![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BRON
Detail tekst: Citaat:
Waarom gaan die adoptieouders het altijd zoeken in het Afrikaanse continent? Nu ga je mij niet vertellen dat er in de EU geen kindjes zijn die door toedoen van één of ander voorval (ouders dood bij een ongeval bvb) ook niet in een 'weeshuis' op een warm gezinnetje zitten te wachten. Waarom moeten die kinderen altijd van verre komen? Ik zou er zelfs een verbod op zetten als het geen kindjes zijn die uit de EU afkomstig zijn en geen verdere hulp bieden. Misschien gaan die 'ouders' in die ver afgelegen landen dan eens nadenken voor ze zomaar in het wilde weg kinderen gaan maken, waar ze van weten dat ze toch niet zullen kunnen opvoeden en ze meestal op de straat moeten laten liggen, laten verhongeren, door de vliegen en ander ongedierte laten 'opeten' Uiteraard is dat nu juist het punt waar ze op inspelen en zo adoptieouders kunnen warm maken/lokken om ervoor te zorgen? Te dramatisch? ![]() Ik zal dat wel weer totaal verkeerd zien of net niet? Worden we nog niet genoeg overspoeld vanuit die contreien? Adoptie
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 september 2016 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan iedereen zien dat ge een kindje adopteerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo een nonkel, die heeft drie kinderen, alle drie Indiërs, geadopteerd.
Vlaamse kinderen waren ook goed hoor, maar als secretaris van de Belgische communistische jeugd waren Indiërs beter, want zijn vader had zijn moeder uit Polen helpen vluchten toen de Russen optrokken in WWII, daarom was dat een fascist.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zij had dus volgens hem in Polen horen te blijven om de Russen te verwelkomen en het communistisch paradijs te helpen uitbouwen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo ongeveer ja, iemand die iets durfde zeggen over de beestenstreken van het communisme was een fascist.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter zijn lokale adopties hier niet zo in trek/worden ze doorgaans afgeraden omdat dat meestal incest-kindjes zijn. Ook zijn er sowieso minder BE kindjes in het aanbod vermits die in tegenstelling tot minder begoede landen niet afgestaan worden ter adoptie - bijna enkel dus als er een grondige reden voor is i.e. incest of echte wezen als in helemaal alleen op de wereld. Dat weet ik dus uit goede bron (adoptiebureau). Verder vind ik het niet netjes dat je zo bezig bent met de race-card uit te spelen �* la 'het zouden enkel EU kindjes mogen zijn enz.' Die kindjes kunnen daar niets aan doen en het zijn die ouders die vaak na ettelijke pogingen om zelf een kind te krijgen overgaan tot adoptie. Het is niet omdat sommigen iets tegen kleurtjes hebben dat iedereen die mening is toegedaan. En maar goed ook! Dus aan de racistische medemensen: niemand kiest zijn kleur en mensen kiezen zelf of ze een 'vreemd' kindje wensen of niet. En daar heeft niemand iets in te koeken behalve de ouders en het adoptiebureau + betreffende instanties. Nee maar! (Pfff!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() doet me toch maar denken aan goedkope mensenhandel
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet? Ik ken persoonlijk een negerin wie haar vader een speler van Eendracht Aalst was terwijl haar moeder toch getrouwd was met iemand van hier. Dat stel is nooit uit elkaar gegaan, ook al had ze een scheve schaats gereden met gevolgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder het motto "Haal Eens een Negertje Naar Hier" Dat staat zo lekker multikul, niet?
Waarom gaan die adoptieouders eigenlijk niet in Oeganda wonen? Dan kunnen ze, met hun spaarcenten, nog veel meer leed uit de wereld helpen? Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 september 2016 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar geven ze geen kinderbijslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je moet goed zot zijn om zoeits te adopteren.
Als ze klein is gaat het goed, maar eens het adoptiekind begint te puberen beginnen de problemen pas echt. Ze krijgen een identiteitscrisis (bij wie horen ze nu echt en wie zijn ze nu echt), ze gaan op zoek naar hun natuurlijke ouders, gaan vaak hun adoptieouders van alles en nog wat verwijten, krijgen in het dagelijks leven te maken met racisme, enzovoort enzovoort .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allé, nu gaan we nog gaan opleggen waar mensen mogen adopteren?
Blijft er in feite nog een mensenrecht over?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN