![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() On Thu, 4 Nov 2004 22:03:33 +0100, "Jip" <[email protected]> , wondering whence
the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: >Een miljoenen ja binnenkort een miljarden verslindende idioterie. >De aardige documentaire hierover wordt herhaald zaterdag om 12 minuten over >twaalf. Tja, velen verkondigen dat al jaren maar blijkbaar is de algemene milieu-gekte zover voortgeschreden dat zelfs politici (waarvan je mag aannemen dat ze enigszins verstandelijk begaafd zijn) met deze pertinente kolder behept zijn.... Alles over "het milieu": http://www.democrates.net/milieu/index.htm D. ================================= Dé website voor mensen die wél nog prijs stellen op objectieve informatie http://www.democrates.net ================================= |
![]() |
#2 |
|
![]() "DemoCrates" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 4 Nov 2004 22:03:33 +0100, "Jip" <[email protected]> , wondering > whence > the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: > >>Een miljoenen ja binnenkort een miljarden verslindende idioterie. >>De aardige documentaire hierover wordt herhaald zaterdag om 12 minuten >>over >>twaalf. > > Tja, velen verkondigen dat al jaren maar blijkbaar is de algemene > milieu-gekte > zover voortgeschreden dat zelfs politici (waarvan je mag aannemen dat ze > enigszins verstandelijk begaafd zijn) met deze pertinente kolder behept > zijn.... > > Alles over "het milieu": > > http://www.democrates.net/milieu/index.htm > Begrijpen jullie het dan niet. Afval Maffia Groene stroom Maffia Waar veel geld mee gemoeid is blijft veel aan de vingers plakken. Waar politiek correct mee in het bootje zit stinkt het. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#3 |
|
![]() On Fri, 05 Nov 2004 09:31:30 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >"DemoCrates" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Thu, 4 Nov 2004 22:03:33 +0100, "Jip" <[email protected]> , wondering >> whence >> the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: >> >>>Een miljoenen ja binnenkort een miljarden verslindende idioterie. >>>De aardige documentaire hierover wordt herhaald zaterdag om 12 minuten >>>over >>>twaalf. >> >> Tja, velen verkondigen dat al jaren maar blijkbaar is de algemene >> milieu-gekte >> zover voortgeschreden dat zelfs politici (waarvan je mag aannemen dat ze >> enigszins verstandelijk begaafd zijn) met deze pertinente kolder behept >> zijn.... >> >> Alles over "het milieu": >> >> http://www.democrates.net/milieu/index.htm >> > >Begrijpen jullie het dan niet. > >Afval Maffia > >Groene stroom Maffia > >Waar veel geld mee gemoeid is blijft veel aan de vingers plakken. >Waar politiek correct mee in het bootje zit stinkt het. Hou je mond! Ik heb de uitzending gezien. Totaal waardeloos maar langs de andere kant tóch hoopgevend. Want Europa heeft hiermee bewezen dat het wèl groene stroom kan opwekken, massaal zelfs en dat is een gróóóóóóóóóte prestatie! Waar we nog niet in geslaagd zijn is om deze energie ook óp te slaan op momenten dat we die minder nodig hebben en dan weer te gebruiken als dit dan wèl het geval wordt. Dit zouden we kunnen doen door op een waterstofeconomie over te gaan. We moeten ons geen illusies maken: vroeg of laat raken de minerale grondstoffen tóch uitgeput en we zullen sowieso tóch moeten overschakelen op alternatieve brandstoffen én fusie-energie. Doe nog maar even verder met je alternatieve energie, Europa!.. Je zult er op de lange duur wel de vruchten van plukken! Je zult niet anders kùnnen trouwens. Het is altijd goed te bedenken dat het gemakkelijkst begaanbare pad (klassieke energie-opwekking) ook wel eens dood kan lopen en dat je je ondertussen al voorbereid hebt op nieuwe toestanden. IK vind diene Genghis Khan maar een waardeloze windvaan. Vandaag spreekt hij zó; ik zie hem morgen weer anders spreken! Norbert de strandkruier èn sterrenkijker www.strandkruier.tk Norbert de strandkruier èn sterrenkijker www.strandkruier.tk |
![]() |
#4 |
|
![]() "Sterrenkijker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 05 Nov 2004 09:31:30 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >>"DemoCrates" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> On Thu, 4 Nov 2004 22:03:33 +0100, "Jip" <[email protected]> , wondering >>> whence >>> the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: >>> >>>>Een miljoenen ja binnenkort een miljarden verslindende idioterie. >>>>De aardige documentaire hierover wordt herhaald zaterdag om 12 minuten >>>>over >>>>twaalf. >>> >>> Tja, velen verkondigen dat al jaren maar blijkbaar is de algemene >>> milieu-gekte >>> zover voortgeschreden dat zelfs politici (waarvan je mag aannemen dat ze >>> enigszins verstandelijk begaafd zijn) met deze pertinente kolder behept >>> zijn.... >>> >>> Alles over "het milieu": >>> >>> http://www.democrates.net/milieu/index.htm >>> >> >>Begrijpen jullie het dan niet. >> >>Afval Maffia >> >>Groene stroom Maffia >> >>Waar veel geld mee gemoeid is blijft veel aan de vingers plakken. >>Waar