lijst zeg maar ... Er zijn best mensen die alle licht aansteken, de CV op 25° (hoger) zetten en de deuren allemaal laten, openstaan en alle huishoudstoestellen ook even laten draaien. En dan maar zagen ende zeveren over een hoge energiefactuur??? Ik dacht dat je dat voor het overgrote deel zelf in de hand hebt. Voor handelszaken en bedrijven ligt dat natuurlijk een ietsje anders. Ik trek dus meestal gelden terug na de jaarlijkse uitrekening maar daar hebben ze precies ook al iets op gevonden ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2016 om 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Komt gij het stroomverbruik in mijn zaak betalen? Ik vrees van niet. Die moet ik zelf betalen. Dat zijn beroepskosten. ttz kosten die ge doet om een (belastbaar) inkomen te verwerven. Gij doet toch ook een (forfaitaire) aftrek van beroepskosten. Daar zit bv uw kosten van kledij in om te gaan werken. Wilt gij nu beweren dat anderen uw kledij betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom klaag je de regering niet aan die de kerncentrales vorig jaar al wilde sluiten zonder voor de nodige alternatieven te zorgen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 augustus 2016 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen we weten hoe je hier vier jaar geleden op reageerde? Citaat:
Niemand belet je om alsnog je mening terzake te ventileren.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() ![]() Deze landschapsvervuilende gedrochten zijn compleet nutteloos. Maar het staat wel modern en progressief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al is "kraken" wel sterk overdreven natuurlijk. Kortom je hebt je stroomfactuur zelf in de hand. Doe je geen moeite om te besparen, dat betaal je daarvoor cash, doe je wel moeite, dan zal je factuur ook lager zijn.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je hebt 100 euro energiekosten per jaar (simpel voorbeeld). De inkomsten van dat jaar zijn 200. Als de 100 euro niet aftrekbaar zou zijn, dan zou de vennootschap 66 euro belasting betalen (33% van 200). Als men de 100 euro aftrekt als beroepskosten betaalt de vennootschap 33% belastingen op (200-100), oftewel 33 euro belastingen. Resultaat: 100 euro energiekosten leveren een belastingvoordeel op van 33 euro. Gevolg: de vennootschap betaalt nog steeds 67% van de energiekosten. Dit gebeurt dus niet volledig door 'de anderen'. Trouwens... trekt u geen (al dan niet forfaitaire) beroepskosten af? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Altijd dezelfde plaat die overal blijft hangen door de vele krassen, en met muziek die geen serieus iemand aanspreekt.
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedoelt u die eindeloze stroken wegen en al dat verkeer met hun vervuilende uitstoot en lawaai?
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/binnenland/sp...boom-bb5f96ef/ En welke N-VA-regering besliste dat het nodige geld uit de zakken van de gewone burger zou geklopt worden? Het heeft Turtelboom haar vel gekost, maar opvolger Tommelein volhardt, uit onmacht, in de boosheid. De put uit het verleden moet en zal gedempt worden. En dat kan niet door het nodige geld te halen bij de bedrijven die (nog) niet uit Vlaanderen vertrokken. Vlaamse bedrijven hebben stroom nodig....en Vlaanderen heeft Vlaamse bedrijven nodig om Vlaanderen economisch terug op de kaart te zetten. Daar g�*�*n demonen en de alles behalve vrij-zinnige.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 augustus 2016 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat het andersom was. Dan bestond Belgique allang niet meer.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 augustus 2016 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Na de turteltaks nu ook de laat-ons-niet-in-het-donker-zitten-taks? Ziet er helaas zo uit gezien elektriciteit (excl. alle taksen) zo goedkoop is dat niemand nog in klassieke centrales wil investeren. Gascentrales staan te mottenballen wegens grootste deel van de tijd niet rendabel om elektriciteit mee te produceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat op een doordeweekse voormiddagdag in augustus, de autostrade tussen Boorsem en Lummen al vol zit. Rechts een lange rij vrachtwagens, en links een rij personenauto's die proberen toch aan 100 km/u te kunnen rijden. En van 5 km voor de ring in Brussel moet je al aanschuiven. Voor wie de ring op moet rijden is dat kilometerslang stapvoets snelheid Wat moet geven tijdens het spitsuur als de vakantieperiode voorbij is? Wat we zelf doen....doen we zeker niet beter. Alleen kost het veel meer geld en kunnen meer politici hun zakken vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Zij hebben één gemeenschappelijk kenmerk de belofte "wat wel zelf doen doen we beter". Ik stel vast dat dit niet met de realiteit klopt. Besluit: een aparte Vlaamse regering kost veel belastinggeld en brengt de burger geen voordelen. Opdoeken die handel.* *ps: idd voor al die andere nutteloze regeringen die ons land rijk is. Laatst gewijzigd door pajoske : 18 augustus 2016 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zit het stroomverbruik al in de productie kosten die de verbruikers ook weer moeten betalen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |