![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Minister van Economie en Werk Kris Peeters is bezorgd over nog meer herstructureringen in de bank- en verzekeringssector. Dat heeft hij vandaag gezegd na afloop van een onderhoud met de top van verzekeraar P&V. "Ik maak me zorgen", dixit Peeters, die in gesprek zal gaan met de sector.
Het onderhoud kwam er na bekendmaking door P&V van het verdwijnen van 300 banen, amper een week nadat concurrent AXA een herstructurering van 650 banen bekendmaakte. http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...gssector.dhtml De mensen die heel hun leven afhingen van welvaartscheppers beginnen zich zorgen te maken. Laatst gewijzigd door demonen : 13 september 2016 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even en er komt geen geld meer binnen voor de uitkeringstrekkers, de pensioenen en de miljardentransfers.
Maar daar maak jij je geen zorgen over, zeker?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 september 2016 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De digitalisering en de automatisering zorgen ervoor dat er steeds minder personeel nodig is. Hoeveel keer per jaar moet u op de bank zijn om iets te regelen? Ik maximum 1 keer per jaar, dertig jaar geleden was dit een paar keer per week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds internetbankieren bestaat ga ik zelfs niet één keer per jaar meer naar de bank.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En thuis kunt ge geen koffie zetten met een koekje?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Een private instelling (zoals bvb een bank) kan het zich nu eenmaal NIET veroorloven om te fungeren als plaats voor sociale tewerkstelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leuk.
Het establishment dat zich zorgen maakt, dat betekent meestal goed nieuws. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beeld dat Belgie een aflopend verhaal is begint nu ook in Vlaanderen vorm te krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De illusie van de "diensten-economie" als opvolger van de zogezegd "ouderwetse" industriele- en landbouweconomien kruimelt in elkaar....
Meer en meer "diensten" ZIJN eigenlijk al irrelevant,maar kunnen om allerlei redenen niet direct een "nekschot" krijgen (grote delen van de ambtenarij),of worden irrelevant met de gevolgen die de privé er wel aan geeft;stoppen ermee... De "pers" is de laatste decennia al serieus gekortwiekt als werkgever.We hebben daarvan het laatste nog niet gezien.... De laatste jaren zien we ook de financiele sector als werkgever ineen stuiken..... Bemerk;ondanks steeds meer mensen groeit de "markt" blijkbaar niet voldoende om zich zoiets als een "diensteneconomie" te kunnen permitteren... Het is een tegenstrijdigheid waar menig bedrijf (en de overheid) niet mee om kunnen..... Wie volgt....... Laatst gewijzigd door kelt : 13 september 2016 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles wat kan geautomatiseerd worden , zal geautomatiseerd worden.
Zelf in mijn branche automatiseren we de automatisatie, ... het komt erop neer dat door allerhande maatregelen en nieuwe systemen beheer (wat duur is ) tot het absolute minimum wordt beperkt. Er zit alleen nog iemand om in te grijpen als het fout loopt om de kluwen te ontwaren en op het juiste knopje te gaan duwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Een bepaalde tijd geleden was al voorspeld dat de dienstensector ook voor de bijl zal gaan, en dan vooral administratieve jobs.
Ik voorspel u nu dat enkel vastbenoemde ambtenaren nog veilig gaan zijn, als het over administratie gaat gaan. De rest zal geautomatiseerd worden, ge-outsourced worden of met veel minder mankracht worden gedaan via digitalisatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn momenteel nog zéér veel mensen aan het werk die feitelijk overbodig zijn. De dienstensector is in dit land buiten proportie groot. Amper 1/10 mensen zit aan de producerende kant (industrie / landbouw). Voor elke werkende Belg zitten er vier in de administratie en het papier. Dat is belachelijk uiteindelijk, de verhouding zou eerder omgekeerd moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je veilig wil zijn, zit er maar een ding op: vaardigheden hebben waarvoor vraag is.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is allemaal het gevolg van de nieuwsgezindheid en de luiheid van onszelf. Ik heb vroeger op mijn werk jaren geweigerd om electronisch te bankieren? Zowel de lonen als de facturen werden per papieren listing betaald om de bank te verplichten een bediende in dienst te houden om die manueel in te typen. Moest iedereen dat gedaan hebben dan hadden de banken nu nog personeel. Maar nee; iedereen moest meespringen op de laatste nieuwe smartpfhone waarmee je alles van uit je luie zetel kon zonder dat ook maar iemand er aan gedacht heeft dat dit andere mensen hun baan ging kosten. WIJZELF ZIJN DAAR DE SCHULD VAN NIET DE FIRMA'S ;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Een statutair benoemde zagevent ja. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot hier ben ik dus volledig met u akkoord. Daarom snap ik dus hoegenaamd niet, hoe het mogelijk is, dat er in deze tijd van digitalisatie, waar ik datzelfde item met twee klikken online kan kopen en het me de volgende dag foutloos wordt geleverd een winkelier te woord staat, die totaal geen interesse toont en onvriendelijk is. Ze moeten mijn botten niet likken he, verre van, maar een goeiedag mag in de prijs inbegrepen zitten. En doe uw best om dat ding toch te verkopen zelf al hebt ge het niet in stock. Toont op zijn minst dat ge service minded zijt, het is de enige meerwaarde die ge nog te bieden hebt. De Coolblue`s van deze wereld doen dat immers ook. Dat is mij nu de laatste keer al 2 keer overkomen resultaat spul op een ander gekocht (bij een deftige winkelier) en ze zien mij bij winkel 1 nooit meer. |
|
![]() |
![]() |