![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
|
![]() Is een surfende moslima in boerkini sexy?
Zijn zowel de bikini als een boerkini-verbod een uitvnding van vieze geile venten die vrouwen zo bloot mogelijk willen zien? En stoort de boerkini hen omdat geëmancipeerde moslima's zelf bepalen hoeveel die venten van hen mogen zien? Is al die ophef over boerkini's gratis reklame ervoor? Kortom : is een boerkini een zwempak voor geëmancipeerde moslima's? *************************** http://www.standaard.be/cnt/dmf20160818_02429874 Kuis als een non, wulps als een surfer De boerkini is een fusion-product De Standaard | 19 augustus 2016 om 03:00 uur | Arjen van Veelen, Auteur en columnist, onder andere voor NRC Handels*blad, waar deze tekst eer*der verscheen Tuurlijk, een badpak heeft niets met terrorisme te maken. En zeker, boetes zetten op de boerkini is gewoon moslimpje pesten. Advertentie Maar ik snap de kortsluiting in het hoofd van die Franse burgemeesters wel een beetje. De boerkini is een provocatief zwemkostuum dat me compleet verwart. Alleen al die naam: een kruising tussen de boerka van de taliban met de bikini van de seksuele revolutionairen. Kandahar meets Californië. Kuisheid meets alles kan. In het Grieks noem je zoiets een oxymoron, ofwel een mindfuck. Komt puur door die naam, die wekt misverstanden, zeggen sommigen: bij een echte boerka is ook je gezicht bedekt, bij de boerkini juist niet. De boerkini is ‘slechts’ een light-versie. Maar juist dat kietelt zo: de boerkini-draagster lijkt van twee walletjes te willen snoepen. Met een halve teen nog aan de ketting in Kandahar en met de andere voorzichtig pootjebaden in Saint-Tropez. In boerkini naar het liederlijke strand gaan lijkt zoiets als naar het Oktoberfest komen om daar heel ostentatief alleen appelsap te bestellen. De morele superioriteit ervan! En ze stralen nog plezier uit ook. Foei. Ik weet, het plezier van anderen is vaak lastig te verkroppen. Pamela Anderson Of is het dat mannen, vooral Franse mannen, vrouwen liefst schaars gekleed zien? De bikini zowel als het boerkiniverbod zijn niet toevallig allebei bedacht door een Franse man. Toen de bikini in 1946 verscheen werd die trouwens ook al snel verboden. De paus ging over de rooie, nog decennia volgden boetes en taboes. Nu schokt de boerkini het Westen ook, dit keer juist vanwege de kuisheid. En tegelijk is dit vrome zwempak evengoed een typisch westerse innovatie. De boerkini is bedacht door een Australische zakenvrouw uit Sydney. Aheda Zanetti, zelf ook moslima, wilde dat moslima’s mee konden doen aan het vrije strandleven van Sydney, maar op hun eigen manier. Ze ontwierp een badpak van prettige stof met een handige hijab aan een elastiekje, die blijft zitten ‘zelfs als je het water in duikt!’ (aldus een blije advertentie op bol.com). Is de boerkini dus een elegante oplossing, voor het religieuze non-probleem dat een vrouw haar lichaam zou moeten bedekken? Ik juich knarsetandend. Want moet je blij zijn als vrouwen nog steeds aan de ketting liggen, maar dat de ketting nu van elastiek is in plaats van ijzer? Terwijl elders in de wereld vrouwen juist opgelucht hun nikabs verbranden zodra ze van IS zijn bevrijd? Maar tegelijk werkt de boerkini heel bevrijdend, begrijp ik. Het zwempak brak door toen de strandwachten van Sydney de boerkini bestelden om er moslima’s mee te werven. Die hoefden er dan niet bij te lopen als Pamela Anderson. Het werd een hit: veel moslima’s durfden voor het eerst naar zee, te surfen, enzovoort. Wie wordt niet blij van surfende moslima’s? En dan is de boerkini ook nog eens sexy. ‘De natte kleding laat de vrouwelijke