Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2016, 09:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard V&V lanceren nieuw project

titel: Vuye en Wouters lanceren nieuw project

Het Vlaams Duo houdt zichzelf in de actualiteit.
Voor mij betekent dat een tweede zweep(bijna)partij.
Niet zo ranzig als de oudste zweep, en zeker en vast veel intellectueler.

Benieuwd hoe ze verder gaan stemmen.
Heeft iemand weet hoe ze gestemd hebben bij voor de begroting ?

link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161020_02529526

Citaat:
Kamerleden Hendrik Vuye en Veerle Wouters lanceren om 11 uur een nieuwe website en een nieuw logo. De ex-N-VA’ers willen als een eigen ‘fractie’ werken, met Wouters als voorzitster. Zo kondigt het duo donderdag aan in een interview op Doorbraak.be. Voor Vuye en Wouters zijn vragen over het oprichten van een nieuwe partij, samenwerking met het Vlaams Belang in een technische fractie in de Kamer of met Hermes Sanctorum in het Vlaams Parlement nog niet aan de orde.

Vuye en Wouters benadrukken nog dat ze niet willen natrappen naar de N-VA. ‘De N-VA ligt nu achter mij en ik heb niet de gewoonte om veel om te kijken. De toekomst ligt voor ons’, zegt Hendrik Vuye. Met twee zijn ze geen officiële fractie, maar ze willen wel als dusdanig door het leven gaan. De vraag of ze een eigen partij gaan vormen, vinden ze vandaag nog voorbarig.

De twee willen in het parlement gebruik maken van hun spreekrecht om aan te tonen dat België niet werkt. Daarnaast werken ze aan hun ‘Grendelboek’. ‘We bestuderen alle Belgische grendels’, licht Wouters toe. ‘Waar komen die grendels vandaan? Hoe werken ze? En hoe kan men de grendels omzeilen? We willen echt komaf maken met de mythe van de Grendelgrondwet’.

De website van Hendrik Vuye en Veerle Wouters is vanaf 11 uur online op het adres www.vuyewouters.be.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 10:13   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Bron: https://vuyewouters.be/

Het logo van de afgescheurde fractieleden lijkt me meer voor een oldtimerclub van VW fanaten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 oktober 2016 om 10:13.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 10:35   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Leuke en interessante website

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 12:05   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
...
Bron: https://vuyewouters.be/

Het logo van de afgescheurde fractieleden lijkt me meer voor een oldtimerclub van VW fanaten.
Wat is er mis met brave lieden die als hobby een oude volkswagen onderhouden en er graag met toerkes maken ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 oktober 2016, 13:11   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is er mis met brave lieden die als hobby een oude volkswagen onderhouden en er graag met toerkes maken ?
Waarom insinueer jij dat er iets mis zou zijn met een VW oldtimerclub ? Heb jij iets tegen VW ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 13:14   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Niets, maar met deze belastingregering rijd binnenkort iedereen met een oude VW, met als logisch gevolg, de belasting op oldtimers omhoog.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 14:35   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Niets, maar met deze belastingregering rijd binnenkort iedereen met een oude VW, met als logisch gevolg, de belasting op oldtimers omhoog.

Koester zwakte,belast sterkte....

Inderdaad,ook deze "centrumrechtse regering",die opgescheept zit met haar CD&V onderzeeer,begint zo te doen.....

Ondertussen ook eens V&V wat volgen.....Tenslotte moeten nzij,in ruil voor hun wedde van "vertegenwoordigers des volkes" en zo toch IETS doen...

Laatst gewijzigd door kelt : 23 oktober 2016 om 14:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 18:24   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jij bent nog niet weinig onbeschaamd !!

Het was onder communistisch bewind, dat verscheidene landen wagentjes kenden als de Trabant en andere.

Het zijn Westerse landen waar gewone arbeiders zich fatsoenlijke wagens kunnen permitteren.

Met jouw dromen, keren we gegarandeerd terug naar die onzalige Oost-Europese toestanden.

.

Oud 24 oktober 2016, 07:22   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vuye en Veerle genieten nu van de bijna automatische interesse van de pers. Maar dat gaat niet blijven duren... Kleintjes zijn maar interessant als ze naast veel decibels ook wat echte beschadiging kunnen veroorzaken. En dan komt ons olijke duo al snel voor de keuze : gaan we N-VA beschadigen of net niet ?
In het tweede geval, gaan ze op termijn wat minder aandacht capteren in de pers maar is een heropname voor 2019 en een goede plaats op de lijst a priori niet onmogelijk. Want het lijkt me een illusie dat die 2 noch geen plan hebben over wat ze in 2019 willen. Zonder partij en zonder goede plaats op een lijst eindigt hun verhaal automatisch.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 09:36   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vuye en Veerle genieten nu van de bijna automatische interesse van de pers. Maar dat gaat niet blijven duren... Kleintjes zijn maar interessant als ze naast veel decibels ook wat echte beschadiging kunnen veroorzaken. En dan komt ons olijke duo al snel voor de keuze : gaan we N-VA beschadigen of net niet ?
In het tweede geval, gaan ze op termijn wat minder aandacht capteren in de pers maar is een heropname voor 2019 en een goede plaats op de lijst a priori niet onmogelijk. Want het lijkt me een illusie dat die 2 noch geen plan hebben over wat ze in 2019 willen. Zonder partij en zonder goede plaats op een lijst eindigt hun verhaal automatisch.
Ik denk niet dat iemand hen meer kans geeft dan 0.01 procent om de volgende nationale stembusgang te overleven.

Ik geef hen wel 99.99 procent kans om geregeld als expert in hun materie te blijven opduiken in de media. Zeker de VVB zal daar actief aan meewerken. En niet vergeten: een flink deel van de nva-kopstukken is vvb.

Dus, zoals al gezegd, een apart soort zweep-geval. Geen zweeppartij, maar toch een kiezeltje onder de voetzool.

.

Oud 24 oktober 2016, 09:49   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat iemand hen meer kans geeft dan 0.01 procent om de volgende nationale stembusgang te overleven.

Ik geef hen wel 99.99 procent kans om geregeld als expert in hun materie te blijven opduiken in de media. Zeker de VVB zal daar actief aan meewerken. En niet vergeten: een flink deel van de nva-kopstukken is vvb.

Dus, zoals al gezegd, een apart soort zweep-geval. Geen zweeppartij, maar toch een kiezeltje onder de voetzool.

.
In politiek strategische termen uitgedrukt : volkomen overbodig & totaal nutteloos dus.
Dag Hendrik, dag Veerle.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be