politiek correct mee in het bootje zit stinkt het. > > Hou je mond! Ik heb de uitzending gezien. Totaal waardeloos maar > langs de andere kant tóch hoopgevend. Want Europa heeft hiermee > bewezen dat het wèl groene stroom kan opwekken, massaal zelfs en dat > is een gróóóóóóóóóte prestatie! En als de wind valt massaal stroomloos uw Europa, wat een klucht. > Waar we nog niet in geslaagd zijn is om deze energie ook óp te slaan > op momenten dat we die minder nodig hebben en dan weer te gebruiken > als dit dan wèl het geval wordt. Dit zouden we kunnen doen door op een > waterstofeconomie over te gaan. We moeten ons geen illusies maken: > vroeg of laat raken de minerale grondstoffen tóch uitgeput en we > zullen sowieso tóch moeten overschakelen op alternatieve brandstoffen > én fusie-energie. Neem maar fusie energie, is meer dan voldoende. > Doe nog maar even verder met je alternatieve energie, Europa!.. Je > zult er op de lange duur wel de vruchten van plukken! Je zult niet > anders kùnnen trouwens. Het is altijd goed te bedenken dat het > gemakkelijkst begaanbare pad (klassieke energie-opwekking) ook wel > eens dood kan lopen en dat je je ondertussen al voorbereid hebt op > nieuwe toestanden. > IK vind diene Genghis Khan maar een waardeloze windvaan. Vandaag > spreekt hij zó; ik zie hem morgen weer anders spreken! > > Norbert de strandkruier èn sterrenkijker > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is Pro kernenergie, daarvoor moet men breins hebben natuurljk. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#5 |
|
![]() On Sat, 06 Nov 2004 13:57:45 +0100, Sterrenkijker
<[email protected]> wrote: > Hou je mond! Ik heb de uitzending gezien. Totaal waardeloos maar > langs de andere kant tóch hoopgevend. Want Europa heeft hiermee > bewezen dat het wèl groene stroom kan opwekken, massaal zelfs en dat > is een gróóóóóóóóóte prestatie! Waardeloos én toch hoopgevend?????? Dat komt heel dicht in de buurt van een religieuze openbaring... Groene stroom opwekken is geen punt, dat kan ik ook. Groene stroom opwekken op zo'n manier dat ten allen tijde aan de behoeften kan voldaan worden en dat op een economische manier, dat is de echte opgave. Dat zou een groooote prestatie zijn, de rest is PR en tot op zeker hoogte ook BS. > Waar we nog niet in geslaagd zijn is om deze energie ook óp te slaan > op momenten dat we die minder nodig hebben en dan weer te gebruiken > als dit dan wèl het geval wordt. Dit zouden we kunnen doen door op een > waterstofeconomie over te gaan. We moeten ons geen illusies maken: > vroeg of laat raken de minerale grondstoffen tóch uitgeput en we > zullen sowieso tóch moeten overschakelen op alternatieve brandstoffen > én fusie-energie. > Doe nog maar even verder met je alternatieve energie, Europa!.. Je > zult er op de lange duur wel de vruchten van plukken! Je zult niet > anders kùnnen trouwens. Het is altijd goed te bedenken dat het > gemakkelijkst begaanbare pad (klassieke energie-opwekking) ook wel > eens dood kan lopen en dat je je ondertussen al voorbereid hebt op > nieuwe toestanden. > IK vind diene Genghis Khan maar een waardeloze windvaan. Vandaag > spreekt hij zó; ik zie hem morgen weer anders spreken! Een beetje eerbied voor mijn vriend GK, moeder natuur heeft hem al erg genoeg liggen gehad. Dat belet niet dat je soms met een enkele hersencel tot de juiste conclusie kan komen en inzien dat vroeg of laat weer op kernenergie zal worden overgeschakeld. Mijn pronostiek is dat dit geen 20 jaar zal duren. Sargon |
![]() |
#6 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]
says... > > > IK vind diene Genghis Khan maar een waardeloze windvaan. Vandaag > > spreekt hij zó; ik zie hem morgen weer anders spreken! > > Een beetje eerbied voor mijn vriend GK, moeder natuur heeft hem al erg > genoeg liggen gehad. Ah, push de strandjutter niet zo of hij gaat janken dat hij het allemaal niet weet... > Dat belet niet dat je soms met een enkele hersencel tot de juiste > conclusie kan komen en inzien dat vroeg of laat weer op kernenergie > zal worden overgeschakeld. Mijn pronostiek is dat dit geen 20 jaar zal > duren. > > Men leze tussen de lijnen: Augustus 2004: load-in van nieuwe Japanse stoomturbine voor kerncentrale Doel. Break-even duur van deze installatie: 17 jaar, verwachte levensduur 30 jaar. In 2015 worden "officieel" de kerncentrales in België uit dienst genomen. Wie verdenkt er Electrabel van idioten te zijn die "bewijsbaar" nutteloze investeringen doen? Of eerder een firma die haar verantwoordelijkheid opneemt? 2004 + 17 = ? = 2015 Verder komt het Internationaal Energieagentschap tot de bevinding dat in 2030 de energie-vraag 75 tot 85% zal stijgen en dat in het meest optimistische geval alternatieve stroom voor 6% van de behoeften kan instaan. Vandaag betrekt België 60% van de energiebehoefte uit kernenergie... terwijl windmolenland Denemarken energie uit buitenlandse kerncentrales moet opkopen opdat zijn burgers niet in het donker en de kou zouden zitten. Tom De Moor |
![]() |
#7 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
>> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker > > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is > Pro kernenergie, Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken het allemaal dagelijks, Khan! > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... (J) |
![]() |
#8 |
|
![]() "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan wrote: > >>> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker >> >> Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is >> Pro kernenergie, > > Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken > het allemaal dagelijks, Khan! > >> daarvoor moet men breins hebben natuurljk. > > Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene > stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... > > (J) Inderdaad. http://www.chooz.com/NL/entreprendre/centrale.cfm -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#9 |
|
![]() On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker ©
<[email protected]> wrote: > Ghingis Khan wrote: > > >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker > > > > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is > > Pro kernenergie, > > Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken > het allemaal dagelijks, Khan! > > > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. > > Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene > stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als groene stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? Sargon |
![]() |
#10 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © > <[email protected]> wrote: > >> Ghingis Khan wrote: >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker >> > >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is >> > Pro kernenergie, >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken >> het allemaal dagelijks, Khan! >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... > > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als groene > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? > Als het niet waait. Vanwaar ga je je stroom dan halen ? Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom zien. Zij willen groen, zij krijgen groen. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#11 |
|
![]() On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > > "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © > > <[email protected]> wrote: > > > >> Ghingis Khan wrote: > >> > >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker > >> > > >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is > >> > Pro kernenergie, > >> > >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken > >> het allemaal dagelijks, Khan! > >> > >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. > >> > >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene > >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... > > > > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als groene > > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? > > > > Als het niet waait. > Vanwaar ga je je stroom dan halen ? > > Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom > zien. > > Zij willen groen, zij krijgen groen. Nu wordt het weer moeilijk: Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. .... maar ... Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er zijn nog andere vormen van "groene" stroom. Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde hoeft te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). Sargon |
![]() |
#12 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © >> > <[email protected]> wrote: >> > >> >> Ghingis Khan wrote: >> >> >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker >> >> > >> >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is >> >> > Pro kernenergie, >> >> >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken >> >> het allemaal dagelijks, Khan! >> >> >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. >> >> >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene >> >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... >> > >> > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als groene >> > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? >> > >> >> Als het niet waait. >> Vanwaar ga je je stroom dan halen ? >> >> Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom >> zien. >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen. > > Nu wordt het weer moeilijk: > > Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. > > ... maar ... > > Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er zijn nog > andere vormen van "groene" stroom. > > Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde hoeft > te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). > Kan allemaal waar zijn, maar ik zeg Zij willen groen, zij krijgen groen, en indien er niet genoeg groen is, krijgen ze niks. Er is maar een vorm van groenen stroom, dure stroom. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#13 |
|
![]() On Sat, 06 Nov 2004 22:06:52 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > > "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan" > > <[email protected]> wrote: > > > >> > >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © > >> > <[email protected]> wrote: > >> > > >> >> Ghingis Khan wrote: > >> >> > >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker > >> >> > > >> >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is > >> >> > Pro kernenergie, > >> >> > >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken > >> >> het allemaal dagelijks, Khan! > >> >> > >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. > >> >> > >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene > >> >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... > >> > > >> > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als groene > >> > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? > >> > > >> > >> Als het niet waait. > >> Vanwaar ga je je stroom dan halen ? > >> > >> Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom > >> zien. > >> > >> Zij willen groen, zij krijgen groen. > > > > Nu wordt het weer moeilijk: > > > > Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. > > > > ... maar ... > > > > Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er zijn nog > > andere vormen van "groene" stroom. > > > > Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde hoeft > > te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). > > > > Kan allemaal waar zijn, maar ik zeg > > Zij willen groen, zij krijgen groen, en indien er niet genoeg groen is, > krijgen ze niks. > > Er is maar een vorm van groenen stroom, dure stroom. Ja, jongen, ik zie dat het laat wordt en je hebt al zo je best gedaan. Morgen gezond weer op, zullen we maar zeggen. Sargon |
![]() |
#14 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]
says... > > > Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene > > stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... > > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als groene > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? > > > > Dat Franse stroom als groene stroom verkocht wordt weet ik niet. Dat Zwitserse stroom als groene stroom verkocht wordt, is echter een vaststaand feit. Het is stroom gegenereerd uit waterkrachtturbine die hun water betrekken uit stuwmeren. De stroom waarmee water naar de stuwmeren gepompd wordt is Franse nucleaire stroom gekocht tegen nachttarief, de Zwitsers verkopen hen die stroom terug overdag en met een groen etiket eraan. Moet het vermeld dat die Zwitserse koekoppen mijn sympathie wegdragen? De waterkrachtcentrale van Coo doet hetzelfde maar op kleinere schaal. Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen waterkrachtcentrales... Tom De Moor |
![]() |
#15 |
|
![]() On Sat, 06 Nov 2004 23:28:57 GMT, Tom De Moor
<[email protected]> wrote: > In article <[email protected]>, [email protected] > says... > > > > > Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene > > > stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... > > > > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als groene > > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? > > > > > > > > > Dat Franse stroom als groene stroom verkocht wordt weet ik niet. > Dat beweerde onze vriend, en daar ben ik zeer nieuwsgierig naar. Ik geloof er geen bal van, maar ik vraag me af wat hij precies bedoelde. > Dat Zwitserse stroom als groene stroom verkocht wordt, is echter een vaststaand > feit. Het is stroom gegenereerd uit waterkrachtturbine die hun water betrekken > uit stuwmeren. > > De stroom waarmee water naar de stuwmeren gepompd wordt is Franse nucleaire > stroom gekocht tegen nachttarief, de Zwitsers verkopen hen die stroom terug > overdag en met een groen etiket eraan. Moet het vermeld dat die Zwitserse > koekoppen mijn sympathie wegdragen? Dit kan ik nog begrijpen, het is een regeling waar beide partijen wat aan hebben. De Fransen kunnen hun centrales op constant vermogen uitbaten en de Zwitsers maken hun waterkrachtinstallaties ten gelde. > De waterkrachtcentrale van Coo doet hetzelfde maar op kleinere schaal. Ja, en dan specifiek om pieken op te vangen. > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen waterkrachtcentrales... Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, natuurlijk) Sargon |
![]() |
