![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het hier over de bevolking, niet over de politici. Op het werk merk ik - evenwel met de Franstaligen als met de Vlamingen - dat we nooit over politiek en het communautair spreken, hetzelfde met mijn vrienden en kennissen. We spreken liever over muziek, films, TV uitzendingen, sport, enz.............
Zoiets kan banaal klinken maar dat heeft natuurlijk gevolgen. Terwijl Vlamingen hier op Franstaligen spuwen of niets meer van de Franstaligen willen weten, merk ik dat veel van mijn Franstalige collega's in Vlaanderen leven, hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen. Als u dit objectief bekijkt, merkt men dat ze in een totale andere richting van de Vlaams-Nationalisten gaan. Ze hebben een "Belgische reactie" en het kan hen blijkbaar helemaal niet schelen te weten dat een bepaalde Vlaanderen - die we hier vinden - niets meer van de Franstaligen wil weten. Ze denken nog dat het communautair maar de politici interesseert. Misschien zijn de Franstaligen te onverschillig tegenover wat er in Vlaanderen leeft. "Bent u het beu met de Franstaligen, pech voor u. Voelt u zich niet op uw gemak met Franstaligen rond u, pech voor u. Valt u in depressie of in paranoïa omdat Franstaligen in uw buurt zijn, pech voor u." "Het betreft de Vlaams-Nationalisten, niet de Franstaligen". Zo zou ik, volgens mijn dagelijkse ervaring met de Franstaligen, het gedacht van de Franstaligen tegenover het Vlaams-Nationalisme samenvatten. Echte je-m'en-foutisme. Laatst gewijzigd door Everytime : 16 oktober 2016 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want binnenkort zal U ontwaken in een Onafhankelijk Vlaanderen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 16 oktober 2016 om 10:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zou beter je hand boven je Vlaams-hatende hoofd houden en kijken wie daar onder staat. JIJ bent het levende voorbeeld van al wat jij de Vlamingen verwijt. Ben je het beu tussen de Vlamingen? Pech voor jou. Voeg dan de daad bij het woord en vertrek als de weerlicht naar het favoriete land van je Franstalige bloedbroeders, nep-Belg, rattachist en Vlamingenhater Everytime. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dat bewijst gewoon dat men goed weet waar de verschilpunten liggen, op die manier creëer je het gevoel dat je goed overeenkomt. Op dezelfde manier kun je ook met moslims overeenkomen, tot er eens een hand moet gegeven worden aan een vrouw, dan komen de verschillen weer naar boven...
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervlaamste Walen, het is een keer iets anders. Het mag ook wel eens
![]() Ik heb daarnet een interessant opiniestuk van Luckas Vander Taelen gelezen: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2793267 De PTB wint aan invloed en de PS speelt in antwoord daarop een spelletje paniekvoetbal. Tel daar de blokkering van CETA bij en Wallonië komt volgens mij met de dag in altijd maar zwaarder weer terecht. We vormen één huishouden met een regio waar een strijd tussen links en extreem-links aan de gang is en dat baart me eerlijk gezegd grote zorgen. Om niet te zeggen dat het me angst aanjaagt. De Waalse politiek blijft hangen in de 19e en 20e eeuw en als Vlaanderen niet snel op eigen benen gaat staan, dan trekken ze ons mee in de dieperik.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De man die hier iedere keer weer voor de Walen en Franstalige Vlamingen spreekt blijkt nu zelfs nooit met hen over het communautaire en de politiek te hebben gesproken:
Citaat:
![]() Wat gaan we hier nu nog meemaken...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() De stelling van Leterme indachtig omtrent de kennis van het Nederlands bij de franstaligen, zal er vast wel een of andere hersenkronkel verantwoordelijk zijn voor hun onverschilligheid.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse Onafhankelijkheid of "tousensemble" de dieperik in ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen zij trouwens. Zelfs Vlamingenhater, nep-Belg en ingebeelde Fransman Everytime hecht een niet te onderschatten belang aan zijn inkomen uit Vlaanderen. Eens hij op pensioen is kan Belgique hem gestolen worden en vertrekt hij naar het échte vaderland van de Franstaligen. En hij is niet de enige die er zo over denkt. Verhofstadt en De Gucht hebben zich ook allang verzekerd van een warm nest in het buitenland. Maar tot ze aan hun dik pensioen zullen ze plooien als knipmessen voor hun francofone meesters in Belgique en de EU.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het drekland Belgique zal je bedoelen. Meer bepaald in de drekstad Bruxelles.
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Spreek er niet over, dan moeten we er niet aan denken en bestaat het niet voor ons." Dat is hun strategie in een notendopje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hetzelfde fenomeen waargenomen in mijn schoonfamilie. De Waalse vader van vijf kinderen woonde heel zijn getrouwde leven vlakbij de Nederlandse grens, maar verstaanbaar Nederlands is er nooit uitgekomen. Zijn Limburgse vrouw en kinderen waren wel behoorlijk "Waals" machtig.... Hoe noemde Leterme die "onmacht" van Franstaligen ook weer?
![]() |