vormen meer uitkomen, en mannen zijn het volmondig met me eens dat het eigenlijk sexy is’, aldus een Nederlandse vrouw die hem zelf droeg. De boerkini is kortom een vat vol tegenstrijdigheden. Of anders gezegd: het is een fusion-product. Weemoed is zinloos Het mythische vrije strand waar alles mag, heeft trouwens nooit bestaan. Hooguit op vintage foto’s van Brigitte Bardot. Nog geen dertig jaar terug waren zwarte mensen verboden op de stranden van Kaapstad en controleerde de politie in Nederland vanwege topless zonnen. Weemoed is zinloos. En de boerkini is niet te stuiten. De bedenker verkocht er al 700.000. Hoe meer opiniestukjes en ophef, hoe meer ze verkocht, vertelde ze in een van de 1.500 interviews die ze al gaf. Binnenkort ligt dit badpak ook bij de Hema. En baddert dus overal de boerkini-mens. Kuis als een non, wulps als een surfer. Ze steekt eerbiedig haar middelvinger op naar het ‘Vrije Westen’, maar evengoed naar de taliban. De boerkini-badgast is in zekere zin de gematigde moslima waar het Westen zo hard om gebeden heeft. Maar waarom dan die spastische reacties? En waarom mag je eigenlijk niet van twee walletjes eten? Of drie, vier? Omdat sommigen in tijden van terrorisme dubbelzinnigheid niet dulden, denk ik. Angst verandert alles in een vals dilemma. Voor of tegen ons, Cannes of Kandahar, alles uit of alles aan. Mixen mag niet meer. Wie nuance zegt is af. De boerkini is juist bij uitstek genuanceerd: dit pak is alles tegelijk. Vroom en sexy, westers, niet westers, bedeesd en brutaal. Het is die ambiguïteit, die dubbele flirt, die zorgt voor kortsluiting. Zo legt dit badpak haarfijn een verkalkte vorm van vrijheid bloot. Die is kennelijk zo verstard, dat zelfs het land dat het strandleven min of meer uitvond, nu boetes van 42 euro uitdeelt aan vrouwen die er, op hun manier, aan deelnemen.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuke tekst, en een uitleg die hopelijk wel klopt.
Maar helaas. Ik zie alleen maar het tegendeel. En wat betreft de "praktische mix". Dat is het dus niet. Een boerkini die de vrijheid van een badpak met badmuts geeft is vormvolgend, en dat mag niet van de minder gematigde moslims. Op dezelfde leest geschoeid, een spandex boerka, zo eentje waar je het zedige kanten slipje in gespannen ziet staan...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.946
|
![]() Feitelijk zou men moslima's beter verplichten om er een te dragen op het strand. Dan zijn ze direct herkenbaar.
En hoofddoeken idem. Gelijk gedaan met al die zever. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
|
![]() Zo is het. Niets te integreren. Ik ben ook voor herkenbare kledij.
__________________
Ex Gladio Libertas |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() We kennen in Vlaanderen geëmancipeerde moslima's. Er zitter er zelfs in het parlement.
We kennen er ook die simpelweg thuis zitten, omdat ze niet buiten mogen komen. De moslima's die dus wel naar het strand gaan, en niet alleen met hun kleine zoontjes, maar ook hun kleine dochtertjes, zijn dus wel in zekere mate en gedeeltelijk geëmancipeerd. Onze bezorgdheid (en eventueel boosheid ...) moet dus niet naar hen gaan, maar wel naar de vetzakken van imams en venten die de moslima's in Vlaanderen onderdrukken met hun religidiote kledij- en andere voorschriften. Finaal blijft natuurlijk: het is hoog tijd om een paar reëele maatregelen uit te schrijven, die als boodschap hebben dat ze niet moeten trachten Vlaanderen te islamiseren. Dat is een genuanceerde boodschap, dus wellicht niet begrijpelijk voor mensen met een dur de comprenure karakter. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |