![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Destijds gestart met posten om o.a. de standaardtoal niet helemaal te verleren gezien ik ze irl. niet gebruik in mijn omgeving.
Ok, de gebruikelijke regionale nederlandstalige specialiteit van velen zijn de DT-kemels nu en dan. Maar andere persoonlijke zwakke punten: 1. c/k gebruik in het dagelijkse geschreven AN of nog erger: 2. Woorden aan elkaar schrijven of niet. (da's soms echt klote). 3. Belang van hoofdletters ontgaat me dikwijls vandaag. (Behalve begin nieuwe zin, nogal wiedes, slimmeke.) Suggesties voor een toalcaniboal omtrent regeltjes of geheugentruukjes, iemand? Mag ook: gewoon je middelste middenvinger. ![]() Bedankt voor het eerste. Voor het tweede: zuig zelf, chou.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() geen stijl!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 oktober 2016 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() was dan ook geraakt in mijn ijdelheid hé
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uwe geiligheid komt dat wel te boven.
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aanrader, met vele tips: https://onzetaal.nl/taaladvies/thematisch/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt, ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink nooit thee, gij drinkt altijd thee, hij drinkt thee als hij tegenwoordig is.
Ezelsbruggetje uit mijn jonge tijd, het was een simpel regeltje dat werkte tot we zo nodig het Hollandse "jij" moesten overnemen ![]() Een eenvoudig trucje voor d/t-twijfels bij voltooide deelwoorden : zet er een "e" achter (uitspreken als e in "een"). Voorbeeld : gesteld of gestelt? Met "e" klinkt het altijd als gestelde, dus d aan het eind.