Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 13 november 2004, 14:18   #1
Wilhelmus
Burger

Wilhelmus's schermafbeelding

Standaard Pacificatielezing 2004

Ter info:

Op zaterdag 20 november heeft in de Pacificatiezaal van het Gentse Stadhuis de eenentwintigste Pacificatielezing plaats onder het thema: "Nederlands Geestesmerk? De Lage Landen en hun zelfbewustzijn in hun posthistorisch heden". (Wel een titel om U tegen te zeggen )

De spreker van dienst: Michaël Zeeman

website: http://www.pacificatielezingen.org/

"De Pacificatielezingen te Gent vzw organiseert in Vlaanderen en Nederland prestigieuze lezingen die de rijke erfenis van de Pacificatie van Gent in het Nederlands cultuurgebied levend houden. De Pacificatielezingen belichten de waarden van de Pacificatie van Gent in hun hedendaagse maatschappelijke context.

De integratie van de Nederlandse cultuurgemeenschap in een Europees perspectief, godsdienstige verdraagzaamheid, basisdemocratie, samenwerking tussen autonome regio's, het besef dat wapens geen duurzame oplossingen opleveren, compromisbereidheid, de wisselwerking tussen economie en politiek, de rol van de Lage Landen in de wereldgeschiedenis, de zoektocht naar een evenwicht tussen eigenheid en verscheidenheid, zijn maar even zovele voorbeelden van de rijkdom waarvoor de Pacificatiegedachte staat.

De voorbije jaren hebben sprekers als Hella Haasse, Jan Hoet, Geert van Istendael, Jerôme Heldring, Eric Suy, Derk-Jan Eppink, Gerard Mortier en Jozef Deleu de geest van het verdrag van 1576 vertaald naar de hedendaagse tijd. Zij hebben van de lezing een jaarlijkse ontmoeting gemaakt van gedachten over het verleden en de toekomst van Vlaanderen en Nederland in Europa."

Lieven Decaluwe

Laatst gewijzigd door Wilhelmus : 13 november 2004 om 14:21.
Wilhelmus is offline  
Oud 14 november 2004, 14:19   #2
Leo
Gouverneur

Standaard

Voor wie de tekst zelf van de Pacifikatie van Gent wil bekijken:

http://www.burgerschapskunde.nl/gent.html
Leo is offline  
Oud 14 november 2004, 17:09   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Aha, mooi!
Oud 18 november 2004, 15:34   #4
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

En staan die lezingen ook online?
Oud 18 november 2004, 16:14   #5
Leo
Gouverneur

Standaard

Ik denk dat je daarvoor bij Lieven Decaluwe moet zijn. Ik heb de webstek die hij bij zijn aankondiging heeft vermeld nog niet uitgespit...
Leo is offline  
Oud 22 november 2004, 10:41   #6
Clio
Partijlid

Standaard

De 21e Pacificatielezing was een voltreffer. Ruim 300 aanwezigen volgden de plechtige lezing in Gent. De lezingen staan niet online. Je kan de publicaties van de lezingen wel kopen. Een lijst van de reeds gehouden lezingen staat op de webstek van de organisatie.

Eerstdaags komt er een verslag, met foto's, van de 21e lezing op de webstek: www.pacificatielezingen.org

De 22e Pacificatielezing heeft plaats in november 2005 in Breda.
Oud 22 november 2004, 14:46   #7
Wilhelmus
Burger

Wilhelmus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Ik denk dat je daarvoor bij Lieven Decaluwe moet zijn. Ik heb de webstek die hij bij zijn aankondiging heeft vermeld nog niet uitgespit...
Even ter verduidelijking: ik ben Lieven Decaluwe niet. Ik speelde enkel de rol van vrijwillige boodschapper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
De 21e Pacificatielezing was een voltreffer. Ruim 300 aanwezigen volgden de plechtige lezing in Gent. De lezingen staan niet online. Je kan de publicaties van de lezingen wel kopen. Een lijst van de reeds gehouden lezingen staat op de webstek van de organisatie.

Eerstdaags komt er een verslag, met foto's, van de 21e lezing op de webstek: www.pacificatielezingen.org

De 22e Pacificatielezing heeft plaats in november 2005 in Breda.
Er was inderdaad veel volk.

Van de lezingen van 1981, '82, '84, '86, '87 en de periode 1994 - 2003 zijn er nog publicaties te bestellen.
Wilhelmus is offline  
Oud 22 november 2004, 16:39   #8
Piet Hein
Minister

Standaard

weet er iemand waar ik 25 dagen vlaanderen kan kopen.
Piet Hein is offline  
Oud 23 november 2004, 08:01   #9
Leo
Gouverneur

Standaard

Even ter verduidelijking: ik ben Lieven Decaluwe niet. Ik speelde enkel de rol van vrijwillige boodschapper.

Bedankt, Wilhelmus. Je ziet wat er van komt als je niet aandachtig genoeg leest...

Voor de rest: prachtige lezing, alleen wat weinig jongeren in de zaal...

Laatst gewijzigd door Leo : 23 november 2004 om 08:01.
Leo is offline  
Oud 3 december 2004, 08:50   #10
Clio
Partijlid

Standaard

Er staan enkele foto's van de 21e Pacificatielezing op de webstek www.pacificatielezingen.org

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be