#16 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 06 Nov 2004 22:06:52 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan" >> > <[email protected]> wrote: >> > >> >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © >> >> > <[email protected]> wrote: >> >> > >> >> >> Ghingis Khan wrote: >> >> >> >> >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker >> >> >> > >> >> >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is >> >> >> > Pro kernenergie, >> >> >> >> >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken >> >> >> het allemaal dagelijks, Khan! >> >> >> >> >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. >> >> >> >> >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene >> >> >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... >> >> > >> >> > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als >> >> > groene >> >> > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? >> >> > >> >> >> >> Als het niet waait. >> >> Vanwaar ga je je stroom dan halen ? >> >> >> >> Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom >> >> zien. >> >> >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen. >> > >> > Nu wordt het weer moeilijk: >> > >> > Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. >> > >> > ... maar ... >> > >> > Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er zijn nog >> > andere vormen van "groene" stroom. >> > >> > Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde hoeft >> > te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). >> > >> >> Kan allemaal waar zijn, maar ik zeg >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen, en indien er niet genoeg groen is, >> krijgen ze niks. >> >> Er is maar een vorm van groenen stroom, dure stroom. > > Ja, jongen, ik zie dat het laat wordt en je hebt al zo je best gedaan. > Morgen gezond weer op, zullen we maar zeggen. > > Is dat een argument om geen groene stroom aan te kopen omdat de prijs veel te hoog is ? > > > Sargon |
![]() |
#17 |
|
![]() Sargon <[email protected]> wrote:
> > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen waterkrachtcentrales... > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, > natuurlijk) Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee geef je hem gelijk (wat hij ook heeft) Theo |
![]() |
#18 |
|
![]() On Sun, 07 Nov 2004 09:54:25 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > > "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Sat, 06 Nov 2004 22:06:52 GMT, "Ghingis Khan" > > <[email protected]> wrote: > > > >> > >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan" > >> > <[email protected]> wrote: > >> > > >> >> > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> news:[email protected]... > >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © > >> >> > <[email protected]> wrote: > >> >> > > >> >> >> Ghingis Khan wrote: > >> >> >> > >> >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker > >> >> >> > > >> >> >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is > >> >> >> > Pro kernenergie, > >> >> >> > >> >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken > >> >> >> het allemaal dagelijks, Khan! > >> >> >> > >> >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. > >> >> >> > >> >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene > >> >> >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... > >> >> > > >> >> > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als > >> >> > groene > >> >> > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? > >> >> > > >> >> > >> >> Als het niet waait. > >> >> Vanwaar ga je je stroom dan halen ? > >> >> > >> >> Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom > >> >> zien. > >> >> > >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen. > >> > > >> > Nu wordt het weer moeilijk: > >> > > >> > Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. > >> > > >> > ... maar ... > >> > > >> > Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er zijn nog > >> > andere vormen van "groene" stroom. > >> > > >> > Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde hoeft > >> > te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). > >> > > >> > >> Kan allemaal waar zijn, maar ik zeg > >> > >> Zij willen groen, zij krijgen groen, en indien er niet genoeg groen is, > >> krijgen ze niks. > >> > >> Er is maar een vorm van groenen stroom, dure stroom. > > > > Ja, jongen, ik zie dat het laat wordt en je hebt al zo je best gedaan. > > Morgen gezond weer op, zullen we maar zeggen. > > > > > Is dat een argument om geen groene stroom aan te kopen omdat de prijs > veel te hoog is ? > Waar heb ik geschreven dat ik groene stroom wil kopen? Sargon |
![]() |
#19 |
|
![]() On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet)
wrote: > Sargon <[email protected]> wrote: > > > > > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen > waterkrachtcentrales... > > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, > > natuurlijk) > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee geef > je hem gelijk (wat hij ook heeft) > > Theo Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. Sargon |
![]() |
#20 |
|
![]() Sargon <[email protected]> wrote:
> On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet) > wrote: > > > Sargon <[email protected]> wrote: > > > > > > > > > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen > > waterkrachtcentrales... > > > > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, > > > natuurlijk) > > > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee geef > > je hem gelijk (wat hij ook heeft) > > > > Theo > > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. Weer een dubbel antwoord ? Je hebt in beide gevallen, pomp en pure waterkracht, toch nog andere centrales nodig of lees ik het verkeerd ? Theo |